×

Accesează
contul existent

Burse

Bursa. Distribuitorul de materiale si finisaje pentru constructii SIPEX anunta afaceri de 66,5 mil....

Bursa. Distribuitorul de materiale si finisaje pentru constructii SIPEX anunta afaceri de 66,5 mil. lei in T1/2025, in scadere cu 4%. Pierderile s-au adancit la 1,9 mil. lei

14.05.2025, 11:25 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

SIPEX Company (simbol bursier SPX) unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale si finisaje pentru constructii din Romania, cu activitate de 28 de ani in acest domeniu, a inregistrat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei in T1/2025, in scadere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Evolutia a fost influentata de stagnarea vanzarilor in luna martie, cauzata de conditii meteorologice dificile si schimbari bruste de temperatura, precum si de extinderea termenelor de plata in anumite proiecte din sectorul constructiilor, scrie compania intr-un comunicat de presa.

Cheltuielile de exploatare s-au redus cu 2,6% la 69,2 mil. lei, in timp ce rezultatul net a constat intr-o pierdere de 1,9 mil. lei, de la o pierdere de 1,1 mil. lei in primul trimestru din 2024.

"Suntem constienti de provocarile actuale ale pietei, in special cele cauzate de lipsa predictibilitatii fiscale si de presiunile asupra costurilor operationale, dar suntem increzatori in strategia noastra pe termen lung (...) Ne propunem consolidarea pozitiei SIPEX in topul distribuitorilor de materiale de constructii, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide si cresterea eficientei operationale", spune CEO-ul Irinel Gheorghe.

Listate pe piata AeRO, actiunile SPX s-au depreciat cu 29% in ultimele 12 luni, la o evaluare bursiera de circa 100 mil. lei. Irinel Gheorghe detine 91,9% din capitalul social al companiei.

"Canalul B2B, care genereaza volume mari si aproximativ 44% din cifra de afaceri, ramane o prioritate strategica. Am lucrat cu partenerul nostru german Meffert AG, pentru care detinem licenta de exclusivitate, si vom promova noi pachete de produse dedicate segmentului B2B. Atentia noastra ramane centrata pe crestere sustenabila, inclusiv pe dezvoltarea unei unitati de productie de materiale pentru constructii", adauga CEO-ul.

Vanzarile din canalele B2B si Retail, care cumuleaza peste 99% din vanzari, au inregistrat scaderi usoare in T1/2025, de 3%, respectiv 4%, comparativ cu primul trimestru al anului 2024, in timp ce Divizia Magazin & Online a inregistrat o crestere de peste 29%.

Activele totale au ajuns la aproximativ 139 milioane lei, in crestere cu aproape 4%. Datoriile totale se ridica la 54,5 milioane lei, in scadere cu circa 15%.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare