09.12.2025, 15:48 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Grupul francez Carrefour pariaza pe expansiune in Romania, avand in vedere ca segmentul de comert modern reprezinta 75% acum din retail, cea mai mica pondere din regiune, deci potentialul este inca urias, a declarat Gilles Ballot, CEO, Carrefour Romania in cadrul conferintei "Descoperiti Romania. Care sunt atuurile Romaniei in competitia pentru atragerea investitiilor?", organizata de Fundatia Deloitte Romania.
"Am inceput cu hipermarketul si acum avem 35 de astfel de magazine in Romania, dar potentialul de crestere a venit si din alte formate, pe care le-am dezvoltat in ultimii ani. Pariem pe expansiune pentru ca segmentul de comert modern este doar 75% din retail in Romania, cea mai mica pondere din regiune. Deci potentialul este inca urias. Comertul traditional a ajuns la 25%, dar s-a redus an de an. Vrem sa construim reteaua de furnizorii pentru fiecare categorie. Ne concentram pe produse proaspete, dar si pe marcile provate. In plus suntem atenti la digitalizare pentru ca consumatorii romani sunt atrasi de acest aspect. Investim pentru a avea cea mai buna experienta la cumparaturi".
Ce a mai declarat Gilles Ballot:
¬ Anul viitor facem 25 de ani in Romania. Atunci am avut primul job in Romania, la Danone, la fabrica din Bucuresti. Si intrarea Carrefour a fost un challenge atunci pentru ca nu exista comert modern. Cred ca acesti an arata ca am reusit sa construim o piata de retail modern si sa evoluam pe baza schimbarilor, sa inventam noi formate, sa mergem in online.
¬Atunci aveam multe produse de afara si asta a fost un factor care a atras consumatorul roman. Acum aproape toti furnizorii sunt producatori romani. Avem 1500 de producatori romani, o retea care s-a construit in timp.
¬ Avem 15.000 de angajati. Este important sa lucram pe zona de training si mentinerea lor.
¬ Cel mai recenta achizitie este Cora. Acesta a fost cel mai mare proiect pe care l-am gestionat in ultimii doi ani. A fost o provocare uriasa, evident, dar, dupa un an si jumatate, am finalizat aceasta achizitie in domeniul logistic si comercial. Am investit mult si in modernizarea magazinelor. Si am reusit sa obtinem cele mai bune rezultate din ambele parti, prin transferul de personal intre magazinele Carrefour si fostele magazine Cora si viceversa. Si cred ca am invatat multe din aceasta integrare si din aceasta achizitie, inclusiv pentru propria noastra retea. Asadar, cred ca acest lucru ne-a imbogatit.
¬ Si am reusit, chiar daca noi eram cei mari care achizitionau o companie mica, sa invatam cu adevarat din aceasta experienta si sa privim cu optimism spre viitor, cu aceasta achizitie care nu a fost usoara de la inceput. Dar care s-a dovedit a fi un succes foarte mare pentru noi.
¬ Proiectele de infrastructura aflate in derulare acum in Romania sunt foarte importante si vor sustine dezvoltarea retailului, dar nu doar acesta. Romania poate fi un hub important pentru regiune.
¬Am lucrat direct cu producatorii pentru a acoperi anumite lipsuri, avem 14 cooperative care lucreaza pentru noi. Avem fructe si legume care ajung la noi la cateva ore dupa ce au fost culese. Este foarte important pentru producatori sa aiba unde sa vanda recolta. Avem 200 de familii care lucreaza pentru cooperative.
¬ Acum 6-7 ani am inceput un program similar pentru vin, colaboram cu crame pentru a sustine dezvoltarea lor. Anul acesta am inceput un proiect ambitios, prin care vrem sa lucram cu toti producatorii. Am creat un model descentralizat pentru a putea lucra la nivel regional cu producatorii locali si am fost impresionat de calitatea produselor lor.
¬85% din vanzarile private label sunt produse din Romania.
¬ Este important sa atragem mai multe companii mari, ca Coca-Cola, sa atragem investitori, care sa faca fabrici aici. Romania ar trebui sa se concentreze pe proiecte de fabrici si sa creeze si o retea de subcontractori. Avand in vedere diversitatea productiei locale este un potential urias de crestere si dezvoltare.
¬ Sunt inca multe oportunitati aici, putem pete albe unde se poate investi. Iar adoptarea tehnologiei este extrem de rapida.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
09.12.2025, 16:55
Tanase Stamule, decanul FABIZ: "Investitiile publice nu sunt bune daca se fac oricum, ci sunt bune...