11.06.2024, 14:23 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
Cand Toyota, liderul mondial de vanzari, avanseaza pe frontul tehnologic, orice inovatie este interesanta. Vestea este ca asiaticii au anuntat dezvoltarea unui motor cu amoniac.
Este o versiune modificata a motorului cu ardere interna, varianta traditionala, si functioneaza cu amoniac, o molecula formata din trei atomi de hidrogen si un azot. Astfel, nu exista emisii de evacuare.
Inovatia motorului cu amoniac s-a nascut din colaborarea dintre GAC (gigantul chinez Guangzhou Automobile Group) si Toyota, care au dezvoltat un prototip de 2 litri cu 4 cilindri, care dezvolta o putere de 161 de cai putere si, conform companiilor, permite sa reduca emisiile de carbon cu 90%.
In urma cu doar un an, in cadrul GAC Tech Day, seful centrului de cercetare si dezvoltare al companiei a declarat ca "punctul dureros al amoniacului a fost depasit si, prin urmare, am introdus acest combustibil in industria auto".
In timp ce utilizarea amoniacului ca combustibil este o idee noua in lumea auto, dezvoltarea in sectorul motoarelor marine este in curs de cel putin un deceniu si sunt deja disponibile propulsoare concepute pentru nave mari intr-un mod economic.
Primele nave de containere ar trebui sa fie lansate in 2026.
Pe cat de periculos este, amoniacul este mai usor de manevrat decat hidrogenul: in forma lichida, este stabil la presiunea atmosferica si la temperatura camerei, avand o densitate energetica mai mare decat hidrogenul lichid (care trebuie depozitat la -253C): 3.033 kilocalorii/litru fata de 2.030.
Nu intamplator, Toyota lucreaza cu un gigant: astazi, China produce 28,4% din cele 180 de milioane de tone de amoniac dintr-un an la nivel mondial, astfel ca afacerea depaseste deja Marele Zid.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
26.07.2024, 17:35
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor