×

Accesează
contul existent

Business international

Cum mai arata industria auto din China? Doua companii chineze, Pony.ai si WeRide, care produc...

Cum mai arata industria auto din China? Doua companii chineze, Pony.ai si WeRide, care produc masini autonome, au pierdut peste 12% in debutul la bursa din Hong Kong

06.11.2025, 11:30 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Compania chineza Pony.ai a marcat un debut negativ la bursa de la Hong Kong, actiunile firmei specializate in conducerea autonoma pierzand peste 12%, scrie CNBC.

In acest timp, rivala WeRide a pierdut aproape 13%,.

Pony.ai si WeRide, ambele deja listate in SUA, au atras prin ofertele publice initiale aproximativ 6,71 miliarde HKD, circa 860 milioane USD, si 2,39 miliarde HKD.

Cele doua companii incearca sa tina pasul cu rivali mult mai mari, precum Baidu Apollo Go in China si Waymo, subsidiara Alphabet, in SUA, pe fondul interesului in crestere pentru tehnologiile autonome.

Atat Pony.ai, cat si WeRide, cu sediul in Guangzhou, au declarat ca fondurile obtinute vor sprijini eforturile de extindere si dezvoltarea sistemelor autonome de nivel 4, care permit operarea fara monitorizare sau interventie umana in anumite conditii.

CEO-ul WeRide, Tony Xu Han, a declarat pentru CNBC ca resursele atrase vor fi folosite pentru a consolida capacitatile de inteligenta artificiala si infrastructura de centre de date.

La randul sau, CEO-ul Pony.ai, James Peng, a evidentiat planurile privind dezvoltarea infrastructurii pentru parcarea si incarcarea vehiculelor autonome, alaturi de investitii in AI.

Cei doi directori au subliniat importanta sigurantei pasagerilor, intr-un context in care companiile se pregatesc sa se extinda la nivel global, inclusiv pe piata interna din China, unde deja opereaza robotaxiuri complet autonome in anumite orase.

Regiunile vizate pentru extindere includ Orientul Mijlociu, Europa si state asiatice precum Singapore, insa in majoritatea acestor teritorii companiile inca nu au obtinut aprobarile

In SUA, ambele companii urmaresc un parteneriat cu Uber, pentru a opera taxiuri autonome prin platforma firmei, dupa obtinerea aprobarilor de reglementare. Planurile lor din SUA se confrunta insa cu obstacole, dupa ce autoritatile au finalizat la inceputul anului o reglementare care interzice, practic, tehnologia chineza in vehicule conectate, inclusiv in sistemele autonome.

"In conditiile incertitudinii de pe pietele globale si ale faptului ca Pony sau WeRide ar fi supuse unei monitorizari intense daca ar incerca sa intre pe piata americana, listarea duala este in mare masura o forma de reducere a riscului", a declarat Tu Le, fondator si managing director la Sino Auto Insights.

Performanta slaba din Hong Kong vine dupa scaderi consemnate miercuri pe pietele americane, unde actiunile WeRide au pierdut 5,2%, iar cele ale Pony.ai au scazut cu 2%.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare