×

Accesează
contul existent

Business Hi-Tech

Platforma de comert electronic Gomag: Incheiem 2025 cu afaceri de 5 milioane de euro. Am lasant...

Platforma de comert electronic Gomag: Incheiem 2025 cu afaceri de 5 milioane de euro. Am lasant 1.500 de magazine noi anul acesta. Romania a ajuns a treia cea mai mare piata de e-commerce din Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia

17.12.2025, 18:44 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

¬ Valoarea bruta a marfurilor tranzactionate (GMV) prin platforma a depasit 2,5 miliarde de euro, cu peste 1.500 de magazine noi lansate in acest an.

¬ Compania a lansat aplicatia GEO pentru a ajuta magazinele sa fie vizibile in cautarile generate de agentii AI.

¬ Pentru 2026, compania vizeaza extinderea prin parteneriate strategice, integrarea inteligentei artificiale si analizeaza oportunitati de fuziuni si achizitii.

SilkWeb S.A., compania romaneasca care opereaza platforma de e-commerce Gomag, va incheia anul acesta cu o cifra de afaceri de 5 milioane de euro, in crestere cu circa 38% fata de 2024, cand businessul s-a situat la peste 3,6 milioane de euro, iar profitul ne la aproape 600.000 de euro. Avansul vine ca urmare a cresterii numarului de magazine noi care s-au lansat pe platforma Gomag, intr-un context regional favorabil, Romania consolidandu-si pozitia ca a treia cea mai mare piata de comert electronic din Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia.

In 2025, pe platforma Gomag au fost lansate peste 1.500 de magazine noi, cu 7% mai multe decat in anul precedent, numarul total de comercianti activi in ecosistem apropiindu-se de pragul de 5.000. Valoarea bruta a marfurilor tranzactionate (GMV) prin intermediul platformei a depasit 2,5 miliarde de euro.

"Per total, 2025 a fost un an solid, cu o evolutie constanta si rezultate in crestere. Desi lunile august si septembrie au adus o scadere vizibila in piata, inclusiv pentru clientii nostri, dinamica s-a imbunatatit major in octombrie si s-a revenit la un ritm normal de crestere. Un indicator important in acest sens este GMV-ul magazinelor din Gomag, care depaseste 2.5 miliarde euro in 2025, reprezentand o crestere de 14% fata de 2024", au declarat Cosmin Daraban si Aurelian Motica, fondatorii Gomag.

Provocarile anului: competitia din Asia si adaptarea la AI

Evolutia pozitiva a avut loc pe fondul unui mediu economic volatil si al unei presiuni concurentiale tot mai mari venite din partea platformelor globale din Asia. De asemenea, anul a fost marcat de ascensiunea conceptului de GEO (Generative Engine Optimization), o noua paradigma in care utilizatorii cauta informatii prin agenti AI.

"Anul 2025 a fost marcat de un context economic si politic extrem de volatil - de la alegeri, la modificari legislative si fiscale intense, pana la actiunile privind ajustarea TVA-ului. Toate acestea au creat un macromediu marcat de incertitudine atat pentru comerciantii online, cat si pentru furnizorii de solutii e-commerce. In plus, piata autohtona, la fel ca si piata europeana, a continuat sa resimta presiunea competitionala din partea platformelor globale din Asia ce influenteaza activ comportamentul consumatorilor si asteptarile legate de pret. Vorbim, in acelasi timp, de un ritm accelerat de evolutie a tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala. AI a inceput deja sa schimbe modul de operare al business-urilor, si a dictat o adaptare rapida din partea echipei, precum si investitii constante in inovatie. Bineinteles, aceasta realitate s-a reflectat direct in strategia noastra si in felul in care am sustinut magazinele din ecosistemul Gomag", au explicat fondatorii companiei.

In aceste conditii, o mutare strategica facuta de Gomag in 2025 a fost lansarea aplicatiei proprii GEO (Generative Engine Optimization), ca raspuns la schimbarea comportamentului de cautare al utilizatorilor, care folosesc tot mai des agenti AI in loc de motoare de cautare traditionale. Aplicatia masoara vizibilitatea magazinelor in cautarile AI si ofera instrumente pentru optimizarea continutului.

"Consideram ca aceasta aplicatie ne pozitioneaza ca avangarda in optimizarea pentru AI, intr-un moment in care din ce in ce mai multe cautari sunt realizate prin agenti inteligenti, nu prin motoare traditionale ", au punctat fondatorii Gomag, adaugand ca in paralel, compania a implementat tehnologia AI si in zone-cheie ale business-ului.

"In zona de Customer Success, solutiile AI ajuta echipa sa raspunda mai rapid si mai precis, sa identifice din timp nevoile recurente si sa ofere recomandari personalizate. Acest lucru se traduce printr-un suport mai prompt, mai consecvent si mai adaptat fiecarui tip de magazin din platforma. Apoi, pe partea de dezvoltare, AI simplifica procesele de analiza, testare si documentare, sprijinind echipa tehnica in generarea de solutii si imbunatatiri intr-un ritm mai rapid. De asemenea, AI a fost adoptat in multe procese operationale interne, unde automatizarile reduc timpul petrecut pe sarcini repetitive si permit echipei sa se concentreze pe actiuni strategice, cu impact direct in cresterea platformei si a afacerilor clientilor nostri" , au explicat Cosmin Daraban si Aurelian Motica.

Radiografia pietei locale de e-commerce

Piata locala de e-commerce continua sa fie una dintre cele mai dinamice din regiune, cu o crestere medie estimata la 10% anual. Romania este astazi a treia cea mai mare piata de e-commerce din Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia, iar ritmul de dezvoltare ramane unul constant, desi in continuare Romania se situeaza in urma pietelor vest-europene ca maturitate si digitalizare. Diferenta se reduce insa, de la an la an. Cresterile se observa in majoritatea verticalelor, iar piata demonstreaza ca inca are mult potential - inclusiv pentru business-urile aflate la inceput de drum.

Analiza datelor din platforma Gomag releva performante ridicate pe anumite verticale. Astfel, campaniile Google Ads au generat un ROAS (Return on Ad Spend) mediu de 17,35x in nisa "casa, gradina si unelte" si de 14,36x in "auto, moto si utilaje". Alte domenii performante au fost IT&C (7,83x) si zona de produse alimentare (5,36x).

Campania de Black Friday a ramas un motor de crestere, inregistrand un avans al vanzarilor de 14% fata de anul anterior si o valoare medie a cosului de 514 lei (fata de 494 lei in 2024). Per total, vanzarile din luna noiembrie s-au ridicat la 260 milioane de lei, cu 28% peste nivelul lunii octombrie.

Obiective strategice pentru 2026

Pentru anul viitor, un factor care ar putea influenta piata este aplicarea taxei fixe de 25 de lei pentru coletele din afara UE cu valoare sub 150 de euro, masura adoptata de Romania si programata pentru 2026.

"Desi nu e o regula neaparat, general vorbind, scaderile se regasesc in special in zonele in care magazinele concureaza direct cu platformele asiatice, iar diferentierea e legata strans de pret - pentru ca asta dicteaza comportamentul de cumparare. (...) Aplicarea acestei masuriare intr-o anumita masura sanse sa contribuie la echilibrarea competitiei si un impact pozitiv asupra pietei locale de e-commerce", au precizat reprezentantii Gomag.

Pentru 2026, compania vizeaza extinderea ecosistemului prin lansarea oficiala a programului Gomag Partner si continuarea integrarii inteligentei artificiale. Gomag analizeaza, de asemenea, oportunitati de consolidare a pietei.

"Deschidem oficial programul Gomag Partner si investim in parteneriate locale & internationale, oferind magazinelor online acces rapid la solutii moderne de marketing, logistica, plati si automatizare, adaptate realitatilor din piata. Un alt pilon esential al strategiei noastre e adoptia echilibrata a inteligentei artificiale. Vedem AI-ul nu ca pe un trend, ci ca pe o schimbare structurala in modul in care se construiesc si se opereaza afacerile online. Tocmai de aceea vom continua sa integram AI atat in platforma Gomag, prin functionalitati care cresc vizibilitatea si performanta magazinelor, cat si la nivel intern, pentru a lucra mai rapid, mai bine si mai performant. In acelasi timp, 2026 este un an in care ne uitam atent la consolidarea pietei si analizam activ oportunitatile de fuziuni si achizitii care pot completa ecosistemul Gomag cu tehnologii si capabilitati noi", au conchis Cosmin Daraban si Aurelian Motica.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare