×

Accesează
contul existent

Accesorii

Dispozitivele XR in T2 2025: VR in recul, AR pe val de crestere

Dispozitivele XR in T2 2025: VR in recul, AR pe val de crestere

15.09.2025, 17:35 By thumbs

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Piata dispozitivelor XR (Extended Reality) a traversat o perioada interesanta in al doilea trimestru al anului 2025, in care realitatea virtuala (VR) si realitatea augmentata (AR) au urmat traiectorii diferite.

Daca, in segmentul castilor VR, dinamica s-a temperat in trimestrul doi al acestui an, cu o scadere a livrarilor la nivel global, ochelarii AR au cunoscut o crestere semnificativa, sustinuta de inovatii tehnologice si o adoptie tot mai larga, reiese din datele publicate de Counterpoint Research.

Evolutiile recente arata nu doar o competitie intre marii jucatori, ci si o repozitionare a pietei, unde cererea pentru experiente mai usoare, mai mobile si mai imersive pare sa castige teren.

Castile VR - Care sunt principalii concurenti?

Castile VR nu au avut o evolutie buna in trimestrul doi al acestui an. Livrarile globale de au scazut cu 2% fata de anul precedent si cu 15% fata de trimestrul precedent.

Scaderea fata de acelasi interval din 2024 a fost mai mica, insa cea secventiala a reflectat sezonalitatea continua de dupa sarbatori, precum si un ritm mai lent mai lent al reaprovizionarilor, conform Counterpoint Research.

Meta, Sony si Apple au avut volume de livrari mai mici, Meta detinand in continuare partea leului din piata.

Quest 3S de la Meta a ramas modelul VR cel mai bine vandut in trimestrul 2 din 2025, condus de varianta de 128 GB. Cu toate acestea, livrarile totale de VR ale Meta au scazut cu 11% fata de trimestrul precedent, ajungand la 0,71 milioane de unitati, subliniind scaderea cererii dupa cresterea timpurie a adoptarii seriei Quest 3.

PlayStation VR2 de la Sony s-a mentinut constant pe locul al doilea, in timp ce livrarile de Vision Pro de la Apple s-au contractat usor.

Ochelarii inteligenti AR s-au descurcat bine

In acelasi timp, livrarile globale de ochelari inteligenti AR au crescut cu 74% in trimestrul 2 din 2025 fata de anul anterior si cu 3% fata de trimestrul precedent.

Impulsul cresterii a fost alimentat de cererea puternica pentru RayNeo Air 3s, Xreal One si de noile intrari de la jucatori precum VITURE si Even Realities.

Extinderea programelor de subventionare ale Chinei si amprenta mai larga a distributiei in Asia au continuat sa ofere avantaje.

Un punct cheie pe piata globala de ochelari inteligenti AR pentru trimestrul 2 din 2025 a fost penetrarea tot mai mare a afisajelor MicroLED (cota de ~17%) si a opticii cu ghid de unda (cota de ~18%).

Aceasta reflecta o tranzitie clara catre arhitecturi optice mai usoare si mai imersive. Dispozitive precum RayNeo Air 3s si Xreal One au impulsionat aceasta schimbare, iar odata cu lansarile viitoare in semestrul 2 din 2025, se asteapta ca tendinta sa se accelereze in continuare.

thumbs

Global XR (AR & VR Headsets) Market Share


BrandQ1 2024Q2 2024Q3 2024Q4 2024Q1 2025Q2 2025Meta63%71%59%79%70%71%Sony4%3%7%8%7%6%RayNeo1%2%2%1%3%5%Apple16%3%8%1%4%4%Pico7%8%10%3%5%4%Others9%12%15%7%12%10%

Articolul Dispozitivele XR in T2 2025: VR in recul, AR pe val de crestere apare prima data in Go4IT.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Articole asemanatoare