×

Accesează
contul existent

Business Hi-Tech

Meta le va permite utilizatorilor din UE sa vada mai putine reclame personalizate pe Facebook si...

Meta le va permite utilizatorilor din UE sa vada mai putine reclame personalizate pe Facebook si Instagram incepand din ianuarie 2026. Compania evita astfel amenzi zilnice dupa ce a obtinut aprobarea Comisiei Europene

09.12.2025, 00:02 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Gigantul american Meta va oferi in curand utilizatorilor Facebook si Instagram din Uniunea Europeana optiunea de a limita reclamele personalizate, dupa ce propunerea companiei a primit aprobarea autoritatilor europene de concurenta, potrivit Reuters. Aprobarea semnaleaza faptul ca gigantul tech american nu va mai fi supus unor amenzi zilnice, dupa luni de discutii cu Comisia Europeana.

Noile optiuni de publicitate vor fi implementate in ianuarie 2026 si reprezinta "prima data cand o astfel de alegere este oferita pe retelele sociale ale Meta", potrivit Comisiei.

"Meta va oferi utilizatorilor posibilitatea efectiva de a alege intre: a consimti sa-si partajeze toate datele si a vedea publicitate complet personalizata, sau a opta sa partajeze mai putine date personale pentru o experienta cu publicitate personalizata mai limitata", a declarat Comisia Europeana intr-un comunicat.

Meta a fost implicata in discutii cu Comisia Europeana dupa ce a primit o amenda de 200 de milioane de euro (233 de milioane de dolari) in aprilie pentru incalcarea Digital Markets Act (DMA), legislatia europeana menita sa limiteze puterea marilor companii tech.

Incalcarea a vizat Facebook si Instagram in perioada noiembrie 2023 - noiembrie 2024, dupa care Meta si-a ajustat modelul "consimtamant sau plata" pentru a utiliza mai putine date personale in publicitatea targetata.

Comisia Europeana a examinat modificarile pentru a verifica daca respecta DMA, Meta riscand amenzi zilnice de pana la 5% din cifra de afaceri globala medie zilnica daca ar fi fost gasita in continuare in incalcarea legii.

Potrivit Reuters, ajustarile facute de Meta vizeaza formularea, designul si transparenta pentru a le reaminti utilizatorilor cele doua optiuni disponibile. Surse familiare cu situatia au declarat pentru Reuters ca Meta nu planifica modificari substantiale fata de propunerea din noiembrie, in ciuda riscului de amenzi. Investigatia Meta subliniaza continuarea ofensivei Europei impotriva Big Tech, in ciuda criticilor din partea SUA, si disponibilitatea de a ajunge la intelegeri in loc sa impuna amenzi mari, pentru a evita escaladarea tensiunilor transatlantice, noteaza Reuters.

Comisia a precizat ca va monitoriza noul model de publicitate si va solicita feedback, fara a mai mentiona amenzi periodice.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare