![]() |
05.05.2025, 09:00 Sursa: zf.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
Uzina Dacia de la Mioveni a atins pragul de 8 milioane de vehicule produse si un exemplar al modelului Bigster Journey a marcat aceasta borna industriala, fiind asamblat pe 24 aprilie 2025. In total, uzina a produs masini in valoare de peste 80 de miliarde de euro, luand in calcul productia din 1968 incoace, potrivit estimarilor ZF. Daca uzina a inceput asambland masini cu piese Renault, livrate direct din Franta, ulterior acestea au fost inlocuite cu unele de slaba calitate produse in Romania. Mai mult, daca Renault 12 era un model de top in anii 70, "copia" romaneasca in anii 80-90 era un automobil low cost, cu un pret care pornea in anii 90 de la circa 3-4 mii de dolari, fiind de cele mai multe ori singura masina noua pe care si-o permiteau romanii la acea vreme. Peste 2,3 milioane de unitati ale familiei Dacia 1300/1310 au fost produse pana in 2006, dintre care aproximativ 319.000 au fost vehicule utilitare. Ulterior, modelele dezvoltate local, precum Nova, SupeRNova si Solenza, au pregatit tranzitia catre perioada post-privatizare. Duster este singurul model din era "Renault" care a depasit acest prag, livrand pana acum peste 2,7 milioane de masini, toate asamblate in Romania. Integrarea in Grupul Renault in 1999 a repozitionat marca pe pietele internationale, lansarea Loganului in 2004 marcand debutul unei noi strategii industriale si comerciale. Modelul cu cel mai mare volum de productie ramane Dacia Duster, cu peste 2,6 milioane de unitati produse incepand din 2010. SUV-ul a ajuns in 2024 la a treia generatie.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.
01.05.2025, 17:10