Termeni și condiții
Vezi documentele legale, detalii despre termeni și condiții, cursul valutar și arhiva de documente.
Vezi documentele legale, detalii despre termeni și condiții, cursul valutar și arhiva de documente.
Cursul de schimb care va fi folosit pentru calculul facturii tale începând cu data de 15 Aprilie 2019 este cursul publicat de către Ing Bank România pentru persoane juridice așa cum se regăsește în tabelul de mai jos :
Curs : Leu (RON) *
Termeni și condiții servicii fixe în vigoare de la 06.04.2023
Clauze contractuale esentiale servicii fixe in vigoare de la 2.12.2022
Oferta contract servicii fixe in vigoare de la 2.02.2023
Formular de retragere in vigoare de la 3.01.2023
Politica de utilizare a serviciilor de Internet in vigoare de la 28.03.2022
Termeni si conditii vanzare la distanta in vigoare de la 3.01.2023
Cerere schimbare titular in vigoare din 28.03.2022
Formular cerere de desfiintare servicii in vigoare de la 28.03.2022
Procedura privind mutarea serviciilor la alta adresa persoana fizica
Broșură termeni și condiții 15.09.2023
Clauze contractuale esențiale servicii mobile - 19.10.2022
Cerere schimbare titular in vigoare din 28.03.2022
Formular cerere de desfiintare servicii in vigoare de la 28.03.2022
Oferta contract servicii mobile 19.10.2022
Oferta contract vânzarea la distanță 28.03.2022
Procedura privind mutarea serviciilor la alta adresa persoana fizica
Termenii specifici vânzării de servicii sau produse la distanță 19.10.2022
Oferta comercială Orange Romania Communications 15.06.2023 - 16.08.2023
Oferta comerciala 16.05.2023 - 14.06.2023
Oferta comerciala 6.04.2023 - 15.05.2023
Oferta comerciala 2.02.2023 - 5.04.2023
Oferta comerciala 23.08.2022-1.02.2023
Oferta comerciala 16.06.2022-22.08.2022
Oferta comerciala 28.03.2022-15.06.2022
Oferta comercială 7.03.2022-27.03.2022
Oferta comercială 1.02.2022-6.03.2022
Oferta comercială 1.01 - 31.01.2022
Oferta comercială 8.11.2021-31.12.2021
Oferta comercială 1.10.2021-7.11.2021
Oferta comercială 01.07.2021-30.09.2021
Oferta comercială 07.06.2021-30.06.2021
Oferta comercială 23.04.2021-06.06.2021
Oferta comercială 1.04.2021-22.04.2021
Ofertă comercială 1.03.2021-31.03.2021
Ofertă comercială 1.02.2021 - 28.02.2021
Ofertă comercială 04.01.2021 - 31.01.2021
Ofertă comercială 23.11.2020 - 3.01.2021
Ofertă comercială 19.10.2020 - 22.11.2020
Ofertă comercială 02.10.2020 - 18.10.2020
Ofertă comercială 14.09.2020 - 01.10.2020
Ofertă comercială 03.09.2020 - 13.09.2020
Ofertă comercială 03.08.2020 - 02.09.2020
Ofertă comercială 02.07.2020 - 02.08.2020
Ofertă comercială 11.06.2020 - 01.07.2020
Ofertă comercială 03.06.2020 - 10.06.2020
Ofertă comercială 19.05.2020 - 02.06.2020
Ofertă comercială 14.05.2020 - 18.05.2020
Ofertă comercială 01.05.2020 - 13.05.2020
Oferta comerciala 15.04.2020 - 30.04.2020
Oferta comerciala 06.04.2020 - 14.04.2020
Oferta comerciala 23.03.2020 - 05.04.2020
Oferta comerciala 10.02.2020 - 22.03.2020
Oferta comerciala 03.01.2020 - 09.02.2020
Oferta comerciala 12.11.2019 - 02.01.2020
Oferta comerciala 03.10.2019 - 11.11.2019
Oferta comerciala 09.09.2019 - 02.10.2019
Oferta comerciala 01.08.2019 - 08.09.2019
Oferta comerciala 09.07.2019 - 31.07.2019
Oferta comerciala 12.06.2019 - 08.07.2019
Oferta comerciala 24.04.2019 - 11.06.2019
Oferta comerciala 08.04.2019 - 23.04.2019
Oferta comerciala 11.02.2019 - 07.04.2019
Oferta comerciala 31.01.2019 - 10.02.2019
Oferta comerciala 26.11.2018 - 30.01.2019
Oferta comerciala 01.10.2018 - 25.11.2018
