![]() |
27.06.2025, 15:56 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
"Probabil ca online dating a fost cel care a schimbat cel mai mult lucrurile in cautarea sufletului-pereche. Aduceti-va aminte ca intre 2005 si 2012, o treime dintre cuplurile care s-au casatorit in SUA s-au cunoscut pe internet. (...) Online dating, cu numarul urias de potentiali parteneri, poate sa faca sa para o optiune mai buna sa stai in pijamale si sa navighezi printre profiluri (...)", scria comedianul american de stand-up Aziz Ansari in 2015, in cartea sa, "Dragostea moderna". In ultimii 10 ani, piata aplicatiilor de dating a recalibrat modul in care omul modern se raporteaza la viata sa sentimentala. Dragostea este acum parte a economiei digitale, iar aplicatiile de dating nu mai sunt despre inimi, ci despre algoritmi, inteligenta artificiala si profit. Dragostea este o industrie de miliarde de dolari Cu peste 370 de milioane de utilizatori activi la nivel global si cu profituri ce depasesc 5 miliarde de dolari anual, dragostea e o moneda de business intre competitori acerbi - giganti tehnologici care nu se bat inimi, ci pe carduri. Tinder, Bumble, Hinge, Badoo, OkCupid sau Happn sunt mai mult decat simple aplicatii de dating. Ele construiesc adevarate ecosisteme sociale, dicteaza norme de comportament, dicteaza compatibilitati. Economie sau conexiune? Cateva cifre Cine pierde si cine castiga de aici? Castiga Match Group - gigantul care are in componenta Tinder, Hinge si OkCupid - 3.2 mld de dolari numai anul trecut, cu un cash flow operational de aproximativ 800 de milioane de dolari. Tinder are 60 - 75 de milioane de utilizatori activi lunar si 9 - 10 milioane de abonati platitori. In 2024, doar Tinder i-a adus companiei-mama 1.94 mld de dolari, contribuind cu o crestere de 57% din veniturile totale ale grupului Match. Hinge are 23 de milioane de utilizatori, din care 1.4 milioane sunt platitori. Hinge a contribuit la Match Group cu 124 de milioane de dolari in 2024. De altfel, Hinge a explodat in profit, de la 8 milioane de dolari in 2018 la 284 de milioane in 2022. Bumble e in declin, dar nu se preda Castiga Bumble si Badoo - 1 miliard de dolari, chiar daca in declin de la inceputul anului 2025, companie care a si dat afara 40% din angajati si care si-a declarat intentia de a investi in Inteligenta Artificiala. Bumble, spre exemplu, are 4 milioane de utilizatori platitori, iar in 2025 a raportat 244 - 249 de milioane de dolari in veniturile trimestriale, adica o scadere de 8% in venituri. Bumble se concentreaza acum pe eficientizarea costurilor prin concedieri masive (30% din personal a fost dat afara) si investitie in AI. Badoo - 460 de milioane de utilizatori inregistrati si un venit trimestrial de 65 de milioane de dolari in 2024. Si mai castiga si Grindr, care are 1.1 milioane de abonati platitori si venituri de 341.7 milioane de dolari raportati in SUA plus 41.3 milioane raportati in Marea Britanie. Asta doar ca sa-i amintim pe cei mai mari jucatori din piata! Aplicatiile de dating invata in permanenta sa capitalizeze nevoia profund umana de conexiune. Cu o rata medie de conversie de 5-10% din utilizatori in abonati platitori, miza lor este dubla: cresterea bazei de utilizatori si cresterea timpului petrecut in aplicatie. Planurile premium, boost-urile, optiunile de vizibilitate si mesajele prioritare monetizeaza dorinta de apropiere in venituri recurente. Paradox sau realitate cinica? Notam aici un paradox sau poate doar o cinica realitate: ele nu intentioneaza sa-si "elibereze" utilizatorul livrandu-i o relatie, ci sa-l mentina prin promisiuni ce intretin o iluzie. De altfel, multi utilizatori raporteaza frustrare, burnout si lipsa conexiunii autentice. Ei spun asta dupa ce au migrat ani de zile intre aplicatii si dupa experiente esuate, traduse prin dezabonari sau pauze lungi. Asta se vede in profiturile Tinder, de pilda, care desi semnificative, sunt constante, nu mai cresc. Pietele mature (Europa si SUA) sunt saturate, iar aplicatiile au inteles asta, asa ca se indreapta acum catre nise noi: LGBTQ+, religioase, culturale. Viitorul lor depinde de inovatie, personalizare si incredere. In fond, la sfarsitul anului financiar, trebuie sa iasa pe plus!
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
27.06.2025, 22:17