×

Accesează
contul existent

Business international

Oficial: Victorie majora pentru producatorii auto traditionali. Comisia Europeana renunta la tinta...

Oficial: Victorie majora pentru producatorii auto traditionali. Comisia Europeana renunta la tinta ambitioasa de a interzice vanzarea masinilor cu ardere interna din 2035. Ce plan are acum executivul european?

16.12.2025, 20:33 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Comisia Europeana a prezentat marti un plan de renuntare la interdictia efectiva a UE privind vanzarea de automobile noi cu motoare cu combustie din 2035, in urma presiunilor exercitate de sectorul auto european, titreaza Reuters.

Masura, care mai are nevoie de aprobarea guvernelor statelor membre si a Parlamentului European, ar permite continuarea vanzarii unor vehicule non-electrice. Producatorii auto din Germania si din Italia au cerut relaxarea regulilor.

Executivul UE pare sa fi cedat apelurilor producatorilor auto de a putea continua vanzarea de hibride plug-in si vehicule cu "range extender" care folosesc combustibili, pe fondul dificultatilor de a concura cu Tesla si cu producatorii chinezi de vehicule electrice.

"O abordare pragmatica si aliniata conditiilor de piata", a declarat Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa.

In schimb, Dominic Phinn, seful departamentului de transport al organizatiei non-profit Climate Group, a spus ca masurile reprezinta o "victorie tragica" pentru industria traditionala in detrimentul masinilor electrice.

"Dilutarea eliminarii treptate a motoarelor pe benzina si motorina contrazice eforturile companiilor de top din Europa, care investesc miliarde in flote electrice si au nevoie disperata de stabilitatea oferita de aceste reguli", a spus el.

Potrivit propunerii de marti, tintele UE ar urma sa fie modificate la o reducere de 90% a emisiilor de CO2 fata de nivelurile din 2021, in locul regulii actuale care prevede ca toate masinile si furgonetele noi vandute din 2035 sa aiba emisii zero.

Producatorii auto ar trebui sa compenseze emisiile ramase prin utilizarea otelului cu emisii reduse de carbon produs in UE si a combustibililor sintetici (e-fuels) sau a biocombustibililor non-alimentari, precum deseurile agricole si uleiul alimentar uzat.

Planul acorda, de asemenea, o perioada de tranzitie de trei ani, intre 2030 si 2032, pentru reducerea emisiilor de CO2 ale autoturismelor cu 55% fata de nivelurile din 2021, in timp ce tinta pentru furgonete in 2030 ar fi relaxata de la 50% la 40%.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare