×

Accesează
contul existent

Economic

Metrorex a terminat cel de-al doilea segment de tunel pentru Secțiunea SUD a viitoarei Magistrale...

Metrorex a terminat cel de-al doilea segment de tunel pentru Secțiunea SUD a viitoarei Magistrale 6. Care vor fi noile stații de metrou

Metrorex a anunțat, marți, că utilajul de foraj „Sfânta Ana” a încheiat lucrările la cel de-al doilea segment de tunel la secțiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou.

30.09.2025, 15:37 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Metrorex a anuntat, marti, ca utilajul de foraj "Sfanta Ana" a incheiat lucrarile la cel de-al doilea segment de tunel dintre viitoarele statii de metrou Tokyo si Aeroport Baneasa. Pe 18 august, primul segment al traseului a fost finalizat de TBM Sfanta Maria, care a strapuns peretele viitoarei statii Aeroport Baneasa. "Utilajul de foraj Sfanta Ana a inceput executia tunelului intre viitoarele statii de metrou Tokyo si Aeroport Baneasa, spre directia 1 Mai, pe 28 mai 2025. Utilajul are o lungime de 105 metri, cantareste aproximativ 600 de tone, iar scutul de foraj are un diametru de aproximativ 6,60 metri", se arata in comunicatul emis. Tunelul realizat de utilajul "Sfanta Ana" are 900 de metri, fiind construit din 600 de inele. "Cele doua utilaje gigant, TBM Sfanta Maria si TBM Sfanta Ana, isi vor continua drumul subteran, dupa o etapa tehnica obligatorie de mentenanta, urmand sa excaveze tunelul, cu lungime totala de 6,6 km, pe care se vor construi cele sase statii si sase interstatii ale aliniamentului Magistralei 6, Sectiunea SUD, 1 Mai - Tokyo". "Ne bucuram ca cele doua utilaje de foraj tin pasul cu planificarea prevazuta pentru realizarea structurii de rezistenta pentru Sectiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou. Asa cum cele doua nume ocrotitoare pe care le poarta, Sfanta Maria si Sfanta Ana, se insotesc mereu in conlucrarea spirituala, cele doua utilaje TBM lucreaza sustinut impreuna pentru a indeplini obiectivele noastre de extindere a retelei de metrou. Acest proiect major de infrastructura urbana ofera satisfactii pe masura efortului depus pentru indeplinirea lui si ne dorim ca si de acum inainte sa putem raporta cifre de progres eficiente, iar realizarile din teren sa fie constant conforme cu planificarile contractuale. Cu dorinta expresa ca ritmul lucrarilor sa avanseze ca si pana acum, le reamintim calatorilor ca ne preocupam continuu sa le oferim conditii imbunatatite semnificativ de transport public, pentru un viitor sustenabil si pentru un grad crescut de mobilitate a populatiei", afirma Mariana Miclaus, director general Metrorex. "Impreuna cu Constructorul desemnat pentru executia contractului "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare si executie structura de rezistenta statii, galerii si tuneluri. Lotul 1. - 1 Mai-Tokyo", Asocierea ALSIM ALARKO - MAKYOL, si cu Supervizorul proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. - ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. - METROUL S.A., METROREX S.A marcheaza astazi inca o etapa indeplinita pentru Sectiunea SUD, intr-un proiect important implementat prin finantare de la bugetul de stat si din fonduri externe", potrivit comunicatului. Proiectul Magistrala 6-1 Mai-Otopeni, legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda este de utilitate publica si interes national, conform Hotararii Guvernului nr. 496/2017, cu modificarile ulterioare, si urmareste asigurarea mobilitatii persoanelor prin dezvoltarea retelei de transport trans-european.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare