×

Accesează
contul existent

Externe

De ce s-a prăbușit funicularul din Lisabona: concluziile anchetei la o lună de la accidentul care...

De ce s-a prăbușit funicularul din Lisabona: concluziile anchetei la o lună de la accidentul care cauzat 16 decese

Funicularul din Lisabona, care s-a prăbușit în septembrie, soldat cu 16 morți și 21 de răniți, avea un cablu defect, conform anchetei oficiale ale cărei rezultate au fost date publicității, luni.

20.10.2025, 23:40 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Funicularul care s-a prabusit la Lisabona la inceputul lunii septembrie, iar 16 persoane au murit, avea un cablu defect, au anuntat luni oficialii care au desfasurat ancheta oficiala, recomandand ca vehiculele orasului sa ramana scoase din functiune pana cand siguranta lor va fi confirmata, potrivit France 24. Accidentul, in care funicularul Gloria, construit in secolul al XIX-lea, s-a izbit brusc de o cladire dupa ce a deraiat de pe sine, a socat capitala portugheza si a scos la iveala temerile legate de siguranta atractiei turistice populare, dar invechite. Biroul de investigatii ale accidentelor aeriene si feroviare (GPIAAF) din Portugalia a scris intr-o nota publicata la trei zile dupa tragedie ca un cablu care lega doua cabine s-a deconectat cu putin timp inainte de incidentul din 3 septembrie. Raportul preliminar al GPIAAF, publicat luni, a precizat ca respectivul cablu nu corespundea standardelor stabilite de operatorul de transport al orasului, CCFL. "Cablul nu respecta specificatiile in vigoare la CCFL pentru a fi utilizat pentru tramvaiul Gloria", se preciza in raportul de 35 de pagini. Celelalte funiculare ale orasului au fost scoase din functiune de la accident, iar GPIAAF a declarat ca acestea ar trebui sa ramana la sol pana cand inspectorii confirma ca au sisteme de franare "capabile sa imobilizeze cabinele in cazul ruperii unui cablu". Cablul fusese folosit mai putin de un an. Ancheta a identificat cinci cazuri in care programul de intretinere a facut referire la "standarde inexistente, inaplicabile sau invechite", se arata in raport. Dupa ruperea cablului, sistemele de siguranta au intrerupt alimentarea tramvaiului, ceea ce inseamna ca frana pneumatica nu a mai functionat, iar frana manuala nu a mai fost suficient de puternica pentru a opri vehiculul sa coboare in viteza dealul. Ancheta analizeaza, de asemenea, daca este nevoie sa fie imbunatatite franele tramvaiului. Raportul preliminar nu are scopul de a stabili raspunderea sau vina, a declarat organismul de ancheta. Un raport final mai complet si mai detaliat, rezultat al unei analize mai amanuntite a accidentului, este asteptat anul viitor. Unsprezece dintre cele 16 victime erau cetateni straini, printre morti fiind identificati trei cetateni britanici , doi sud-coreeni, doi canadieni, o frantuzoaica, o elvetiana, un american si un ucrainean. Accidentul a ranit, de asemenea, aproximativ 20 de persoane, inclusiv cel putin 11 straini.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare