18.11.2025, 16:40 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
¬ Industria auto, responsabila pentru o treime din exporturile Romaniei si peste 13% din PIB, trage un semnal de alarma: lipsa de predictibilitate fiscala, costul ridicat al energiei si blocajele programului Rabla pun presiune pe una dintre putinele ramuri economice competitive ale tarii. Cu o pondere de peste 13% in PIB si circa o treime din valoarea totala a exporturilor, industria auto a devenit in ultimii ani principalul motor al economiei romanesti. In 2024, Romania a urcat pe pozitia a sasea in clasamentul european al producatorilor de autoturisme, cu aproximativ 560.000 de vehicule produse la Mioveni si Craiova - un maxim istoric si un indicator al rolului strategic pe care sectorul il are. "Suntem o industrie de succes, care pune Romania pe harta, dar nu suntem ascultati", a afirmat Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand SEE si presedinte ACAROM. El subliniaza ca paradoxul industriei a devenit greu de ignorat: "Navigam in orb, nu stim ce se va intampla in urmatoarele 12-18 luni. Avem o energie electrica scumpa ce ne face necompetitivi - la Dacia la Mioveni platim cu 60% mai mult decat Renault in Spania." Dincolo de costuri, Bordeanu vorbeste despre un climat fiscal care nu incurajeaza investitiile, de la IMCA (impozitul minim de 1% pe cifra de afaceri pentru businessurile de peste 50 mil. euro anual - n. red.) - "un instrument demonstrat ineficient" - pana la programul Rabla, despre care spune ca "este exemplul perfect al lipsei de predictibilitate".
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
18.11.2025, 18:00
Fady Chreih, CEO al retelei de sanatate Regina Maria: Mentinerea planurilor de dezvoltare poate...