![]() |
O navă cargo autonomă, propulsată exclusiv de vânt și fără emisii, a primit aprobarea oficială pentru construcție. Proiectul, numit Clippership, aparține unei start-up conduse de un fost inginer Mercedes F1 și Tesla și promite să schimbe transportul maritim pe rutele transatlantice, arată La Stampa.
19.12.2025, 07:21 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Clippership a finalizat designul primei sale nave cargo autonome. Ea va avea o lungime de 24 de metri, va opera fara echipaj la bord si cu emisii zero. Nava va fi propulsata de doua aripi rigide pliabile, concepute pentru a valorifica eficient energia eoliana pe mare deschisa. Constructia va fi realizata in santierul naval olandez KM Yachtbuilders, dupa obtinerea avizului de conformitate din partea RINA. Initiatorul proiectului este Nico Cymbalist, specialist in aerodinamica, cu experienta in Formula 1 la Mercedes si in industria auto electrica la Tesla. Experienta sa vasta, se reflecta in designul avansat al navei, gandit pentru eficienta maxima si operare complet autonoma in conditii oceanice. Clippership: Tehnologie de navigatie autonoma si zona cargo climatizata Nava este echipata cu sisteme inteligente de planificare si optimizare a rutei, care folosesc date meteorologice in timp real pentru a adapta navigatia. Clippership va putea transporta pana la 75 de euro-paleti intr-o cala climatizata, fiind destinata transportului de marfuri pe distante lungi. Constructia va respecta reglementarile RINA, arata La Stampa. Oiectivul este de a obtine clasificarea "General Cargo Ship - Powered Sailing Ship" si notarea suplimentara WAPS (Wind Assisted Propulsion System). Nava va arbora pavilion maltez, iar lansarea la apa este programata pentru finalul anului 2026. Primele operatiuni comerciale sunt planificate pe rute pilot care vor lega Atlanticul de Caraibe si America de Sud. Arhitectura navala a fost realizata de Dykstra Naval Architects, cunoscuta pentru proiectul Maltese Falcon, in timp ce ingineria structurala si sistemele de propulsie auxiliara au fost dezvoltate de compania americana Glosten. Software-ul de autonomie si designul aripilor rigide sunt dezvoltate intern de Clippership.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.