![]() |
13.10.2025, 12:25 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Diana Crisan, directorul executiv al Diami, producator de lactate, spune ca pretul este un element important in comportamentul de achizitie al consumatorului, insa, pana a ajunge la raft, clientul are in minte deja un brand, care a comunicat cu claritate un mesaj care se potriveste cu nevoile oamenilor.
"Un consumator se uita in primul rand la pret, dar inainte de a ajunge la raft, in mintea lui exista un brand care a creat claritate, care a comunicat cu claritate ceva, un mesaj pe care il cauta fie ca vrea, noi avem de exemplu avem sloganul <
Ea puncteaza faptul ca multe dintre produsele romanesti sunt similare in ceea ce priveste calitatea cu multe dintre produsele din afara, insa antreprenorii trebuie sa comunice mult mai clar.
"Pornesc iar de la ideea de comunicare foarte clara, dincolo de emotie, consumatorul cauta sa aleaga un produs care i-a comunicat cel mai aproape de valorile lui. Aceasta claritate, tot aud aceasta discutie si noi romanii suntem buni, nu cred ca trebuie sa privim asa, noi trebuie sa invatam sa comunicam foarte clar, asta au invatat sa comunice foarte clar si brandurile toate au fost definite, spre exemplu in piata lactatelor in toate celelalte tari europene sunt definite pe regiuni geografice, pe zone", adauga ea.
Ce a mai declarat Diana Crisan:
¬ Pretul in aceeasi mare masura, se vorbea de o batalie intre brandurile private ale retailerilor si marcile producatorilor, din experienta pe care am avut-o producand si branduri private si marca proprie si marca noastra, brandul retailerilor creeaza profit, ceea ce aduce crestere companiei, de acolo te poti sustine, pretul mai mic este justificata de o investitie mai mica in marketing, logistica.
¬ Producem si astazi si brandrul propriu si diferite branduri la retaileri si abordam diferit fiecare retaileri, fiecare marca in parte, fiecare vrea sa comunice altceva.
¬ Noi suntem cu produse foarte bune, trebuie doar sa spunem de unde sunt, ce beneficii au si sa le comunicam in mod constant si sa investim in aceasta comunicare, sa nu fie sporadica si incongruenta.
¬ Cum ai putea sa vinzi un cascaval Rucar in Franta, unde ai Camembert, Brie si altele, este o adevarata provocare. Probabil cea mai mare piata ar fi cea a romanilor sau a est europenilor care se afla in Franta, apoi targurile locale, apoi te gandesti ce francez ar cumpara cascaval Rucar, probabil exista un segment destul de mic de francezi care probabil au curiozitate sa incerce si altceva decat brandurile locale.
¬ In mintea francezului, un produs lactat trebuie sa fie foarte bine facut, sa arate bine si sa spuna foarte clar ce e cu el acolo. Un cascaval Rucar in Franta as putea sa il promovez ca o branza cu pasta tare din regiunea Carpatilor, din laptele de la vacutele crescute pe pasunile carpatine, si sa transmit foarte clar ce beneficii aduce acest produs. Acesta este probabil un model de branding ca sa patrundem pe astfel de piete.
¬ Nu am avut un plan clar in directia asta, am avut export intr-o masura mai mica decat productia locala, nu am facut pasi concreti in a dezvolta acest segment, nu a fost o strategie bine definita. Probabil va urma in viitor ca sunt multi pasi de facut in evolutia unui business.
¬ Cred ca este loc foarte mult pentru crestere, in orice caz, din punct de vedere al lactatelor, suntem cu mult in urma mediei europene de consum, deci firmele europene romanesti au foarte mult loc de manevra in Romania si cred ca acesta este unul dintre principalii factori pentru ca nu ne gandim atat de mult la export.
¬ Potentialul este imens, dar exista aici o dinamica extraordinara a pietei, suntem pe aceasta piatafirme care avem viteze diferite de mers, cum suntem si noi, am mers mai incept, dar am fost printre pioneri, atunci en indreptam catre convergenta pietelor europene, care au un avans considerabil de zeci de ani. Viteza noastra ne permite sa ne apropiem.
¬ Noi, ca piata, venim cu viteza mare, asta aduce complexitatea pietei si potentialul.
¬ Nu vrem sa ne listam la Bursa in viitorul apropiat, scopul nostru este sa facem o comunicare mult mai buna, de a creste loialitatea fata de brand. Eu zic ca, in perioadele de criza, o strategie este sa nu scazi pretul, cresti valoarea prin cresterea loialitatii fata de brand. In momentul in care cresti claritatea in comunicarea valorilor brandului si crearea unei loialitati fata de brand, acolo este castigul, chiar daca pe perioade mai scurte consumatorii vor reduce din cantitatea consumata, cand ai o loialitate, ai o crestere solida pe viitor. Strategia, in general, se refera la o ancorare si mai buna pe care o putem face in piata ca si brand romanesc cu vechime in acest domeniu. Mizam si pe dezvoltarea tehnologica, am investit an de an in ultimii 20 de ani si pot sa spun ca avem unele dintre cele mai moderne tehnologii din Romania, suntem la nivel european, am fost la parteneri din alte tari.
¬ Mi-as dori sa ne asociem cu un brand gastronomic si sa dezvoltam retete romanesti, cu ingrediente romanesti, din gospodaria romaneasca.¬¬¬
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
14.10.2025, 11:36