×

Business international

Pentru tinerii americani aflati in cautarea unui loc de munca, TikTokul este noul LinkedIn

Pentru tinerii americani aflati in cautarea unui loc de munca, TikTokul este noul LinkedIn

23.05.2024, 00:05 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Tinerii americani aflati in cautarea unui loc de munca sunt diferiti de cei mai in varsta. Acestia se asteapta ca angajatorii sa fie mai afectuosi, mai iertatori si mai generosi cu beneficiile si salariile. Modul in care acestia isi cauta de munca este de asemenea diferit. In loc de a se baza pe familie si prieteni, un numar in crestere de americani recurg la TikTok in cautare de sfaturi care sa-i ajute sa faca primii pasi extrem de importanti in cariera, potrivit The Economist.

Membrii GenZ inlocuiesc normele locului de munca urmate de generatiile anterioare, fie ca este vorba de programul de lucru, metodele de lucru flexibil sau problema comunicarii la locul de munca. Pe TikTok, foarte popular in randul grupurilor de varsta mai tinere, se regasesc multe canale in care producatorii de continut ofera sfaturi despre lumea muncii si construirea unei cariere in videoclipuri scurte usor de digerat, scrie Portfolio.

Videourile cu hashtagul CareerTok au peste 2 miliarde de vizualizari pe TikTok. Creatorii lor sunt foarte diferiti: oameni suficient de in varsta pentru a fi fosti CEO, persoane in jurul varstei de 30 de ani care-si amintesc greselile facute la inceputul carierei si chiar tinerii insisi.

Multi dintre cei care vizualizeaza clipurile respective apartin Generatiei Z. Persoanele din aceasta generatie, nascute intre 1997 si 2012, vor reprezenta 27% din forta de munca din tarile OCDE pana in 2025, scrie The Economist.

Consilierea pentru cariera pe social media nu va face decat sa capete amploare. Un lucru pe care succesul continutului avand legatura cu cariera de pe TikTok il indica foarte clar este dorinta de transparenta la locul de munca a Generatiei Z.

"Imi place ca oamenii isi raporteaza disponibilizarile, deoarecere ii dezvaluie pe cei care fac concedieri groaznice", a declarat pentru The Economist Chris Williams, care a ocupat anterior functia de vicepresedinte al departamentului de resurse umane al Microsoft, iar acum este consultant de cariera si creeaza el insusi acest tip de continut pentru TikTok.

David Harmon, avocat pentru ocuparea fortei de munca, ii avertizeaza insa pe producatorii de continut care posteaza despre propriile experiente de cariera sa fie atenti. Este prea usor sa publicati continut care poate fi considerat informatii confidentiale sau poate incalca acordurile de confidentialitate sau secretele de afaceri, a avertizat acesta.

CareerTok confera creatorilor si celor care vizualizeaza un sentiment de solidaritate. Nici furia celor mai in varsta si nici teama de consecinte de ordin juridic nu va opri probabil CareerTok si alte canale similare sa devina locul unei lupte intre asteptarile angajatilor din GenZ si angajatorii lor.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare