![]() |
14.10.2025, 00:08 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Companiile romanesti au toate sansele sa devina producatori la nivel european si aceasta ar trebui sa fie tinta pentru brandurile care au ajuns la un anumit nivel in ultimii ani, dar asta nu inseamna ca nu exista inca loc de crestere si pe plan local, pe multe segmente de activitate, sunt de parere antreprenorii si companiile prezente la editia din acest an a conferintei ZF Branduri romanesti.
"Cred ca un brand romanesc 100%, made in Romania, este acel brand in care investesti, construiesti, cresti in Romania, pui pasiune, energie si ai deschidere catre o piata globala. Mandria de a investi, de a ramane cu investitia si constructia in Romania, de a da o sansa oamenilor din Romania sa se exprime, cred ca aduce acel sentiment de brand romanesc", a spus Gheorghe Ciubotaru, presedintele consiliului de administratie al Electroalfa.
In ultimii ani, multe branduri romanesti au invatat sa spuna o poveste, sa fie cool si sa se adapteze la schimbarile din zona de consum, devenind tot mai atractive pentru clientii din tara, care la randul lor au devenit consumatori mai educati si selectivi. In plus, Diaspora este in prezent un segment de piata important pentru companiile care vor sa se extinda in exterior, actionand ca un cap de pod pentru internationalizarea producatorilor romani. Un exemplu este Cris-Tim, care a iesit la export inca din 2005-2006, targhetand initial comunitatile de romani care se formau in anumite tari. "Si acum comunitatile de romani raman clientii nostri principali, dar vindem si spre comunitati apropiate, de polonezi de exemplu", a precizat Radu Timis jr., CEO al Cris-Tim, companie care vrea sa se extinda si la nivel regional, prin achizitionarea unor branduri mici-medii locale.
"Producatorii romani, marii tigri, cu volume, cu capacitati de productie importante, au toate sansele sa devina producatori pentru Europa si spre asta ar trebui sa tinteasca. Inclusiv pentru echilibrarea balantei comerciale, dar nu numai. Am ajuns la nivelul la care, de acum incolo, e mult mai usor sa devii mare producator si sa ai acces la piata europeana, fata de cum era acum 20 de ani", a comentat Tiberiu Danetiu, director corporate affairs & retail media, Auchan. In acelasi timp, antreprenorii si managerii prezenti la conferinta sunt de parere ca exista inca loc de crestere pe piata locala, pe multe domenii. Un exemplu este Mobexpert, companie care a derulat investitii importante in acest an si vrea sa continue sa se dezvolte pe plan local.
"Mai avem mult de dezvoltat in Romania pana sa iesim afara. Avem proiectul de la Timisoara, ne uitam la Craiova. Ne uitam la noi segmente de business. Sunt proiecte mari de facut in Romania pana sa ajungem sa deschidem magazine mari afara",a precizat Adelina Badea, CEO Mobexpert.
La randul ei, Rucsandra Hurezeanu, fondator Ivatherm, a subliniat potentialul economiei romanesti, mizand pe revenirea pe crestere in urmatorii ani, dar a indemnat antreprenorii sa se uite cu curaj si spre pietele externe. "Antreprenorii trebuie sa aiba mai multa incredere in ei si sa aiba curaj cu brandurile lor pentru ca nu sunt cu nimic mai prejos decat altele".
Partenerii conferintei ZF Branduri Romanesti 2025 au fost AQUA Carpatica, Rivaz Hotel, Agroland Group, Ambito, Amco, One United Properties, Auchan, Electroalfa si Lactalis Romania.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
14.10.2025, 11:36