![]() |
17.07.2025, 19:01 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Compania Dell, una dintre companiile considerate cu cea mai prietenoasa politica interna fata de angajati, incepe sa-si piarda din nivelul de simpatie al acestora, prin masurile luate in ultimul an. Este rezulatul ultimei cercetari pe care compania Dell o realizeaza ("Tell Dell" se numeste cercetarea), ca sa vada nivelul de satisfactie al angajatilor sai. Nici anul trecut rezultatele nu au fost grozave, insa anul acesta, ele sunt si mai proaste, scrie businessinsider.com. Marti, Jenn Saavedra, directorul de HR al Dell, a anuntat ca Scorul Net de Promotori al angajatilor (eNPS) - o masura standard in industrie a satisfactiei angajatilor - a scazut la 32.Rezultatele marcheaza o scadere cu doua cifre a eNPS pentru al doilea an consecutiv la Dell - de la 63 la 48 in 2024 - si un declin de aproape 50% in doi ani.Saavedra a spus ca scorul este "sub pragul pe care ne propunem sa il atingem si tratam acest fapt cu seriozitate".Ea le-a spus angajatilor ca Dell a traversat "multe schimbari, atat in interiorul companiei, cat si in mediul mai larg", adaugand ca ritmul si amploarea transformarilor au fost "coplesitoare". Angajat de 8 ani: "Am fost cel mai negativ in sondajul Tell Dell decat am fost vreodata" Scorul eNPS este principala metrica a sondajului anual al Dell, numit "Tell Dell."O intrebare le cere angajatilor sa evalueze - pe o scara de la 1 la 10 - cat de probabil ar fi sa recomande Dell ca un loc excelent de munca cuiva cunoscut. Scorul eNPS se calculeaza ca procentajul promotorilor minus procentajul detractorilor. Patru angajati Dell au mentionat, sub protectia anonimatului, factori precum politica de revenire la birou, recentele concedieri, oboseala generata de promovarea intensiva a AI-ului si schimbarile culturale ca motive ale scaderii eNPS. "A existat o scadere generala a increderii, din cauza concedierilor recurente si a sentimentului ca firma nu tine cont de preocuparile angajatilor," a spus un angajat de la sediul din Round Rock.Persoana a adaugat ca si conditiile din birou, precum "salile galagioase si birourile care par provizorii," contribuie la moralul scazut."Majoritatea colegilor mei nu se simt siguri pe posturile lor." "Am fost mai negativ(a) in sondajul Tell Dell decat am fost vreodata," a declarat un inginer Dell cu peste opt ani vechime in companie. Reputatia Dell ca bun loc de munca se clatina tot mai mult Inginerul a spus ca presiunea companiei pentru revenirea la birou si valurile de concedieri au afectat reputatia Dell ca loc bun de munca. Anterior, managerii erau flexibili, reducerile de personal erau rare, iar angajatii se bucurau de un echilibru bun intre viata profesionala si cea personala, a precizat acesta. El a adaugat ca simte ca cultura organizationala s-a schimbat, deoarece angajatii au fost "fortati treptat si cu tot mai putina compasiune si intelegere sa revina la birou." "Concedierile constante sunt doar cireasa de pe tort," a mai spus inginerul. Manageri: "Prezenta la birou inseamna invatare reciproca, formare si mentorat" Dell a inceput sa-si intensifice treptat politica de revenire la birou incepand din februarie 2024, cand a cerut tuturor angajatilor din SUA sa se declare fie hibrizi, fie exclusiv la distanta - aproximativ 50% au ales sa ramana remote. In septembrie, echipa de vanzari a fost chemata la birou cinci zile pe saptamana, iar in ianuarie, toti angajatii care locuiau in apropierea unui birou Dell au fost informati ca vor fi obligati sa revina fizic la munca cinci zile pe saptamana incepand cu luna martie. Vivek Mohindra, vicepresedinte senior pentru strategie corporativa la Dell, a declarat anterior ca prezenta la birou aduce "beneficii uriase", inclusiv "invatare reciproca, formare si mentorat." "Pentru toata tehnologia din lume, nimic nu e mai rapid decat viteza interactiunii umane," a spus CEO-ul Michael Dell intr-un memo intern, cand a fost anuntata revenirea completa la birou. Pe langa aceasta tranzitie, forta de munca a Dell s-a redus semnificativ in ultimii ani. Un document transmis catre Autoritatea Federala de Reglementare a Pietei de Capital in martie a aratat ca numarul de angajati a scazut cu 25.000 in ultimii doi ani - o reducere de 19%. In ianuarie 2025, Dell mai avea 108.000 de angajati. Un angajat de la suport tehnic, aflat la sediul central din Round Rock, a spus ca scaderea numarului de angajati a dus la o crestere a volumului de munca pentru echipa sa. In acelasi timp, reducerile continue de personal au franat mobilitatea interna si promovarile, a declarat acesta.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
17.07.2025, 23:31