×

Accesează
contul existent

Companii

¬Robert Dorobantu, fondator si CEO, Ambito: Nu suntem la nivelul crizei din 2010, piata este mult...

¬Robert Dorobantu, fondator si CEO, Ambito: Nu suntem la nivelul crizei din 2010, piata este mult mai pregatita, iar investitorii au acumulat resurse

13.10.2025, 12:17 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Robert Dorobantu, fondator si CEO Ambito, companie din Bucuresti care se ocupa cu proiectarea si modernizarea de retele electrice, dar si cu amenajarea spatiilor comerciale, este de parere ca economia locala nu trece printr-o situatie similara cu cea din criza din 2009-2010. Cu toate ca exista o perioada dificila din punct de vedere economic, mediul privat local este mult mai bine pregatit pentru a trece peste astfel de probleme decat era in criza anterioara.

"Traim o criza permanenta, 2009-2010 a fost o criza, mai ales pentru sectorul nostru al constructiilor, nu suntem la nivelul acela, piata este mult mai pregatita, investitorii sunt mai pregatiti, au acumulat resurse. Suntem mult mai bine pregatiti decat atunci, noi eram la inceput de drum, ne-a luat cativa ani sa ne revenim. Principala lectie de atunci a fost sa nu renunti, sa consistent in ceea ce faci, sa cauti toate oportunitatile din piata", spune Robert Dorobantu.

El este de parere ca pot exista oportunitati in perioadele dificile din punct de vedere economic, iar antreprenorii trebuie sa fie atenti la acestea.

Ce a mai declarat Robert Dorobantu:

¬ Un brand romanesc care este un model este Oscar Downstream, lucram de foarte multi ani impreuna cu ei, mai ales in partea de rezidential. La noi, toate firmele din panel sunt un model, noi suntem la inceput de drum sub aceasta umbrela, Ambito, inainte am fost Smart Lighting, am schimbat denumirea si umbrela pentru ca obiectul nostru de activitate s-a dezvoltat, mergem in afara de instalatii electrice, facem antreprenoriat general de instalatii, amenajari de spatii comerciale.

¬ Este important numele, este o parte a mixului de marketing, este important pretul, calitatea serviciilor pe car ele livrei. Am lucrat cu o agentie care a contribuit la acest nume si am ajuns la un arhetip care ne caracterizeaza. Procesul a durat cam un an si jumatate si am avut pe masa opt nume pana am ales, a fost o decizie de echipa, cu argumente pro si contra pentru fiecare dintre ele.

¬ Daca ne referim la domeniul constructiilor, o asociere intre mai multe branduri romanesti care sa iasa in afara in piata de constructii, cu siguranta aceasta asociere va fi un mare avantaj si probabil se va intampla cand vom termina cam ce e de cosntruit prin Romania, pentru ca acum avem destul de multe de facut aici, acesta este unul dintre motivele pentru care nu iesim in afara, chiar daca avem solicitari, inca mai avem mult de facut aici, dar va veni si momentul cand vom termina. Cu siguranta, printr-o asociere de la antreprenor general, poate investitor, vom iesi in afara impreuna.

¬ Mobilitatea oamenilor a devenit mai redusa, ma uit la colegii mei care nu mai sunt dispusi sa fie plecati 4-5 luni in Europa de Vest pentru ca veniturile din Romania sunt suficiente si atunci mobilitatea a devenit mai mica fata de acum 15 ani, cand abia asteptam sa plecam.

¬ La o amenajare pentru un mare retailer de imbracaminte, aveau mai multi oameni care sa ne verifice mai multi decat aveam noi, ca sa se asigure ca lucram bine si ca terminam la timp. A fost o chestiune de incredere.

¬ Activand in domeniul instalatiilor, licitatiile fiind pentru piata romaneasca, este un avantaj, ai niste autorizari. Suntem protejati, avem o umbrela din punctul acesta de vedere, dezavantajati suntem un pic in domeniul amenajarilor in spatiile comerciale unde firmele de afara vin cu propriile lor companii pentru amenajari si asocierea intre ei devine un dezavantaj pentru noi pentru ca nu putem participa sau castiga anume licitatii.¬¬¬

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare