Vreau Orange Money Orange Money

Urmărește filmulețele și convinge-te

Întrebări frecvente Orange Money

În primul rând, trebuie să fii client Orange (cu abonament sau cu cartelă preplătită sau ești utilizator de drept) și să ai peste 18 ani.
Apoi vino într-un magazin Orange și solicită activarea serviciului Orange Money. Vei avea nevoie de un act de identitate în termen de valabilitate (carte de identitate pentru cetățeni români, rezidenți sau pașaport/act de identitate din țara de origine/permis de ședere/carte de rezidență pentru cetățenii străini). Un singur act de identitate este suficient pentru activarea serviciului cu clasa 1 de tranzacționare. Pentru informații privind clasele de tranzacționare, click aici.

După semnarea contractului de înregistrare, contul tău Orange Money va fi deschis. Vei primi un SMS de confirmare, împreună cu PIN-ul inițial format din minim 4 cifre. Pentru tranzacții în deplină siguranță, este obligatoriu să schimbi codul PIN cu unul știut doar de tine la prima accesare a serviciului.

Serviciul Orange Money poate fi accesat prin aplicaţia mobilă Orange Money pentru telefoanele cu sistem Android prin tehnologia USSD, din meniul dedicat, sunând la *111#, dacă nu ai smartphone.

USSD este o tehnologie utilizată de dispozitivele mobile GSM, serviciu de tip număr scurt, pentru a transmite informație prin rețele 2G.

Da, poți folosi serviciul Orange Money în roaming. Taxarea serviciilor de acces date/internet mobil se va face conform tarifelor stabilite pentru țara în care te găsești. Consultă tarifele aplicabile în roaming aici.

Da, sigur că da! În plus pentru a asigura securitatea datelor tale, când te vei înregistra în aplicația Orange Money, vei introduce pe lângă codul PIN secret și codul unic de înregistrare primit prin SMS.

Suni la *111 și ceri închiderea contului, dacă soldul contului tău Orange Money este zero. Dacă ai bani disponibili în cont, trebuie să mergi într-un magazin semnalizat Orange Money pentru retragerea disponibilului și apoi poți solicita închiderea contului.

Nu. Dacă nu ai Internet pe telefonul tău, poți accesa Orange Money prin serviciul USSD, sunând la *111#. Dacă ai conexiune la Internet, folosește aplicația mobilă Orange Money (pentru telefoane cu sisteme Android).

Te poți autentifica în aplicația Orange Money folosind mereu codul tău secret PIN. Pentru siguranța ta, îți recomandăm ca acest cod să fie știut numai de tine și să eviți stocarea lui în telefon sau în alte locuri accesibile și altor persoane.

Poţi să îţi schimbi oricând codul PIN, atât prin aplicaţia mobilă Orange Money, cât şi folosind serviciul USSD, sunând la *111#.

Nu te îngrijora. Trebuie doar să apelezi numărul *111 și, pe baza elementelor de autentificare și a întrebării secrete știute numai de tine, operatorii îți vor reseta codul PIN. Ulterior vei putea alege un nou cod PIN știut doar de tine.

Anunță pierderea telefonului în primul magazin Orange sau la numerele de telefon 440 (acces gratuit, disponibil 24 ore din 24, 7 zile din 7 sau 0744.940.440, 021.203.30.35 sau 0374.44.30.35, apelabile din orice rețea națională (tarif normal).

Atât contul cât și banii din contul tău Orange Money sunt în siguranță, atâta timp cât numai tu cunoști codul PIN de autorizare a tranzacțiilor. De aceea, te sfătuim să păstrezi codul PIN secret și să eviți să îl notezi în telefon sub un nume sugestiv (PIN, cod, parolă de acces s.a.m.d).

Metodă de autentificare ce constă în scanarea amprentei tale digitale în telefonul mobil. Această funcționalitate este disponibilă numai pentru modelele care permit și au disponibilă tehnologia de scanare a amprentei digitale în vederea blocării sau deblocării telefonului.

Autentificarea cu amprentă se poate utiliza prin scanarea amprentei stocate pe un telefon care are disponibilă această funcţionalitate.

Autentificarea prin amprentă se poate activa oricând după prima intrare în aplicaţie şi introducerea PIN-ului . Mesajul de activare a amprentei digitale va fi afişat automat şi vei avea opţiunea de a activa sau nu amprenta digitală. Dacă nu doreşti activarea amprentei digitale la momentul afişării mesajului, aceasta se poate activa ulterior din meniul principal- Personalizare cont – autentificare cu amprentă.

Poţi utiliza în paralel ambele variante de autentificare şi poti alege oricare din variantele de autentificare, atunci când îţi este solicitată validarea tranzacţiilor sau autentificarea în aplicaţia Orange Money.

Amprenta digitală poate fi folosită la:

  • autentificarea in aplicatia Orange Money
  • validarea tranzacţiilor (transfer, plată facturi şi plată la comerciant)

Plata la comerciant se poate face prin scanarea codului QR afişat la casa de marcat a comerciantului sau a codului QR prezentat de comerciant de pe device-ul mobil aflat la acesta.

Comercianţii ce acceptă plata prin Orange Money vor avea afişat logo-ul Orange Money, iar lista actualizată a acestora poate fi consultată aici.

Prin Orange Money poţi plăti fără comision la comercianţi.

Atunci când doreşti să efectuezi o tranzacţie prin Orange Money la un comerciant Y, acesta iniţiază tranzacţia, iar tu trebuie să scanezi codul QR afişat pe device-ul comerciantului sau la casa de marcat. După această operaţiune, vei primi în aplicaţie un mesaj de autorizare a unei tranzacţii în valoare de x lei la comerciantul Y. Tot ce trebuie să faci este să verifici dacă numele comerciantului este Y, suma e cea corectă, iar apoi să validezi tranzactia prin cod PIN sau amprentă digitală. Imediat dupa ce ai autorizat tranzacţia, comerciantul Y va primi confirmarea plăţii şi îţi va putea elibera bonul fiscal şi produsele /serviciile achiziţionate.

Atunci când comerciantul iniţiază o plată şi tu scanezi codul QR, ai două opţiuni : “acceptă” sau “refuză” tranzacţia respectivă.

Dacă alegi “acceptă” atunci trebuie să validezi prin codul PIN sau cu amprenta digitală. Dacă alegi “refuză” atunci tranzacţia va fi anulată. Dacă ai confirmat tranzacţia prin introducerea codului PIN sau amprentei digitale, tranzacţia poate fi anulată de comerciant din aplicaţia Orange Money pentru Retail.

Poţi consulta în orice moment istoricul tranzacţiilor din secţiunea dedicată din aplicaţie sau prin consultarea extrasului de cont corespunzător contului tău din aplicaţia Orange Money.

Pentru că știm că informația e importantă pentru tine, poți să îți verifici oricând gratuit soldul contului tău. Dacă folosești aplicația Orange Money vei găsi balanța în ecranul principal. În cazul în care nu folosești un smartphone sună la *111# și alege ramura Balanță cont.

Da, poți. Orice persoană îți poate transfera bani în contul Orange Money, prin intermediul website-ului Orange Money, folosind plata cu cardul și completând toate datele necesare transferului: datele de card, datele personale, numele și numărul de telefon al beneficiarului.

Dacă nu ai primit nicio notificare prin SMS referitoare la tranzacția pe care tocmai ai efectuat-o, verifică soldul contului tău/solicită o interogare sold sau verifică istoricul tranzacțiilor. Pentru mai multe detalii, apelează *111.

Ai posibilitatea să îţi alimentezi contul Orange Money prin aplicaţia mobilă Orange Money sau folosind website-ul Orange Money, utilizând cardul propriu. Banii sunt disponibili imediat.

Poți efectua retragerea în numerar în orice magazin semnalizat Orange Money, specificând numărul tău de telefon și prezentând un act de identitate valabil. În momentul retragerii vei primi o notificare în aplicația mobilă sau în meniul USSD. După ce confirmi retragerea banilor prin introducerea codului PIN, reprezentatul îți poate elibera banii.

Sumele maxime care pot fi tranzacționate depind de clasa de tranzacționare pe care ți-ai ales-o. Poți vedea detaliile aici.

Poți folosi orice card bancar emis în Uniunea Europeană sub sigla Visa sau Mastercard și înrolat în sistemul 3D Secure, fie că este card de debit sau card de credit.

Dacă dorești să retragi bani din contul Orange Money, vei plăti comisioanele standard de retragere, în funcție de suma retrasă. Poți consulta lista comisioanelor aplicabile aici.

Imediat cum un alt client Orange Money a inițiat un transfer către tine, vei primi un mesaj cu privire la detaliile tranzacției: suma trimisă în lei, numele expeditorului, data tranzacției și soldul contului tău.

De asemenea, în cazul în care banii ți-au fost transferați prin site-ul Orange Money, vei primi un mesaj cu detaliile tranzacției: suma trimisă în lei, numele expeditorului, data tranzacției și soldul contului tău.

Banii nu pot fi retrași în numele tău de către altă persoană. Pentru a retrage bani în numerar într-o locație semnalizată Orange Money, trebuie să confirmi operațiunea prin introducerea codului PIN în cadrul aplicației Orange Money sau în meniul USSD. De asemenea, pentru siguranța contului tău Orange Money, ți se va solicita și un act de identitate.

Securitatea pentru clienții noștri este prioritatea noastră, la Orange Money. Analizăm tipare și comportamente și lucrăm continuu pentru protecția banilor din contul tău Orange Money.

Nu îți lăsa telefonul mobil nesupravegheat atunci când ești autentificat în serviciul Orange Money și asigură-te că ecranul telefonului nu este vizibil persoanelor din jurul tău când faci operațiuni. Orice ieşire din aplicaţie sau neutilizarea ei duce la blocarea serviciului, iar pentru deblocare îţi va fi solicitat de fiecare dată codul PIN.

Elemente legate de securitate, cum este codul secret PIN sau parolele unice de înregistrare, trebuie știute doar de tine, evitând memorarea acestora pe telefonul mobil.

Verifică întâi informațiile pe care le primești de la persoana necunoscută. Nu transfera niciodată bani unei persoane necunoscute, posibil prieten al unei rude, fără să verifici înainte povestea care ți se spune. În cazul în care este vorba de o rudă/un copil, sună un prieten apropiat/soțul/soția/părinții etc pentru verificarea informațiilor.

Orange Money publică rezultatele concursurilor organizate direct pe site-ul Orange Money. De aceea, îți recomandăm să nu dai curs solicitărilor de transfer bani cu promisiunea de primire ulterioară a diferite premii/bani. Aceasta este o practică obișnuită de fraudare folosită de grupări infracționale.

Ce este phishing-ul? Phishing-ul este o metodă de furt de identitate prin care se încearcă obținerea de la clienți a unor date personale sau confidențiale. Acestea pot fi folosite ulterior în mod ilegal de către persoane rău intenționate, pentru a efectua tranzacții. Pentru aflarea acestor date, atacurile de phishing se folosesc de un canal electronic de comunicație (e-mail, telefonic sau SMS) sau de un program (link).

sus