×

Accesează
contul existent

Companii

Cum a ajuns un brand romanesc pe radarele celui mai mare grup de retail din Europa. Grupul Schwarz,...

Cum a ajuns un brand romanesc pe radarele celui mai mare grup de retail din Europa. Grupul Schwarz, proprietarul Lidl si Kaufland, vrea sa duca retailerul roman La Cocos in Europa. "Devenim naveta spatiala, cu o viteza de scalare de 30 de ori mai mare!". Nemtii intentioneaza sa preia 70% din actiunile La Cocos intr-o tranzactie estimata la 100 mil. euro

26.06.2025, 00:08 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

¬ Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul afacerii, ar urma sa pastreze restul de actiuni si sa ramana la conducerea afacerii ¬ Tinta anuntata de companie anul trecut era de 10 magazine si afaceri de 1 mld. euro pana in 2029 ¬ Sintagma "o viteza de scalare de 30 de ori mai mare" arata asadar ambitiile partilor. Pe o piata a comertului alimentar de 150-170 mld. lei (30-35 mld. euro) anual, dominata clar de grupuri internationale gigantice, un singur retailer autohton a reusit sa atinga pragul de 1 mld. lei (200 mil. euro) vanzari, iar asta in 2024. Este vorba despre lantul de patru magazine La Cocos, dintre care unu deschis recent, magazine de mari dimensiuni si cu preturi mici, un mix de hipermarket, discount si cash&carry. Acest format a atras atentia grupului german Schwarz, proprietarul Lidl si Kaufland, numarul unu si numarul doi din piata autohtona de profil. Cum a ajuns un brand romanesc pe radarele celui mai mare grup de retail din Europa, un gigant cu afaceri de 175 mld. euro anual? "Compania La Cocos a dezvoltat un model de afaceri impresionant si are un potential de crestere semnificativ", spune Christian Groh, presedintele consiliului de administratie al Schwarz Corporate Solutions. Grupul Schwarz are doua branduri principale - Lidl cu peste 12.000 de magazine in cateva zeci de tari si Kaufland, care are mai bine de 1.500 de unitati. Spre comparatie, La Cocos opereaza patru. Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul afacerii autohtone, afirma ca aceasta tranzactie nu este o simpla preluare, ci un parteneriat strategic menit sa extinda si sa consolideze conceptul La Cocos, transformandu-l intr-un reper international in cadrul Grupului Schwarz. "Astfel, La Cocos va avea sansa sa devina al patrulea pilon strategic, alaturi de Lidl, Kaufland si Schwarz Produktion." El adauga ca prin aceasta asociere, retailerul local are sansa sa devina o naveta spatiala cu o viteza de scalare de 30 de ori mai mare decat cea actuala. Tinta anuntata de companie anul trecut era de 10 magazine si afaceri de 1 mld. euro pana in 2029. Sintagma "o viteza de scalare 30 de ori mai mare" arata asadar ambitiile partilor. Astfel, afacerea autohtona nu ar urma sa fie integrata sub unul dintre cele doua nume deja existente. De altfel, Kaufland si Lidl activeaza pe alte formate - hipermarketuri de mici dimensiuni si discount. Ambele tipuri de magazine au suprafete de cateva ori mai reduse decat cele ale magazinelor La Cocos, un concept 100% local, dar care ar urma sa fie replicat la nivel european. Pana atunci insa, tranzactia trebuie sa primeasca acordul Consiliului Concurentei.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare