×

Accesează
contul existent

Zf 24

Bilantul marketplace-ului de gadgeturi reconditionate Flip pentru anul fiscal 2024-2025: Vanzari de...

Bilantul marketplace-ului de gadgeturi reconditionate Flip pentru anul fiscal 2024-2025: Vanzari de peste 80 mil. lei, plus 45%, si peste 650.000 de clienti. Pietele externe cresc

21.05.2025, 17:55 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Flip, platforma tip marketplace pentru electronice reconditionate, parte din grupul eMAG, a incheiat anul fiscal 2024-2025 cu o crestere de 45% a vanzarilor, acestea ajungand la 80,9 milioane de euro (GMV - Gross Merchandise Value), comparativ cu 56 de milioane in anul fiscal precedent. Evolutia pozitiva a fost determinata atat de cresterea obtinuta pe piata din Romania, cat si de avansul inregistrat pe pietele externe - Bulgaria, Ungaria si Grecia. In total, de la lansarea sa la finalul anului 2019 si pana in prezent, Flip a ajuns la peste 650.000 de clienti si la peste peste 10.000 de companii care au vandut sau cumparat dispozitive prin platforma in cele patru tari in care opereaza.

Desi telefoanele mobile reprezinta principala categorie de produse comercializate, portofoliul s-a extins in 2024 cu smartwatch-uri si laptopuri, pe langa tabletele existente. Noile categorii au inregistrat o pondere in crestere in totalul vanzarilor, reflectand interesul clientilor pentru o oferta diversificata. O parte dintre utilizatori revin dupa prima achizitie, care in general este un telefon mobil, pentru a cumpara si alte dispozitive.

In total, in decursul celor cinci ani de existenta pe piata, utilizatorii care si-au vandut dispozitivele prin intermediul Flip au incasat 51,4 milioane de euro. Programul de buyback este un element strategic pentru companie, dezvoltandu-se prin parteneriate cu jucatori precum eMAG, Flanco, Technomarket si operatori telecom. Programul "Easy Buyback", lansat cu eMAG, le ofera clientilor posibilitatea de a-si vinde dispozitivele vechi online, intr-un proces integrat cu achizitia unui produs nou. Serviciile de buyback sunt disponibile in peste 450 de locatii partenere din Romania, Bulgaria si Ungaria, iar acestea au inregistrat o crestere de 142% in ultimul an. Datele din reteaua de magazine partenere arata ca 2 din 3 clienti solicita serviciul de buyback la achizitia unui dispozitiv nou, o cifra dubla fata de anul fiscal anterior.

Pietele externe contribuie la cresterea Flip, compania consolidandu-si pozitia in Europa de Sud-Est. Grecia, Bulgaria si Ungaria urmeaza o traiectorie de crestere similara cu cea a Romaniei. Strategia de internationalizare a dus la maturizarea pietelor externe, cu feedback pozitiv din partea clientilor si o crestere a vanzarilor. Grecia, lansata in vara lui 2023, a inregistrat o crestere de peste 9 ori in volum si valoare, ca urmare a unei strategii localizate de marketing si a unei politici de preturi. Bulgaria a inregistrat o crestere de 83% in unitati vandute si 89% in valoare, sustinuta de campanii de marketing, preturi si solutii de finantare. In Ungaria, Flip a raportat o crestere de 77% in volum si 67% in valoare, consolidandu-si brandul prin prezenta media si parteneriate locale.

In anul fiscal recent incheiat, echipa Flip a ajuns la 286 de angajati, dintre care peste 200 activeaza in service, incluzand specialisti in reconditionarea dispozitivelor, operatori de ofertare si personal de logistica. In 2023, Flip avea 250 de angajati.

P lanurile pentru 2025

Pentru 2025, Flip intentioneaza sa continue investitiile in diversificarea portofoliului de produse reconditionate si va adauga o noua categorie: consolele de jocuri. PlayStation 4 si PlayStation 5 vor fi disponibile pentru cumparare si vanzare pe platforma incepand cu vara acestui an. Concomitent, compania va introduce smartwatch-uri si laptopuri in reteaua de magazine partenere. Flip.ro analizeaza integrarea tehnologiilor AI pentru evaluarea dispozitivelor, atat online, cat si offline. Planurile pentru 2025 includ extinderea parteneriatelor regionale cu retaileri si operatori telecom din Romania, Ungaria, Bulgaria si Grecia, cu obiectivul de a dubla numarul de locatii partenere. Compania ia in considerare si extinderea catre piete din Europa de Vest prin initiative de tip trade-in.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare