![]() |
19.03.2025, 15:08 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
In prezent, Cargus inregistreaza sub 10% volume zilnice de la selleri din China, a spus Roxana Babatie - Head of Domestic Sales, managing the channels of Field Sales and Major Accounts in cadrul Cargus, in cadrul conferintei ZF eCommerce Summit 2025.
"Procentul e in crestere pana la un punct. Cumva trebuie sa ne gandim la eficientizare si la tot ceea ce inseamna capacitatea noastra de prelucrare si de manipulare a coletelor si atunci am ajuns inclusiv la discutii de a limita volumul pe care il preluam din partea sellerilor chinezi, pentru ca nu dorim sa ramanem blocati. Avem clientii nostri, clienti romani care se bazeaza pe noi si nu ne permitem blocarea retelei astfel incat sa scada productivitatea si performanta operationala", a explicat Roxana Babatie.
Ea a adaugat ca AI-ul usureaza treaba si creste productivitatea. "Odata din interactiunea in customer service, solutia de omnichannel pe care noi am implementat-o anul trecut - cand a fost prima faza a implementarii, cea de-a 2-a faza urmeaza in 2025 -, ceea ce inseamna ca ne propunem o crestere a interactiunii directe cu solutii de self-service prin chatbot-uri de la 20% la 30% asta ca sa usuram interactiunea clientului final cu noi, cu contact center-ul, cu gasirea unei solutii. Iar pe parte de optimizare operationala, performanta noastra operationala continua sa fie de peste 96% asta inseamna ca mai mult de 96% din colete ajung la destinatar, conform promisiunii noastre de livrare. Ce ne propunem in 2025 este sa incercam sa optimizam atat de mult fluxurile interne de manipulare a marfii, cat si ruta finala a curierului prin AI", a spus Roxana Babatie.
Alte declaratii
Clientii de tip B2C reprezinta doua treimi din tot ceea ce noi livram. Clientii din China, precum Temu, sunt din ce in ce mai activi pe piata din Romania. Un lucru bun pe care clientii, sellerii chinezi l-au facut au fost ca au inceput sa educe piata din Romania sa plateasca cu cardul, pentru ca nu toti ofera optiunea de plata ramburs, ii atrag cu preturi mici si atunci au tendinta sa cumpere si bineinteles ca se supun regulilor lor, platesc cu cardul si asteapta coletul. Ceea ce ne pune pe noi in dificultate si creeaza presiuni pe firmele de curierat este tariful foarte mic pe care il negociaza din perspectiva de cost de transport. In acelasi timp, volumele foarte mari pe care ei le aduc ne ajuta sa optimizam retelele, sa reusim sa fim mai flexibili in arii in care pana acum nu ajungeam. E atat un plus pe care il simtim in faptul ca ajungem in mai multe colturi din tara dar e un minus din perspectiva de costuri.
Ce avem in plan pentru 2025. Pe partea de automatizare in logistica lucram la un proiect de optimizare a rutelor curierilor. Plecam de la incarcarea lor pe ruta. Lucram cu solutii AI care efectiv sa le optimizeze rutele astfel incat si timpul de livrare sa fie cel mai ok si clientul sa stie intervalul orar la care ajunge curierul la el. Inclusiv pentru curieri va creste productivitatea la nivelul rutei. E greu pentru un curier, mai ales cand are peste 80-90 de colete, sa poata sa-si optimizeze singur ruta. Asta este si in planul nostru pentru 2025.
Reteaua noastra de out of home - lockere- este compusa din lockere la nivel de Bucuresti si Ilfov si puncte fixe in mediu in provincie in restul tarii exista deja implementata la noi din 2023, optiunea ca dupa o incercare de livrare nereusita, curierul lasa coletul la cel mai apropiat punct fix de adresa destinatarului, ca in cazul in care isi doreste sa se duca s-o ridice in aceeasi zi, sa aiba aceasta optiune.
Cu cat oferi mai multe optiuni de livrare el e mai fericit. Lucram intens la dezvoltarea retelei noastre de out-of-home. In 2024 mare parte din investitii acolo s-au indreptat, pe optimizarea acestei retele. In total sunt 2000 -2.200, este o retea dinamica. Intotdeauna semnam contracte cu noi parteneri, identificam locatii unde este nevoie de dezvoltare, astfel incat sa acoperim o nevoie cat mai mare din piata. Ca urmare a investitiilor pe care le-am facut in reteaua de out of home, putem sa vedem deja o crestere a volumelor cu 25% in aceasta retea la inceput de 2025. Iar versus 2023 volumele au crescut cu 100% deci este ceva ce exista si va continua sa existe ca cerere, pentru ca ofera extraordinar de multe optiuni clientului final.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.