×

Accesează
contul existent

Companii

Retailerul roman La Cocos apasa pedala de acceleratie: Deschide pe 30 octombrie magazinul din...

Retailerul roman La Cocos apasa pedala de acceleratie: Deschide pe 30 octombrie magazinul din Craiova, iar in noiembrie inaugureaza prima unitate din Arad. Compania va inchide anul cu sapte spatii versus trei la inceput de 2025

24.10.2025, 18:04 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Lantul La Cocos, cunoscut pentru magazinele sale de dimesiuni mari - de tip hipermarket -, dar cu preturi mici - model de hiperdiscount, apasa pedala de acceleratie si mai deschide doua unitati pana la finalul anului. E vorba de cea din Craiova, ce va fi inaugurata pe 30 octombrie, si de cea din Arad, a carei deschidere e planificata in noiembrie.

Recent, compania a investit 6,4 mil. euro in hipermarketul din Pitesti, care si-a deschis portile acum fix o luna. Iar la inceputul anului, brandul La Cocos a ajuns in Brasov.

Magazinul din Craiova, ce va fi amplasat in spatiul in care a functionat anterior hipermarketul PIC, va masura 11.000 mp, in timp ce in Arad suprafata va fi de 9.500 mp. Anterior, aici a fost un magazin Remarkt (brand folosit dupa retragerea nemtilor de la Real de pe piata).

La Cocos apasa astfel pedala de acceleratie si va inchide anul cu sapte unitati versus trei la inceput de 2025.

Retailerul s-a facut cunoscut prin faptul ca mizeaza pe spatii extinse intr-o era in care tot mai multi propovaduiesc ca magazinele mari nu mai sunt competitive. Totusi, exista o diferenta de abordare. Antreprenorul Iulian Nica, fondatorul La Cocos, a mers pe modelul de trei niveluri de pret la fiecare produs, pretul variind in functie de cantitatea achizitionata. Acesta era anterior un model cunoscut mai degraba in zona de cash&carry.

Cateva schimbari

Acest format de magazine si aceasta politica de pret au ajutat compania sa creasca rapid, ajungand la afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut. Asta a atras atentia investitorilor.

In decembrie 2024, BERD si doua fonduri de investitii (CEECAT si Morphosis Capital) au preluat un pachet de 56% din actiuni. Iulian Nica a pastrat diferenta (44%) si se afla in continuare la conducerea afacerii. In urma cu cateva luni insa, grupul german Schwarz, proprietarul Lidl si Kaufland, un gigant cu afaceri anuale de 175 mld. euro, si-a anuntat intentia sa preia 70% din businessul retailerului roman La Cocos.

Tranzactia se afla pe masa Consiliul Concurentei. Daca va fi aprobata, inseamna ca Schwarz va cumpara participatia BERD si pe cea a fondurilor, plus o parte din actiunile lui Iulian Nica.

Antreprenorul a declarat ca tranzactia va ajuta La Cocos sa se extinda si mai rapid pe viitor.

Care e povestea?

Retailerul La Cocos, astazi cea mai puternica afacere antreprenoriala din comertul alimentar, este o initiativa relativ tanara, primul magazin din Ploiesti fiind deschis in urma cu un deceniu. Initial, acesta masura 400 mp si vindea produse de import din Marea Britanie. De altfel, omul de afaceri a avut si un magazin online, lapreturidecriza.ro, unde vindea aceleasi articole.

De-a lungul anilor, magazinul fizic s-a extins in acelasi loc, dat fiind ca era amplasat intr-o hala mare si avea spatiu de manevra. Astfel, a ajuns la 1.000 mp, apoi si-a dublat suprafata, s-a dezvoltat ulterior la 3.000 mp si acum la 4.500 mp, maximul ce poate fi ocupat, conform datelor ZF anterioare.

Apoi, dupa ce businessul initial din Ploiesti a ajuns la dimensiunea maxima, Iulian Nica, fondatorul companiei, a replicat modelul in Bucuresti, cea mai competitiva piata de retail din Romania, dar si cea mai mare. Magazinul din complexul Vitantis din Capitala a fost deschis la final de 2020, astfel ca abia 2021 a fost primul de functionare, iar asta s-a vazut in cifra de afaceri care a crescut cu peste 70%. Acest hipermarket este amplasat in spatiul unde anterior a functionat anterior un hipermarket Carrefour (inchis insa in urma cu mai bine de sase ani). In 2023 a fost inaugurat al treilea magazin La Cocos, tot in Ploiesti, la fel ca prima unitate.

Anul acesta, expansiunea a accelerat.

Iar planurile companiei nu se opresc aici.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare