×

Accesează
contul existent

Companii

Business Magazin. Ce nu poate copia AI-ul? Pe liderii care au urcat pe scena Galei CEO Awards 2025...

Business Magazin. Ce nu poate copia AI-ul? Pe liderii care au urcat pe scena Galei CEO Awards 2025 si cele 1.000 de coperte de istorie a businessului romanesc

21.12.2025, 15:57 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Peste 300 de invitati au umplut sala la gala BUSINESS Magazin, intr-o seara cu trei borne cuplate: 21 de ani ai revistei, editia cu numarul 1.000 si lansarea catalogului "100 cei mai admirati din Romania". Dincolo de aniversari, s-a impus mesajul ca, desi tehnologia accelereaza ritmul, ceea ce ramane imposibil de delegat este felul in care un lider tine oamenii aproape. Si, chiar daca viteza e online, memoria se tine inca pe hartie.

"Este istoria voastra, pe care am scris-o noi: 21 de ani, 1.000 de editii - acesta e cloudul nostru bazat pe trecut", a spus la deschiderea evenimentului Cristian Hostiuc, directorul editorial al ZF & BUSINESS Magazin. In fata peretelui cu coperte care au traversat crize, listari, schimbari de generatii si directii, Hostiuc a continuat: "Aici puteti gasi aproape totul despre voi... Acesta este cloudul nostru, este cloudul vostru. Daca nu ai trecut, nu ai ce sa oferi in prezent". Un schimb scurt de replici cu gazdele despre "urmatoarele 2.000 de numere" a destins atmosfera, inainte de multumirile adresate cititorilor, partenerilor si tuturor echipelor care au dus revista pana aici: "Prima echipa, a doua, a treia, a patra... cu ajutorul tuturor putem fi astazi aici". Tema anului - "Superliderul in era AI" - a fost discutata intr-un panel cu Bogdan Florea (CEO, Connections), Fady Chreih (CEO, Reteaua de Sanatate Regina Maria) si Octavian Pantis (cofondator, Qualians). Concluzia comuna a venit rapid. "Nu cred ca functia executiva poate fi delegata unui AI mai mult decat ca asistent pentru rutine", a spus Florea. "In management exista un continut uman pe care nu-l vad preluat de tehnologie." Intrebat ce ar delega, a admis ca partea organizatorica si administrativa "iti ocupa timpul si iti erodeaza satisfactia", in timp ce satisfactia maxima ramane "cand reusim sa construim o solutie de la zero pentru o nevoie complexa - vezi ce se poate face plecand de la nimic". Fady Chreih a vorbit despre accentul moral al deciziei: "Cand aveti optiunea de a fi umani, alegeti-o - pe termen lung castigi". Tot el a spus ca daca ar avea posibilitatea ca "ar renunta maine la orice intalnire cu autoritatile", dar nu ar renunta la "conversatiile dificile cu clientii, angajatii, partenerii - sunt sursa de invatare si inovatie", in situatia ipotetica in care ar avea un co-CEO AI care sa il inlocuiasca. Octavian Pantis a rezumat cu un cadru de utilizare clar: "AI-ul e un asistent foarte istet, dar un pic aiurit: nu te poate inlocui pe deplin, trebuie supravegheat". Pentru Pantis, contactul direct cu clientii, "in fiecare zi", ramane radarul cel mai bun al schimbarii reale. De pe scena, discutia a respirat intre 2004 si 2025 - de la cozile de la vize de atunci, la libertatea de miscare de acum, de la dilemele personale ("Raman in Romania sau plec?") la felul in care vizibilitatea s-a transformat in moneda a increderii. A urmat episodul despre cum s-a construit lista "100 cei mai admirati" in 2025. Costin Tudor (CEO, wherewework) a detaliat ca anul acesta au fost 816 voturi, intr-un context in care unele companii au "optimizat" structurile si nu au mai inlocuit o parte din rolurile de CEO. "Voteaza vizibilitatea - fie a persoanei, fie a brandului. Liderii vor fi masurati, nu doar admirati: angajatii au inceput sa-si recenzeze CEO-ul", a spus el. Finalul serii a adus trofeele CEO Awards, acordate liderilor cu evolutii remarcabile in editia curenta a catalogului pe care il vom lansa in curand. Mesajele, diferite ca stil, au avut aceeasi radacina: diferenta decisiva ramane umana. "In industrie nu exista spectaculos, exista munca 24/7", a spus Carmen Petcu (CEO, De'Longhi Group in Romania), completand cu un indemn simplu: "Dati sens oamenilor din jurul vostru si cresteti oameni langa voi... Copacii falnici pot face diferenta." Radu Timis Jr. (CEO, Cris-Tim Family Holding) a redefinit pe scurt brandul: "Un brand inseamna incredere; un brand puternic inseamna incredere livrata constant". A vorbit despre munca invizibila din spatele performantei si despre tinta pentru 2030: cel mai mare producator de food din Romania, cu o cifra de afaceri de minimum 500 de milioane de euro, in contextul in care listarea companiei a starnit interes "impresionant" din partea investi-torilor de retail inca din primele zile. Elisabeta Moraru (country director, Google Romania) a invitat sala sa priveasca tehnologia ca oportunitate, nu ca suma a fricilor: "Daca facem lucrurile cu aceleasi instrumente, nu putem avansa". A reamintit trei atribute ale liderului viitorului - autenticitate, storytelling, viziune macro - si a pledat pentru o "trambulina" a productivitatii, nu doar pentru rutina. De cealalta parte, Cornel Caramizaru (director general, Coca-Cola HBC Romania) a spus ca "cel mai greu de delegat ramane relatia umana: a crea conexiuni, a da sens, a ajuta, a creste", iar Nicolae Banica (CEO, Oscar Downstream) a sintetizat ceea ce nu poate fi automatizat: relatiile, negocierile, aliantele, adica "inteligenta emotionala pe care doar omul o are deocamdata", chiar daca proiectele de automatizare au adus eficiente masive. Din zona energiei, Corneliu Bodea (CEO, Adrem, si presedinte, CRE) a aparat complexitatea ca teren fertil pentru antreprenoriat si a formulat o prognoza curajoasa: "Vad o scadere semnificativa a pretului energiei in urmatorii doi ani". Cristina Verchere (OMV Petrom), Carmina Dragomir (Metropolitan Life) si Virgil Soncutean (Allianz-Tiriac) au transmis mesaje video: succesul ca efort colectiv, nevoia de a invata "noua limba" a tehnologiei si importanta unui mediu in care e permis sa inveti, sa gresesti si sa cresti fiind directiile de care s-au legat mesajele lor centrale. In dialogurile scurte, copertele revistei au functio-nat ca oglinda: o istorie a businessului spusa prin oameni. Pantis a salutat numerele cu "fete" pe coperta - "o invitatie sa continui cat mai bine ceea ce faci" -, Fady Chreih a rememorat aparitii care au spart tipare intr-un mediu candva dominat de barbati, iar Bogdan Florea a notat cu admiratie liderii din IT ramasi romanesti. Cand s-a ajuns la titluri ipotetice pentru o viitoare coperta, raspunsurile au mers de la "Keep on working" (Pantis) la "Plan de tara" (Chreih), cu ironia ca acestea nu ar fi neaparat "clickabile", dar ar pune discutia acolo unde conteaza. A existat si o pledoarie pentru print, intr-o seara in care anuntul despre publicarea online "la cald" a catalogului a generat asteptari. "Sa nu renuntati la editia tiparita", a spus Pantis: e un ritual care nu se compara cu "mereu site-uri". Chreih a zambit autoironic: "Sunt old school, tin editia pe birou". La capitolul superlative, Dragos Paval (Dedeman) a fost mentionat ca detinator al recordului: in patru din cele 16 editii a urcat pe cea mai inalta treapta a clasamentului. "Consider BUSINESS Magazin un ghid al evolutiei economice si sociale in Romania", a transmis el, un rezumat potrivit pentru o seara in care tehnologia a fost pusa in locul ei: accelerator, nu destinatie. AI-ul poate replica procese, poate rutiniza si poate deschide clape noi de productivitate; dar felul in care un lider creeaza incredere, tine echipele aproape si decide sub presiune ramane inimitabil. Iar daca "cloudul" celor 1.000 de editii aduna trecutul, urmatoarele 1.000 vor depinde de alegeri inca umane, speram noi.

Multumim celor care fac evenimentele noastre posibile, partenerilor, colegilor si celor care ne inspira!

Ce au spus cei invitati pe scena galei CEO Awards, editia 2025?

"Functia executiva nu se deleaga unui AI; poate fi un asistent bun pentru rutina, dar leadershipul ramane profund uman."

BOGDAN FLOREA - CEO si cofondator, Connections

"Astazi suntem mult mai bine decat speram in 2005; Romania mi-a depasit asteptarile, desi avem inca mult de facut."

"Cele mai mari satisfactii apar cand construim o solutie de la zero pentru o nevoie reala - cand vezi ca ceva mare poate porni din nimic."

OCTAVIAN PANTIS - Cofondator, Qualians

"Privind copertele din sala, vezi cat de efemere sunt uneori varfurile; singura reteta este sa continui sa muncesti."

"Pentru utilizator, AI-ul e un asistent foarte istet, dar un pic aiurit - te ajuta mult, dar trebuie supravegheat."

"Contactul direct cu clientul, zilnic, ramane radarul cel mai bun pentru ce trebuie schimbat cu adevarat."

FADY CHREIH - CEO, Reteaua de Sanatate REGINA MARIA

"Romania are un potential mai mare decat locul in care se afla astazi; daca ne comparam cu Polonia, inca nu ne-am atins plafonul."

"Cand aveti optiunea de a fi umani, alegeti-o. Poate pe termen scurt pierzi, dar pe termen lung castigi."

"Conversatiile dificile cu angajatii, clientii sau partenerii nu pot fi delegate tehnologiei; ele sunt sursa de invatare si schimbare."

CARMEN PETCU - Director general, De'Longhi Group IN Romania

"In industrie nu exista spectaculos; exista munca 24/7, de luni pana duminica."

"In De'Longhi sunt 4.300 de oameni care nu muncesc pentru ca li se impune, ci pentru ca inteleg sensul si vad ca pot fi competitivi la nivel international."

"Leadershipul real inseamna sa dai sens - nu doar sarcini."

Cititi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare