![]() |
19.03.2025, 13:50 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Un seller roman care reuseste sa-si listeze gama de produse si in Bulgaria si in Ungaria reuseste sa adauge undeva la 15% in plus la vanzari pe fiecare din cele doua platforme, a spus Stejara Pircan, Senior VP eMAG Romania, Bulgaria si Ungaria, in cadrul conferintei ZF eCommerce Summit 2025.
"In zona de marketplace avem peste 35.000 de parteneri din Romania, unul din cele mai mari proiecte anul trecut a fost unificarea experientei la nivel regional. Si asta inseamna de la listarea produselor in toate tarile, traducerea lor pe care in momentul de fata o facem in proportie de peste 80% automat, am inceput pe manual acum doi ani de zile si intre timp cu ajutorul tuturor acestor tool-uri noi si instrumentelor care au aparut reusim sa traducem cu o calitate foarte buna automat, dupa care tot ce tine de partea de logistica si managementul gamelor de produse. Si sa le oferim o interfata unificata prin care ei pot sa-si gestioneze acest business la nivel regional Romania-Bulgaria-Ungaria si lucrul acesta se vede in rezultate, in vanzari, vedem de exemplu ca un seller roman care reuseste sa-si listeze gama de produse si in Bulgaria si in Ungaria reuseste sa adauge undeva la 15% in plus la vanzari pe fiecare din cele doua platforme. Pot fi si cazuri care merg mai sus, dar as zice ca in medie avem inca 15% pe fiecare tara, ceea ce nu este deloc putin", a spus Stejara Pircan.
Alte declaratii:
Ce vrem sa facem in continuare, pentru ca din punctul nostru de vedere acesta este doar primul pas, este sa ne ducem inspre partenerii din marketplace cu mult mai multe date si cu mult mai multe recomandari si asta cred ca va fi motivul principal in interiorul companiei anul acesta. Vrem sa folosim mai bine datele pe care le avem astfel incat sellerii sa poata lua decizii mai bune, in primul rand legat de ce game de produse sa aduca sau in ce categorii sa se extinda si apoi cum pot sa investeasca mai bine in, tot ce tine de zona de marketing in platforma eMAG ca vorbim de campanii ca vorbim de orice tipuri de solutii pentru cresterea vanzarilor, credem ca putem sa venim cu recomandari din ce in ce mai bune.
Provocarea este viteza de livrare. Aici avem programul de fulfilment, noi ne ocupam atat de livrarea comenzilor si de procesare a returilor si de customer care. Depozitul nostru e deschis 7 din 7 pana la 12 noaptea ceea ce inseamna o crestere mare a comenzilor livrate a doua zi in Romania. In Bulgaria mai dureaza o zi, in Ungaria se mai adauga una. Facem eforturi sa reducem acesti timpi si pentru cele doua tari.
De acum doi ani a fost nevoie sa dezvoltam un program numit programul cross-border in care sa luam fiecare parte din proces - ce inseamna listare, ce inseamna traducere, customer care, inclusiv partea de legislatie, taxe, inregistrarea in scopurile TVA, sa o spargem pe bucati, sa punem noi cat mai multa sustinere din partea eMAG, astfel incat sa avem o solutie "la cheie" si abia atunci noi am reusit sa explodam in extinderea in cross-border cu sellerii romani.
Pana atunci, era asa cate unul care isi mai facea curaj, dar in momentul acela, am avut mii de seleri migranti in crossborder in cateva luni de zile, in continuare si anul trecut am reusit sa dezvoltam gama de produse, deci noi asa am ajuns la gamele acestea de produse in Bulgaria si in Ungaria, prin investitiile in programul de cross-border din ultimii doi ani.
In continuare sunt selleri care mai au blocaje, dar anul acesta in februarie am lansat si o pagina de furnizori de servicii, care este disponibila tuturor partenerilor, astfel incat masura in care mai ai nevoie de informatii sau de un partener sa faca contabilitatea sau sa-ti asigure alte zone logistice sa poti sa primesti suport sau poti sa inchei apoi contracte de colaborare, cu parteneri care iti asigura succesul in Ungaria sau in Bulgaria pe aceste spete, mai mult decat atat, una din cele mai mari provocari in Romania, dar si international, este viteza de livrare.
Si aici cred ca cel mai bun exemplu de program este zona de fulfilment, unde in momentul in care un seller decide sa aduca la noi in depozit gama de produse pe care el o vinde, noi ne ocupam atat de livrarea comenzilor, cat si de procesarea retururilor care vin de la clienti si daca customer care. Si asta aduce in primul rand o crestere a conversiilor, pentru ca depozitul nostru nu are voie sa se inchida niciodata. El e deschis sapte zile din sapte pana la 12 noaptea si apoi o ia de la capat si inseamna o crestere foarte mare a comenzilor livrate a doua zi, in Romania, in Bulgaria si Ungaria mai dureaza o zi chiar doua zile in plus din cauza infrastructurii, dar facem eforturi sa scurtam si acest timp.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.