![]() |
27.08.2025, 12:30 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Industria bancara este in fata unei noi revolutii, cea a digitalizarii si inteligentei artificiale, iar bancile implementeaza deja AI in procesele interne, dar in relatie cu consumatorul final exista inca multa precautie, spun reprezentantii sectorului de profil intr-un podcast organizat de Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB).
Bancile folosesc in prezent robotii in tot mai multe activitati repetitive, care consuma timp, cum ar fi redactarea contractelor, trimiterea raspunsurilor sau interactiunea cu consumatorii in call-center. Robotii pot redacta documente pe care le trimit in instanta sau pot anticipa rezultatul unui proces. In viitorul apropiat Inteligenta Artificiala va face consumatorilor recomandari pentru anumite produse, in functie de profilul clientului, dar pana atunci robotii sunt asistati in permanenta de oameni.
"Digitalizarea serviciilor bancare este un trend care s-a accelerat odata cu pandemia. Acum, clientii pot tine legatura cu banca de la distanta, iar printr-o lege care se afla in discutie si implica semnatura electronica, acestia vor putea incheia si contracte de la distanta. Un alt palier este legat de accesul si integrarea anumitor date. Adica, o banca va interoga o baza de date a unei autoritati publice, de exemplu, fara a mai chema clientul la banca. Pentru cei care se tem ca Inteligenta Artificiala ii va inlocui si le va lua joburile, opinia mea este ca aceasta ingrijorare trebuie privita putin diferit: probabil ca oamenii nu vor fi inlocuiti de AI, dar oamenii vor fi inlocuiti de catre oameni care stiu sa foloseasca aceste tehnologii noi si instrumente digitale.", a comentat Daniel Nicolaescu, Director Juridic si de guvernanta corporativa, Raiffeisen Bank .
Inteligenta Artificiala a aparut inca din anii 50-60, iar ce se intampla acum este democratizarea accesului la AI dupa lansarea Chat GPT, spune la randul lui Dan Cristea, Lead AI Innovation, Banca Comerciala Romana. " Un mare avantaj pe care bancile il vor folosi va fi extragerea de date din documentele scanate. Sper ca aceasta tehnologie sa fie folosita si in sectorul public, pentru ca reduce timpul de la cateva zile de lucru, la cateva minute. Apoi, AI va ajuta si in zona serviciilor bancare, acolo unde un anumit paragraf dintr-un document de creditare de zeci de pagini va putea fi gasit instant. Procesele care necesita doar o extragere de date, o validare si o extravalidare se vor face mult mai rapid decat acum. Din punctul de vedere al clientilor am mers pe o varianta extra-conservatoare pentru a nu avea niciun risc. Chiar si acesti roboti cu care oamenii discuta cand apeleaza banca sunt atent monitorizati, iar daca detectam ca dau raspunsuri gresite, intervine imediat un om care preia discutia cu consumatorul".
In opinia lui, intelegerea conceptelor digitale si aparitia mecanismele de securitate, prin care iti poti bloca tranzactiile sau prin care primesti notificari, au crescut gradul de incredere al clientilor. "Acum poti sa-i ceri Inteligentei Artificiale sa-ti cumpere bilete de avion sau sa-ti faca rezervarea la hotel, daca ai incredere sa ii dai acces la cardul tau".
CSALB este o entitate infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza gratuit si in mai putin de trei luni negocierea dintre consumatori si banci sau IFN-uri pentru contractele aflate in derulare.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
27.08.2025, 19:30