24.11.2025, 22:04 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Aeroportul Real Ciudad din Spania este considerat unul dintre cele mai mari esecuri din domeniul infrastructurii din secolul XXI. Construit cu o investitie care depaseste 1,1 miliarde de euro, a fost inaugurat in 2009 cu scopul sa devina un important centru aviatic care ar reduce aglomeratia de pe celelalte aeroporturi din Spania. De asemenea, avea scopul sa atraga numeroase companii aeriene low-cost din intreaga Europa, potrivit express.co. In loc sa aiba succes, aeroportul a fost inchis dupa trei ani si s-a ales cu porecla "aeroportul fantoma" al Spaniei. Proiectul a fost conceput in perioada de varf a freneziei constructiilor din Spania la mijlocul anilor 2000, iar aspiratiile sale erau vaste. Cu una dintre cele mai lungi piste din Europa, de 4,1 km, si cu un terminal proiectat sa gazduiasca pana la zece milioane de pasageri anual, investitorii vorbeau despre o afacere profitabila garantata, conform Mirror. Proiectul a fost prezentat ca o alternativa la aeroportul din Madrid. Totusi, proiectul s-a confruntat cu numeroase dificultati. Avand in vedere ca se afla la 200 km de capitala Spaniei, putini pasageri au fost convinsi sa faca schimbarea, chiar si cu zboruri mai ieftine. In plus, legatura feroviara pentru un tren de mare viteza nu a fost construita. Probleme peste probleme De asemenea, obiectiile privind protectia mediului au amanat lansarea sa cu ani de zile, crescand si mai mult cheltuielile si afectand progresul initial. Companiile aeriene au devenit rapid sceptice cu privire la proiect. Air Berlin, Air Nostrum si Ryanair, care lansasera rute catre aeroport, au renuntat. Vueling a fost ultima companie aeriana care s-a retras la sfarsitul anului 2011, lasand aeroportul fara niciun zbor programat de pasageri la trei ani de la inaugurare. Ca urmare, compania operatoare a acumulat datorii de peste 300 de milioane de euro si a intrat in faliment in anul urmator. In aprilie 2012, ultimele operatiuni au incetat, iar aeroportul a fost inchis. Incercari de vanzare, esuate In ciuda investitiei de un miliard de euro, amplasamentul a fost scos la licitatie cu un pret minim cerut de 100 de milioane de euro. Chiar si cu aceasta reducere masiva, nimeni nu a fost dispus sa faca achizitia. Un grup de investitii chinez a incercat sa cumpere intregul aeroport pentru doar 10.000 de euro, o oferta care a fost respinsa rapid, dar care a creat o serie de titluri jenante in presa. In cele din urma, aeroportul a fost vandut in 2018 pentru aproximativ 56 de milioane de euro. Ciudad Real este folosit din 2019 ca o unitate de depozitare, intretinere si dezmembrare ale aeronavelor. In timpul pandemiei de COVID-19, fostul aeroport a fost folosit pentru scurt timp pentru a gazdui zeci de avioane la sol.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.