×

Accesează
contul existent

Business international

Polonezii iubesc sa mearga cu trenul. Caile ferate poloneze se pregatesc pentru un an 2025 record...

Polonezii iubesc sa mearga cu trenul. Caile ferate poloneze se pregatesc pentru un an 2025 record in transportul de calatori. Cel de marfa nu merge asa bine

19.10.2025, 21:30 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Caile ferate poloneze trec printr-o epoca de aur, numarul pasagerilor crescand mai rapid decat se anticipa, iar 2025 ar putea fi un an record, noteaza Rzeczpospolita.

Datele colectate de Oficiul de Transport Feroviar (UTK) arata o crestere anuala de 6%, la peste 286 milioane de pasageri, dupa primele opt luni ale anului, ceea ce, potrivit conducerii Oficiului, semnaleaza o consolidare a acestei tendinte pozitive.

"Sunt convins ca in 2025 numarul de pasageri va depasi 430 de milioane, reprezentand o crestere semnificativa fata de 407 milioane in 2024," a declarat Ignacy Gora, presedintele UTK. De altfel, numarul de pasageri s-a aflat in crestere in fiecare an dupa pandemie, acesta urcand de la 245,1 milioane in 2021 la 407 milioane anul trecut.

PKP Intercity are la randul sau motive de satisfactie in acest an. Prima jumatate a anului i-a adus deja un numar record de 40,4 milioane de pasageri, iar prognoza actualizata pentru 2025 presupune 88 milioane de pasageri, cu 4,4 milioane mai mult fata de strategia companiei anuntata la inceputul anilor 2024-2025.

Perspectiva pozitiva pentru transportul feroviar de pasageri va fi de asemenea consolidata de concurenta din transportul pe distante lungi. Compania ceha RegioJet va lansa pe langa ruta actuala Cracovia-Varsovia inca trei rute in doua luni (si va deserve de trei ori mai multe intr-un an), iar o alta companie ceha, Leo Express, va patrunde pe piata in martie anul viitor.

Pe segmentul transportului feroviar de marfuri insa situatia se inrautateste de mai multe trimestre. Conform datelor Oficiului Transportului Feroviar, anul acesta s-au inregistrat scaderi in fiecare luna, in termeni anuali.

PKP Cargo noteaza ca in prima jumatate a anului, volumul marfurilor transportate a scazut cu 5,7 milioane de tone comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

"Transportul efectuat de industria feroviara in prima jumatate a anului confirma stagnarea sectorului, legata de lipsa de activare a cererii in Europa de Vest. Pe langa performanta slaba a economiilor UE, alti factori cheie sunt razboiul din Ucraina, perturbarea comertului mondial".

Premierul polonez Donald Tusk a anuntat recent ca reteaua de cai ferate a Poloniei va deveni cea mai moderna si rapida din Europa. Pentru Tusk, investitiile in acest sector reprezinta o prioritate nationala cheie, potrivit Warsaw Business Journal.

Guvernul polonez are in vedere modernizarea liniilor existente, construirea de noi rute si reconectarea oraselor mai mici.

"Epoca de aur a cailor ferate poloneze este aproape. Aceasta este calea noastra ferata, care va fi mai buna, iar tari din intreaga lume ne vor urma exemplul. Va fi rapida, moderna, accesibila si adaptata nevoilor pasagerilor", a precizat Tusk.

Conform railmarket.com, Polonia are in vedere investitii de 40 miliarde de euro in sectorul feroviar pana in 2032. Investitiile, lansate deja, sunt asteptate sa aiba impact atat asupra transportului de pasageri, cat si asupra celui de marfuri.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare