×

Accesează
contul existent

Cultura si divertisment

Studiu: Pentru jumătate dintre români berea este asociată cu vacanța și relaxarea

Studiu: Pentru jumătate dintre români berea este asociată cu vacanța și relaxarea

31.07.2025, 13:19 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Romanii spun ca berea contribuie semnificativ chiar la atmosfera de vacanta (39%). Barbatii considera intr-o proportie mai mare ca berea este un element definitoriu al relaxarii estivale (46%), o parte importanta din ei (37%) declarand-o chiar bautura lor preferata in concediul de vara; femeile impartasesc si ele aceasta perceptie (33%). Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere, si a explorat perceptiile si obiceiurile de consum ale romanilor in legatura cu berea, in sezonul estival. Ziua Internationala a Berii este celebrata vineri, pe 1 august. "Rezultatele confirma faptul ca berea nu este doar o alegere de moment, ci parte dintr-un ritual social si personal al vacantei. Este o bautura asociata cu momentele de bucurie, socializare si descoperire - mai ales in vacanta, cand oamenii sunt mai deschisi catre noi experiente si gusturi. Ne bucura sa vedem ca berea este perceputa ca un element al culturii de vacanta si este foarte interesant ca romanii experimenteaza tot mai mult noi sortimente, de la berea fara alcool la variante premium, dovada a maturizarii gusturilor si a responsabilitatii in consum", a declarat Corina-Aurelia Zugravu, presedinte al Centrului de Studii despre Bere. Vacanta accentueaza apetitul pentru bere Potrivit studiului, unul din doi respondenti afirma ca sunt mai dispusi sa experimenteze tipuri noi de bere atunci cand sunt in vacanta, barbatii si femeile manifestand aproape un nivel de interes similar, cu ponderi de 52%, respectiv 47%. Inclinatia spre a experimenta noi gusturi in timpul concediilor este peste medie si in segmentele de varsta de peste 35 ani (cu peste 52%). Studiul mai arata ca unu din doi romani care calatoresc in afara tarii aleg sa experimenteze berea locala din tara de destinatie, acest obicei fiind parte din descoperirea culturii gastronomice a destinatiei. Acest trend este cel mai evident in segmentele de varsta de peste 35 ani. "Vacantele sunt contextul ideal pentru explorare si relaxare, iar datele studiului ne arata ca berea are un rol puternic in conturarea acestor momente. De la iesirile cu prietenii pana la aventurile culinare de peste hotare, berea se dovedeste a fi companionul estival pentru romani. Aceste date sunt si o confirmare a atasamentului profund pe care-l avem fata de ce inseamna aceasta bautura, dincolo de gust: emotia si experienta pe care ni le ofera", a declarat Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research. La plaja sau la munte, berea este mereu savurata cu pofta In privinta locurilor in care aleg sa se bucure de o bere in vacanta, barbatii spun ca plaja este locul favorit unde savureaza o bere (39%), o alegere similara cu cea a romanilor cu varsta peste 35 ani. Barbatii aleg sa consume bere si in excursii de vara de o zi (25%) si spun ca savureaza o bere si atunci cand merg la munte (20%). Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in luna iulie 2025, pe un esantion reprezentantiv national de 1.006 respondenti de peste 18 ani, din mediul urban si rural, utilizatori de internet. Eroarea maxima de esantionare este +/-3,1% la un nivel de incredere de 95%.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare