×

Accesează
contul existent

Eveniment

Viorel Baltaretu, secretar de stat Ministerul Economiei: In Romania, nivelul de educatie financiara...

Viorel Baltaretu, secretar de stat Ministerul Economiei: In Romania, nivelul de educatie financiara este destul de redus. Acest lucru inseamna ca oamenii sunt mai expusi la oferte greu de inteles, la costuri ascunse sau decizii luate in graba. Noua lege care transpune directiva europeana 2023/2025, nu este un exercitiu birocratic, ci este un pas necesar

18.11.2025, 17:01 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

In Romania, nivelul de educatie financiara este destul de redus. Acest lucru inseamna ca oamenii sunt mai expusi la oferte greu de inteles, la costuri ascunse sau decizii luate in graba. Noua lege care transpune directiva europeana 2023/2025, nu este un exercitiu birocratic, ci este un pas necesar pentru a proteja consumatorii si a crea o piata mai stabila, predictibila din care sa beneficieze si industria si consumatorii, a spus Viorel Baltaretu, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, in cadrul Conferintei Anuale a Asociatiei de Leasing si Credit de Consum din Romania (ALCCR), organizata la sediul BNR.

"Avem nevoie de un echilibru intre protectia consumatorului si un mediu prietenos pentru inovare. Directiva ne obliga la anumite standarde minime, dar ceea ce construim poate fi mai eficient daca pastram un dialog deschis", a mai adaugat Viorel Baltaretu.

Ce a mai spus Viorel Baltaretu, Secretar de Stat, Ministerul Economiei:

¬ Am avut mai multe interactiuni pe subiectele legate de creditul de consum si in perioada in care am fost in Parlamentul Romaniei intre 2020-2024 si acum de cand am preluat de doua luni mandatul de secretar de stat la Ministerul Economiei, am avut cateva solicitari si propuneri de imbunatatire a cadrului legislativ si feedback-urik pe implementarea directivei.

¬ Sunt 3 directii mari pe care le-am avut in vedere. In primul rand ne dorim sa avem reguli mai clare pentru informare si publicitate. Vorbim de reclame care trebuie sa fie corecte, transparente si sa nu creeze asteptari false. Obiectivul nu este sa limitam initiativa comerciala, ci sa evitam situatiile in care consumatorul nu intelege ceea ce cumpara.

¬ In al doilea rand, vorbim de evaluarea responsabila a bonitatii. Directiva cere o verificare riguroasa si proportionala. Nu vrem sa ingreunam accesul la credit, dar vrem sa evitam supraindatorarea, care este o problema reala a societatii romanesti. Ne dorim o evaluare corecta aat pentru client, cat si pentru creditor.

¬ In al treilea rand, vorbim de adaptrea regulilor la nevoile modelelor de creditare. Aici vorbim de digitalizare, credite acordate online, produse de tip buy now pay later. Toate acestea au nevoie de un cadru cat se poate de clar. Directiva nu le blocheaza, ci le pune intr-o zona de responabilitate si transparenta pentru ca modelele noi de business sa poata creste sanatos.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.



Articole asemanatoare