09.12.2025, 16:06 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Sansa pe care am avut-o la Coca-Cola a fost sa obtinem increderea grupului pentru a experimenta si inova, iar fabrica de la Ploiesti a fost prima din intregul sistem care a implementat o linie de productie rPET (PET reciclat), a declarat Cornel Caramizaru, Director General, Coca-Cola HBC in cadrul conferintei "Descoperiti Romania. Care sunt atuurile Romaniei in competitia pentru atragerea investitiilor?", organizata de Fundatia Deloitte Romania.
"Suntem de 34 de ani in Romania. Totul a inceput cu incredere, cu speranta. Romania a fost vazuta atunci ca un posibil hub in regiune, avand in vedere populatia si pozitia geografica. Apoi valoarea fortei de munca, deschiderea spre a invata, care ne-a ajutat in primii ani, pentru a adopta repede knowledge. Aceste elemente au contat in deciziile de la inceput". Ce a mai declarat Cornel Caramizaru:¬Am avut o afacere buna aici inca de la inceput, asa ca totul porneste de la o baza solida. Am avut competentele si performanta afacerii care ne-au ajutat sa evoluam catre un rol regional mai important. Daca ne uitam la amprenta noastra, avem aici a doua cea mai mare fabrica din companie, a Ploiesti. Si asta ne-a permis, in primul rand, sa inovam si am gasit mediul potrivit pentru a inova.
¬Si, in al doilea rand, sa putem introduce sustenabilitatea in discutie in grup. Si cred ca, in acest sens, am avut norocul sa obtinem si increderea grupului pentru a experimenta si a inova. Am fost prima fabrica din intreaga companie, din sistem, care a implementat o linie de productie rPET (PET reciclat) in fabrica noastra din Ploiesti. Evident, pentru o companie care produce bauturi, productia de rPET este o activitate complet diferita, dar am avut curajul si sprijinul necesar pentru a pune in aplicare aceasta inovatie.
¬Talentul a fost factorul care ne-a permis sa luam o tehnologie care nu exista pe piata sau in grup si sa o transformam in ceva care acum este o solutie gata de utilizare pentru grupul nostru. Si cred ca acest lucru a fost demonstrat in mod constant de-a lungul anilor, in principal prin ceea ce am realizat atat in logistica, cat si in productie, dar si prin modul in care continuam sa abordam piata, prin modul in care avem parteneriate cu clientii si prin relatiile pe care reusim sa le construim. P
¬Comertul cu amanuntul si peisajul consumatorilor si clientilor nostri din Romania s-au schimbat dramatic in ultimii ani, iar noi suntem capabili sa tinem pasul cu aceste schimbari.
¬Sustenabilitatea nu inseamna doar inchiderea ciclului circular al plasticului. Este mai degraba vorba despre modul in care putem adauga valoare, despre modul in care putem extrage valoare din calatoria catre sustenabilitate in care ne aflam. Si cred ca asta ne pune intr-o pozitie foarte buna pentru viitor, pentru ca acum nu mai privim sustenabilitatea ca pe o linie de costuri, ci chiar am trecut de etapa in care era o linie de investitii. Este foarte aproape de a deveni o linie de profit, profituri care vor putea fi transformate in relatii cu clientii si consumatorii nostri.
¬Una dintre provocarile cu care ne-am confruntat a porni de la obiectivul pe care grupul si l-a stabilit, de a ajunge la emisii nete zero pana in 2040. Era in 2018 cand incepeam sa ne gandim cum putem face acest lucru. Si una dintre ideile pe care le-am avut in acel moment, in ciuda faptului ca parea mai degraba un vis, a fost sa inchidem acest circuit circular al plasticului.
¬Si cred ca pentru oricine locuieste in Romania, unde plasticul este peste tot, era un bun punct de plecare. Dar in 2019 am spus: "Bine, am vrea sa incepem cu ceva si credem ca cea mai potrivita marca pentru a incepe sa avem o sticla rPET este marca noastra de apa, Dorna". Si am facut asta.
¬In prezent, 100% din portofoliul nostru este imbuteliat in ambalaje reciclate. Asadar, am inceput cu o singura marca, iar acum tot ceea ce producem este imbuteliat in sticle PET reciclate.
¬ Si cred ca aceasta idee de a fi optimisti si de a privi toate oportunitatile pe care le avem in fata noastra este ceva care ne-a condus spre locul in care ne aflam, in ciuda provocarilor pe care le-am avut in timpul acestui proces.
¬Romania are capacitatea de a creste si trebuie sa profite de oportunitatile pe care le are.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
09.12.2025, 16:55
Tanase Stamule, decanul FABIZ: "Investitiile publice nu sunt bune daca se fac oricum, ci sunt bune...