×

Accesează
contul existent

Business international

Companiile americane cauta cu disperare oameni cu talent la spus povesti

Companiile americane cauta cu disperare oameni cu talent la spus povesti

16.12.2025, 00:05 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Cel mai recent job "fierbinte" in lumea corporativa americana este si cel mai vechi din istorie: cel de povestitor. Unele companii vor un manager al relatiilor cu presa cu un nume usor mai ostentativ. Altele au nevoie de oameni care sa creeze bloguri, podcasturi, studii de caz si alte tipuri de continut de marca pentru a atrage clienti, investitori si potentiali recruti. Toate par sa foloseasca termenul de "povestitor" diferit de intelesul obisnuit, noteaza The Wall Street Journal.

"Ca povestitori, jucam un rol esential in stimularea achizitiilor clientilor si cresterii pe termen lung", scria intr-o postare de job recenta din partea Google. Compania cauta un manager de storytelling pentru clienti care sa se alature echipei de storytelling a Google Cloud.

Firma de tehnologie Vanta a inceput recent recrutarea pentru un director de storytelling, oferind un salariu de pana la 274.000 de dolari. Aplicatia de productivitatea Notion si-a fuzionat recent functiile de comunicare, social media si influenceri intr-o asa-numita echipa de storytelling de 10 persoane.

Iar compania de servicii financiare militare USAA cauta un al patrulea povestitor la mai putin de un an de la angajarea primului. Compania recruteaza in continuare specialisti in relatii cu presa, in redactarea de discursuri, dar a inceput sa angajeze "povestitori" care redacteaza bloguri, rapoarte si alte materiale pentru conectarea cu membrii, arata Tara Ford Payne, vicepresedinte de comunicare si afaceri publice.

"Este mult mai mult decat un copywriter", potrivit acesteia. Un povestitor USAA ar putea ajuta de exemplu la integrarea unor experiente din viata reala in discursul unui director executiv.

Companiile de marketing si tehnologie au preluat adesea descrieri grandioase din alte domenii pentru a adauga un plus de stralucire rolurilor corporate. In timp ce perioada de glorie marcata de dezvoltatori ninja, de diversi guru tech si de cel putin un profet digital a apus de mult, practica numirii profesionistilor din comunicatii drept "povestitori" si a povestirilor pare sa devina tot mai populara, iar asta in pofida criticilor aduse de-a lungul multor ani.

Procentajul postarilor de joburi de pe LinkedIn in SUA ce includ termenul de "povestitor" s-a dublat in anul incheiat pe 26 noiembrie, incluzand aproximativ 50.000 de listari in marketing si peste 20.000 in media si comunicare ce mentinau termenul.

Intre timp, directorii au folosit termenul "povestitor" sau "povestire" la conferintele legate de rezultatele financiare si la zilele cu investutorii de 469 de ori in acest an, comparativ cu 359 de ori in tot anul 2024 si 147 de ori in 2015.

Aceasta crestere dramatica reflecta un peisaj media transformat in ultimii 25 de ani.

Decenii la rand, companiile s-au bazat pe mass media si jurnalisti pentru publicitate, insa acest canal se restrange de ani. Tirajul ziarelor tiparite din SUA a scazut cu 70% de la nivelurile din 2005, in timp ce vizualizarile website-urilor a 100 dintre cele mai mari ziare au scazu in medie cu peste 40% in ultimii patru ani.

In acelasi timp, brandurile si-au castigat propriile modalitati de publicare: conturi social media, canale YouTube si mai recent newsletter Substack.

Acest lucru a schimbat fundamental jobul celor care lucreaza in comunicare, arata Steve Hirsch, co-fondator al Hirsch Leatherwood, o firma de comunicare din New York.

Hirsch arata ca i se intampla tot mai des sa vorbeasca la telefon cu directori generali care-i spun ca au nevoie de o strategie de continut, in loc de una tipica de relatii cu presa. Ei vad ca brandurile care castiga acum sunt cele mai autentice, umane si usor de inteles.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare