×

Accesează
contul existent

Business international

Robotii nu dorm, nu gresesc si nici nu cer salarii: Un gigant tehnologic da afara mii de oameni...

Robotii nu dorm, nu gresesc si nici nu cer salarii: Un gigant tehnologic da afara mii de oameni dupa ce a descoperit cum sa ii inlocuiasca cu AI

03.09.2025, 09:38 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Salesforce, unul dintre liderii globali in domeniul solutiilor CRM (Customer Relationship Management - managementul relatiilor cu clientii), a redus 4.000 de posturi din departamentul de suport clienti. Solutiile CRM ajuta companiile sa gestioneze interactiunile cu clientii, sa centralizeze date si sa automatizeze procesele de vanzari si suport, scrie CNBC.

"Am redus numarul de angajati de la 9.000 la aproximativ 5.000, pentru ca am nevoie de mai putini oameni", a explicat Benioff, evidentiind rolul inteligentei artificiale (AI) in eficientizarea operatiunilor Salesforce.

Compania a investit masiv in tehnologie si a dezvoltat ceea ce numeste "Agentforce", un sistem de roboti care preiau o parte semnificativa din activitatea serviciului clienti.

"Datorita beneficiilor si eficientei oferite de Agentforce, am observat o scadere a numarului de cazuri de suport gestionate, astfel ca nu mai este nevoie sa completam activ rolurile de inginer suport", a transmis Salesforce intr-un comunicat catre NBC Bay Area.

Reducerea de personal intervine dupa ce Benioff a anuntat in vara ca AI realizeaza pana la 50% din activitatea companiei, care are sediul central in San Francisco.

Experti in resurse umane atrag atentia ca schimbarea nu este izolata. Laurie Ruettimann, consultant HR, spune ca AI afecteaza locuri de munca in mai multe industrii si recomanda angajatilor sa isi dezvolte competente noi: "Daca reteaua ta profesionala putea sa-ti ofere un loc de munca, ar fi facut-o deja. Este responsabilitatea fiecaruia sa-si extinda orizonturile si sa intalneasca oameni noi."

Analistul Ed Zitron considera insa ca AI este adesea folosit ca pretext de companiile tech care au angajat excesiv in timpul pandemiei.

"Este vorba de o mentalitate 'crestere cu orice pret'. Singurul lucru care conteaza este cresterea, chiar daca asta afecteaza vietile oamenilor sau calitatea produsului", a spus Zitron.

Aceasta miscare marcheaza un punct de cotitura pentru Salesforce, care, pe masura ce integreaza tot mai mult AI in operatiunile sale, trebuie sa echilibreze eficienta tehnologica cu impactul asupra angajatilor.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare