×

Accesează
contul existent

Burse

¬Bursa: Agroland, afaceri mai mari cu 18% in T1/2025 la 89 mil. lei. Profitul net, plus 36% la 3...

¬Bursa: Agroland, afaceri mai mari cu 18% in T1/2025 la 89 mil. lei. Profitul net, plus 36% la 3 mil. lei. Horia Cardos, CEO: Am avut rezultate bune si am avansat cu pasi mari in toate cele trei directii principale ale grupului

30.05.2025, 18:39 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial romanesc de retail, agricultura si alimentatie, care detine cea mai mare retea de magazine agricole din Romania, a raportat afaceri de 89 mil. lei in T1/2025, in crestere cu 36% fata de aceeasi perioada din 2024, in timp ce profitul net a urcat cu 36% la 3 mil. lei, potrivit raportului publicat la bvb.ro. Agroland - la care Horia Cardos are 68% - are o capitalizare de 117 mil. lei. De la inceputul lui 2025 actiunile au plus 16%.

"Primul trimestru din 2025 a fost unul de expansiune pentru grupul Agroland", spune Horia Cardos, fondator si CEO Agroland Group, intr-un comunicat de presa. "Am avut rezultate bune si am avansat cu pasi mari in toate cele trei directii principale ale grupului. Ne-am concentrat pe extinderea retelei de magazine, pe consolidarea diviziei Food si pe dezvoltarea agribusiness-ului, dar poate cel mai important este faptul ca am inceput sa pregatim transformarea Agroland intr-un holding bine structurat, cu o organizare clara si eficienta"

Credem ca aceasta schimbare va aduce si mai multa transparenta pentru investitori si ne va ajuta sa gestionam mai bine resursele, sa crestem profitabilitatea si sa ne atingem obiectivul de 100 de milioane de euro cifra de afaceri in urmatorii trei ani. "Ne dorim ca fiecare pas pe care il facem, de la extinderea operatiunilor pana la organizarea interna, sa contribuie la cresterea valorii grupului Agroland pentru toti cei care ne sustin. Credem ca prin disciplina, transparenta si o directie clara de dezvoltare, putem consolida increderea investitorilor si sa le oferim motive reale sa fie parte din povestea noastra pe termen lung".

Cele mai mari venituri au fost generate, in aceasta perioada, de categoria furaje si concentrate, cu 20,1 mil. lei (A12% fata de T1 2024), datorita cresterii cu 93% a productiei la fabricile din Caransebes si Isalnita, in ciuda scaderii preturilor; urmeaza puii de o zi, cu 17,8 mil. lei (A21%), si ouale de consum, cu 16,5 mil. lei (A52%), crestere determinata de extinderea capacitatii de productie la Mihailesti (A37%) si de majorarea pretului la oua.

Veniturile din inputurile agricole au inregistrat in T1 2025, 16 mil. lei, in scadere cu 25% fata de perioada similara din 2024, fiind determinata de restrangerea activitatii de trading de cereale la nivel intra-grup prin suspendarea acestor vanzari catre terti.

In T1 2025, cheltuielile cu marfurile au ramas constante la 40,4 mil. lei, reprezentand cea mai mare pondere in totalul cheltuielilor, si au reflectat volumul ridicat al activitatii de distributie, chiar daca valoarea absoluta nu a crescut. In acelasi timp, cheltuielile cu materii prime si materiale au inregistrat o crestere de 54%, in T1 2025 fata de T1 2024, pana la 15,1 mil. de lei, pe fondul intensificarii productiei in fabricile de furaje (Isalnita si Caransebes), pet food (Bixad) si la platforma avicola Mihailesti.

O alta categorie importanta de cheltulieli a fost reprezentata de cele cu energia si apa, care au crescut, in aceasi perioada, cu 52%, ajungand la 2 mil. de lei, in contextul cresterii activitatii de productie, costurile fiind partial compensate prin utilizarea panourilor solare instalate in mai multe locatii din retea. De asemenea, cheltuielile cu personalul au ajuns la 9,9 mil. de lei, in crestere cu 29% fata de perioada similara a anului anterior, evolutie determinata atat de majorarea salariului mediu, cat si de cresterea numarului de angajati (493 fata de 409 in T1 2024).

Agroland Agribusiness, la nivel de situatii financiare individuale, a incheiat primul trimestru din 2025 cu vanzari de 19,3 mil lei, inregistrand o usoara crestere de A0,3% si un un rezultat net de 0,74 mil. lei, in scadere cu 18% comparativ cu T1 2024. Aceste rezultate sunt datorate in special de amanarea unor tratamente agricole din luna martie pentru luna aprilie, pe fondul conditiilor meteorologice nefavorabile. De asemenea, s-a inregistrat o scadere a vanzarilor de seminte de porumb si floarea-soarelui, in contextul reticentei tot mai mari a fermierilor de a cultiva aceste plante, dupa pierderile repetate provocate de seceta in anii anteriori.

La nivel consolidat, Agroland Group a inregistrat cheltuieli financiare de 2,7 mil. de lei, o majorare de 41%. Aceasta este determinata de cresterea datoriilor bancare, care au o rata variabila a dobanzii, restul cheltuielilor fiind reprezentat de dobanda fixa aferenta obligatiunilor corporative AAB26 si AGR28.

Pentru Divizia de Food, Agroland Group a realizat investitii totale in valoare de 3,5 mil. de euro din care 2 mil. de euro au fost alocate pentru dotari la nivelul a 6 hale noi din ferma nr. 6 de pe platforma de oua de la Mihailesti, care adapostesc 105.000 gaini ouatoare, dubland capacitatea fermei. Tot la Mihailesti, Agroland a alocat 1,5 mil. de euro pentru finalizarea noii statii de sortare si ambalare a oualor, care permite procesarea atat a productiei proprii, cat si a oualor achizitionate de la fermieri locali, infrastructura care a contribuit semnificativ la cresterea volumelor vandute, atat in retelele de retail din Romania, cat si pe pietele externe. Mai mult decat atat, fabrica de oua lichide din Caransebes a intrat in ultima faza de amenajare, urmand montarea echipamentelor in perioada imediat urmatoare.

De asemenea, a fost finalizata achizitia primei ferme autorizate de oua BIO din Romania, urmand sa dubleze in urmatoarele 6 luni capacitatea de productie de oua ecologice. Aceasta achizitie a avut loc in contextul in care se poate remarca o evolutie atipica pe piata oualor, preturile fiind in crestere odata cu intrarea in sezonul cald, contrar tendintei obisnuite. Aceasta situatie este generata de cererea ridicata in Europa si de scaderea productiei in Europa de Vest.

In ceea ce priveste divizia de Retail, compania estimeaza deschiderea a 12-15 magazine noi Agroland, inclusiv prin preluarea unei retele regionale din judetele Suceava, Botosani si Iasi, aflandu-se in negocieri avansate cu dezvoltatori pentru contractarea de spatii comerciale pentru anul 2026. Pentru a sustine aceasta expansiune, Agroland va finaliza la Isalnita, in urmatoarele 6-8 saptamani, noua platforma logistica cu o capacitate de 4.000-5.000 de paleti, situata in imediata vecinatate a fabricii de furaje. Investitia totala se ridica la 1,5 mil. de euro.

In cadrul diviziei Agribusiness, compania a inceput procesul de retehnologizare a statiei de procesare a semintelor, cu obiectivul de a creste eficienta si capacitatea de prelucrare. In paralel, Agroland exploreaza activ achizitia unei ferme vegetale, care sa permita controlul direct asupra unei parti din materia prima necesara fabricilor proprii de furaje. Aceste demersuri sustin strategia Agroland de integrare verticala si reducere a dependentei de pietele volatile de cereale.

In aprilie 2025, Grupul Agroland a initiat un proces de rebranding si reorganizare pe trei verticale strategice - Retail, Food si Agribusiness - pentru o gestionare mai eficienta a resurselor si o monitorizare clara a performantei. Transformarea intr-un holding, estimata a fi finalizata pana la sfarsitul anului, urmareste cresterea marjelor de profit, transparenta fata de investitori si atingerea unei cifre de afaceri consolidate de 100 mil. euro in urmatorii trei ani, cu obiectivul listarii pe Piata Principala a Bursei de Valori Bucuresti.

"Pana la sfarsitul anului 2025 vom finaliza transformarea Agroland intr-un holding care va administra distinct cele trei divizii (food, retail, agribusiness - n.red). Aceasta reorganizare va aduce transparenta sporita pentru investitori si va constitui fundamentul pentru urmatorul nostru obiectiv: atingerea unei cifre de afaceri consolidate de 100 de milioane de euro in urmatorii 3 ani si listarea pe Piata Principala a Bursei de Valori Bucuresti", scrie Horia Cardos in raport.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare