×

Accesează
contul existent

Opinii

Dragos Damian, Terapia Cluj: Nicusor Dan, uite un proiect pentru zece ani la Cotroceni: India. Un...

Dragos Damian, Terapia Cluj: Nicusor Dan, uite un proiect pentru zece ani la Cotroceni: India. Un parteneriat strategic pe energie regenerabila, tehnologia informatiei, masini si utilaje grele si substante farmaceutice active. Ne trebuie un guru pentru industrializare si internationalizare. India

23.11.2025, 23:57 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Filme, Taj Mahal, yoga, mirodenii si o multime de clisee, cam asta este ce stiu romanii din generatiile senioare despre India.

Sindhu Vee, Sundeep Fernandez, Masood Boomgaard, IT si o multime de clisee, cam asta este ce stiu romanii din generatiile tinere despre India.

De Iulia Vantur si Cartea Junglei probabil stiu toti. Adevaratii cunoscatori ii stiu pe Rabindranath Tagore, Rudyard Kipling si Mircea Eliade.

Ce nu se stie insa despre India este ca a lansat in 2014 cel mai mare program de atragere de investitii industriale straine derulat de o tara. "Make in India", a avut trei obiective strategice:

Accelerarea ratei de crestere a sectorului de productie la 12-14% pe an; Crearea a 100 de milioane de locuri de munca suplimentare in productie in economie pana in 2022; Majorarea contributiei sectorului prelucrator la 25 % din PIB pana in 2022 (revizuita ulterior pentru 2025)

India a vrut sa se industrializeze pentru ca stia ca apoi urma internationalizarea. A dat stimulente pentru investitii in valoare de 200 de miliarde de dolari si a atras cereri de investitii in valoare de 18 miliarde de dolari intre septembrie 2014 si februarie 2016.

Ca urmare, India a devenit principala destinatie globala in 2015 pentru investitiile straine directe (FDI), depasind Statele Unite si China, cu 60,1 miliarde de dolari FDI. Conform politicii actuale, investitiile straine directe de 100% sunt permise in 100 de sectoare economice, cu exceptia industriei spatiale (74%), a industriei de aparare (49%) si a mass-mediei din India (26%).

Programul de industrializare si internationalizare al Indiei a atras intr-un interval de zece ani colosi din toate sectoarele, dar daca ne uitam doar la colosii din tehnologia informatiei, iata: Pegatron, Huawei, Motorola Mobility, Spice Group, Micromax, Qualcomm, Samsung, Vivo Mobile, Wistron, Xiaomi, Foxxconn, VDN Technologies.

Si sunt, cum spuneam, doar nume din tehnologia informatiei.

India a atras in zece ani investitii industriale intr-un program extrem de ambitios de industrializare si internationalizare, demonstrand ca se poate. Exact asta ar trebui sa faca si Romania, am ramas fara tehnologie, fara cunostinte, fara finantare si fara resursa umana pentru fabrici, uzine si combinate. India ne poate invata din propria experienta cum sa ne industrializam si internationalizam.

India are insa si proprii colosi industriali in industrii lucrative cum ar fi energia regenerabila, tehnologia informatiei, masini si utilaje grele si substante farmaceutice active.

Uite, top trei companii din fiecare dintre cele patru domenii:

- energie regenerabila - Adani Green Energy, Tata Power, Renew Power;

- tehnologia informatiei - TCS, Infosys, Wipro;

- masini si utilaje grele - Mahindra, Tata, L&T;

- substante farmaceutice active - Akums Drugs, Aarti Pharmalabs, Sudarshan Pharma.

Nicusor Dan, India ar putea fi o ancora economica strategica si un profesor de industrializare si internationalizare pentru Romania, dar trebuie sa mergem spre ea, pentru ca altfel vor merge alte tari din estul Europei. Iar ne-o iau inainte Polonia, Ungaria, Bulgaria, in curand si Ucraina si Moldova.

India are tot interesul sa vina in Romania ca sa cucereasca o piata de peste 450 de milioane de consumatori din Uniune.

Romania are tot interesul sa plece in India ca sa cucereasca o piata de 4.750 de milioane de consumatori din Asia.

Nicusor Dan, zi si tu daca asta nu este un proiect pentru doua mandate la Cotroceni?

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare