![]() |
13.05.2025, 11:04 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Cargus, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de curierat, intra in 2025 cu o strategie de investitii fara prudenta care caracterizeaza adesea planurile dintr-un an economic cu multe necunoscute. Compania vizeaza extinderea internationala, automatizarea operatiunilor si consolidarea retelei out-of-home, cu accent pe tehnologie, eficienta si experienta clientului final, spune Roxana Babatie, head of domestic sales, managing the channels of field sales and major accounts, Cargus.
"Nu suntem prudenti deloc in 2025 in ceea ce priveste investitiile, plecam direct de la nevoile clientilor. Avem trei directii in care mergem. Una este optimizarea operationala a tot ce inseamna departament operational, rute, curieri. Mergem pe dezvoltare internationala, precum si pe o mai buna asezare si o mai buna calitate a partenerilor nostri din reteaua de out of home. Cand vorbim de optimizare a operationala, vorbim strict de automatizare procese, atat in depozite, cat si pe rutele curierilor. Ne folosim de solutii de AI astfel incat ruta curierului sa fie cat mai eficienta, cat mai productiva si livrarile sa fie mai rapide. Asta duce automat si la o predictibilitate pentru destinatarul final", a spus ea in cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.
Ce a mai declarat Roxana Babatie in cadrul evenimentului ZF:
- Eu pot sa vorbesc din doua puncte de vedere: odata ca partener pentru retaileri, cat si ca un furnizor al unei solutii dedicate sau pe care si-o doresc clientii finali. Ce am observat noi este ca in ultima perioada consumatorul isi doreste sa aiba control, sa aiba parte de o comunicare cat mai clara, cat mai eficienta cu tot ceea ce inseamna coletul lui, pana in momentul in care acesta i se livreaza.
- Astfel ca am inceput sa investim extraordinar de mult in tehnologizare, in automatizare. Am dat drumul la un sistem de tip omni-channel in customer service ce permite colegilor nostri din contact center sa raspunda mult mai repede solicitarilor clientilor. Noi am crescut cu 30% timpul de raspuns si de procesare a solicitarilor din contact center.
- In acelasi timp, cand vorbim de comunicare si de control, destinatar isi doreste sa aiba acces la coletului cat mai repede, sa-l poata directiona, sa-l poata amana daca este cazul si, de asemenea, vrea sa urmareasca curierul. Toate astea vor putea fi disponibile in 2025 in aplicatia noastra.
- Din punct de vedere al dezvoltarii internationale, anul trecut am lansat serviciul catre Grecia si Bulgaria, iar anul acesta vrem sa lansam si partea putin vestica, ca sa-i zic asa, Cehia, Ungaria, Slovacia si Germania. Prin asta ne dorim sa fim un conector regional. Vrem sa aducem atat retaileri internationali catre clienti din Romania, cat si invers.
- Este imposibil sa nu vina colete din China si Turcia. De anul acesta am inceput si noi sa livram colete ale comerciantilor chinezi. Exista cumva o obligatie de a le limita numarul de colete pe care vor sa ni le transmita in retea, tocmai pentru a nu destabiliza performanta operationala. Este clauza in contract, adica nu putem permite, tocmai pentru ca altfel ne ducem intr-o performanta operationala care nu este in raport cu promisiunea noastra fata de client. Am putea sa avem si mai mare influx de colecte. Auzisem, nu pot sa confirm ca este 100% corect, dar auzisem undeva la 500.000 pe zi procesate in Ungaria. Vin precadere din China, Turcia vine si ea din spate, Trendyol a deschis depozit deja si aici, deci ne asteptam sa vedem din ce in ce mai multa marfa de acolo.
- Nu se mai poate comert fara online si vorbesc si din prisma unui cumparator, a unui client, pentru ca imi este mult mai usor sa fac cumparaturi online, din lipsa de timp. Dar ce pot sa va zic este ca recent am realizat un sondaj pe aproximativ 1.000 de respondenti din mediu urban, s-a axat foarte mult pe comportamentul in online: ce cumparam, cat cumparam. In principal se cumpara haine si incaltaminte, 55% din cumparaturi sunt axate pe imbracaminte.
- Cei din generatia Z si Millenials sunt top la cumparaturi in online. Daca avem jumatate din populatie care cumpara cel putin o data pe luna in online, cei din generatia Z si Millenials cumpara de pana la unu - cinci ori pe saptamana. La polul opus avem generatia X si Boomers, care cumpara intr-un procent de 40% o data pe an din online, iar 13% niciodata. Cumparam haine si incaltaminte, urmate de gadgeturi mici si electrocasnice, iar cumparatorii mai in varsta se axeaza foarte multe pe produse pentru casa si produse mai durabile.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
30.05.2025, 17:20