Oferta comerciala 01.08.2018 - 16.09.2018
Oferta comerciala 02.07.2018 - 31.07.2018
Oferta comerciala 05.06.2018 - 01.07.2018
Oferta comerciala 03.05.2018 - 04.06.2018
Oferta comerciala 26.03.2018 - 02.05.2018
Oferta Contract Servicii Fixe - 28.03.2022 - 1.02.2023
Oferta Contract Servicii Fixe - 1.01.2022 - 27.03.2022
Oferta Contract Servicii Fixe - 01.10.2021 - 31.12.2021
Oferta Contract Servicii Fixe 01.10.2020 - 30.09.2021
Oferta Contract Servicii Fixe 11.12.2019 - 30.09.2020
Oferta Contract Servicii Fixe 22.10.2019 - 10.12.2019
Oferta Contract Servicii Fixe - 08.04.2019 - 14.05.2019
Oferta Contract Servicii Fixe 15.05.2019 - 21.10.2019
Oferta Contract Servicii Fixe 26.11.2018 - 7.04.2019
Oferta Contract Servicii Fixe - 13.08.2018 - 25.11.2018
Termeni și condiții 28.02.2023 - 14.05.2023
Termeni și condiții Servicii Fixe 2.02.2023 – 05.04.2023
Termeni și condiții Servicii Fixe 19.09.2022 – 01.02.2023
Termeni și condiții Servicii Fixe 28.03.2022 - 18.09.2022
Termeni si conditii Servicii Fixe 01.10.2021-27.03.2022
Termeni si conditii Servicii Fixe 13.01.2021 - 30.09.2021
Termeni si conditii Servicii Fixe 13.05.2020 – 12.01.2021
Termeni si conditii Servicii Fixe 01.02.2020 - 12.05.2020
Termeni si conditii Servicii Fixe 01.08.2019 - 31.01.2020
Termeni si conditii Servicii Fixe 18.01.2019 - 31.07.2019
Termeni si conditii Servicii Fixe 17.09.2018 - 17.01.2019
Termeni si conditii Servicii Fixe 13.08.2018 - 16.09.2018
Clauze Contractuale Esentiale Servicii Fixe 28.03.2022 - 1.12.2022
Clauze Contractuale Esentiale Servicii Fixe 1.01.2022 - 27.03.2022
Clauze Contractuale Esentiale Servicii Fixe 01.10.2021-31.12.2021
Clauze Contractuale Esentiale Servicii Fixe 11.05.2020 - 30.09.2021
Clauze Contractuale Esentiale Servicii Fixe 13.04.2020 - 10.05.2020
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 23.03.2020 - 12.04.2020
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 18.11.2019 - 22.03.2020
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 22.10.2019 - 17.11.2019
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 03.10.2019 - 21.10.2019
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 15.05.2019 - 02.10.2019
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 15.04.2019 - 14.05.2019
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Fixe 13.08.2018 - 14.04.2019
Broșură termeni și condiții 15.06.2023 - 14.09.2023
Anexa la Contract - modificare a procedurii de masurare a vitezei maxime estimata 30.09.2021
Anexa la Contract - modificare a procedurii de masurare a vitezei maxime estimata_28.11.2019
Anexa Servicii Mobile 04.03.2019-14.04.2019
Anexa Servicii Mobile 30.09.2021
Broșură termeni și condiții de la 13.10.2022 - 27.03.2023
Brosura Termeni si Conditii Servicii Mobile de la 1.11.2018 - 29.09.2019
Brosura Termeni si Conditii Servicii Mobile 30.09.2021 - 27.03.2022
Brosura Termeni si Conditii Servicii Mobile 28.03.2022 - 30.06.2022
Broșură Termeni și Condiții Servicii Mobile 1.07.2022 - 18.09.2022
Broșură Termeni și Condiții Servicii Mobile 19.09.2022 - 12.10.2022
Clauzele Contractuale Esentiale - 11.05.2020
Clauzele Contractuale Esentiale - 30.09.2021
Clauzele Contractuale Esentiale 28.03.2022 - 30.06.2022
Clauzele Contractuale Esentiale 01.07.2022 - 18.10.2022
Conditii generale de acces in Oferta Promotionala Messaging in vigoare de la 06.04.2017
Formular cerere desfiintare servicii in vigoare de la 01.03.2021
Oferta Contract Servicii Mobile - 03.10.2019
Oferta Contract Servicii Mobile - 30.09.2021
Oferta Contract Servicii Mobile 28.03.2022 - 18.10.2022
Termeni si Conditii Generale de acces in Pachetul Video Streaming
Termeni şi Condiţii de utilizare a serviciului aplicație TV
Termenii specifici vanzarii la distanta in vigoare de la 30.09.2021
Termenii specifici vânzării de servicii sau produse la distanță 28.03.2022 - 18.10.2022
Brosura Termeni si Conditii Mobil 16 iulie - 01 noiembrie 2018
Cerere de portare 2021
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Mobile 01.01.2020 - 10.05.2020
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Mobile 09.07.2019 - 31.12.2019
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Mobile 15.05.2019 - 08.07.2019
Clauzele Contractuale Esentiale Servicii Mobile 16.07.2018 - 15.04.2019
Lista de tarife in vigoare de la 14.07.2014
OFERTA ADRESATA UTILIZATORILOR FINALI CU DIZABILITATI
Oferta Contract Servicii Mobile in vigoare pana la 15.04.2019
Politica de utilizare a serviciilor de Internet
Portabilitatea Numerelor - Ghidul Utilizatorului
Tarife convorbiri internationale si Servicii Speciale
Tarife Convorbiri Internationale si Servicii Speciale Nelimitat 100
Tarife Convorbiri Internationale si Servicii Speciale Nelimitat 200
Tarife Convorbiri Internationale si Servicii Speciale Nelimitat 400
Tarife convorbiri internationale si Servicii Speciale Voce L
Tarife convorbiri internationale si Servicii Speciale Voce M
Tarife convorbiri internationale si Servicii Speciale Voce S
Anexa contract fizici servicii fixe – Net Neutrality 2018
Anexa contract fizici servicii fixe si mobile _ Net Neutrality 2018
Anexa contract fizici servicii mobile- Net Neutrality 2018
Anexa contract hibrid fizici – Net Neutrality 2018
Anexa juridici cu servicii fixe – Net Neutrality 2018
Anexa juridici cu servicii mobile – Net Neutrality 2018
Notificare fizici servicii fixe - Net Neutrality 2018
Notificare juridici servicii mobile - Net Neutrality 2018
Termenii specifici vanzarii la distanta 28.03.2022 - 2.01.2023
Termenii specifici vanzarii la distanta 1.01.2022 - 27.03.2022
Termenii specifici vanzarii la distanta 01.10.2021 - 31.12.2021
Termenii specifici vanzarii la distanta 11.12.2019 - 30.09.2021
Termenii specifici vanzarii la distanta 21.05.2018 - 10.12.2019
Anexă condiții generale persoane juridice 12.12.2022 - 31.12.2022
Anexă condiții generale persoane juridice 19.09.2022 - 11.12.2022
Anexă condiții generale persoane juridice 01.07.2022 - 18.09.2022
Anexă condiții generale persoane juridice 28.03.2022 - 30.06.2022
Cerere de anulare a portarii serviciilor de retea inteligenta, numere verzi, numere albastre
Cerere de portare serviciilor de retea inteligenta, numere verzi, numere albastre
Anexa Conditii Generale conditii speciale ANCOM 2012
Politica de furnizare a serviciilor de Gazduire Web
Politica de utilizare a serviciului de acces la reteaua Internet incepand cu data de 10 Martie 2014
Locații pentru depunere/ridicare aviz
Oferta Contract cu perioada minima
Act aditional cu perioada minima
Termeni si conditii produse si servicii online
Acord novatie in vigoare din 21.05.2018
Acord privind schimbare titular 06 12
Act aditional cf OUG 111 din 2011 segmentul Rezidential Final 23 02
Act aditional contract din 01 01 2013 cu perioada minima
Act aditional contract din 01 01 2013 fara perioada minima
Act aditional contract din 08 05 2013 cu perioada minima
Act aditional contract din 08 05 2013 fara perioada minima
Act aditional echipamente suplimentare
Act aditional la contract rezidential 02.10
ANCOM Indicatori calitate internet Q1 2014
ANCOM Indicatori calitate internet Q2 2013
ANCOM Indicatori calitate internet Q3 2013
Anexă la Certificat înregistrare baterii
Certificat echipamente electrice și electronice
Certificat înregistrare baterii
Conditii generale pentru furnizare servicii voce
Contract 2 Servicii Extra CN+Voce
Contract 2 Servicii Extra TV+Voce
Contract 2 Servicii Maxim CN+Voce
Contract 2 Servicii Maxim TV+Voce
Contract 2 Servicii Variat CN+Voce
Contract 2 Servicii Variat TV+Voce
Contract Cadru Complete Office
Contract Cadru Convergent 1000
Contract Cadru Voce Business Instalari noi cu promo 1 luna si migrari
Contract Cadru Voce Business Instalari noi cu promo MFT si migrari
Contract Cadru Voce Business Instalari si migrari fara Promo si ETP
Contract CNB Dect Promo GBM short valabil pana la 10 martie 2014
Contract CNB MFT Promo GBM short valabil pana la 10 martie 2014
Contract CNB Promo avantaj GBM short valabil pana la 10 martie 2014
Contract de inchiriere echipamente
Contract Extra Power Zero Promo 11.11.2011
Contract ISDN GBM Redesign STANDARD FINAL valabil incepand cu data de 10 Martie 2014
Contract ISDN Voice Redesign promo GBM valabil incepand cu data de 10 Martie 2014
Contract IT Manager plata integrala valabil pana la 10 martie 2014
Contract IT Manager plata rate valabil pana la 10 martie 2014
Contract Maxim Power Zero Promo 11.11.2011
Contract vanzare-cumparare echipamente CPE-plata in rate valabil pana la 10 martie 2014
Contract vanzare-cumparare echipamente CPE-plata integrala valabil pana la 10 martie 2014
Contract Variat Power Zero Promo 11.11.2011
Contract VoceNet Office valabil incepand cu data de 10 Martie 2014
Informare Lege servicii de plată
Lista tarife Voce Simplu Nelimitat 100 Nelimitat 200 si Nelimitat 400
Lista tarife Voce Simplu Oriunde 100 Oriunde 2000 si Oriunde 4000
Numar scurt de apel GBM valabil incepand cu data de 10 Martie 2014
Politica de utilizare a serviciilor de Internet
Politica de utilizare a serviciilor de Internet valabila pana la 10 Martie 2014
Politica de utilizare a serviciului de acces la reteaua Internet valabila incepand cu 10 Martie 2014
Procedura privind solutionarea reclamatiilor
Supravegherea video a spatiilor
Termeni si conditii generale livrare servicii inainte de 30 ianuarie 2014 persoane juridice
Termeni si Conditii Generale valabile incepand cu 10 Martie 2014
Termeni si conditii Oferta completa Tableta NATIONALA FTTX 2014 online
Act aditional la contract rezidential in vigoare din 14.08.2017
Act aditional la contract rezidential scurt Optiuni standalone
Anexa Servicii Fixe 04.03.2019-14.04.2019
Formular Contract servicii cu perioada minima
Scrisoare Acceptanta cu perioada minima
Scrisoare Acceptanta fara perioada minima
Coduri TV pentru folosirea telecomenzii universale HD
Coship SD Zapper Manualul Utilizatorului
Ghid configurare IPTV Bewan ADSL modem v2
Ghid de instalare a echipamentelor TV Interactiv
Ghid de instalare a echipamentelro DOLCE INTERACTIV
Ghid de instalare DOLCE HD
Ghid de instalare DOLCE INTERACTIV
Ghid de instalare router HG655b
Ghid de instalare router HG655b
Ghid de instalare TV Interactiv
Kaon HD Zapper Manualul Utilizatorului
Manual Alcatel 516 R 533 Ethernet
Manual Alcatel 516 R 6 Ethernet
Manual de utilizare router HG655b
Manual de utilizare router SmartBox
Manual de utilizare STB IPTV TIP
Manual Modem USB CDMA ADU 510L
Manual Modem VDSL ZyXEL P 870 HW
Politica de furnizare a serviciilor de Gazduire Web
Quick Installation Guide HDZapper Romanian
Setarea telecomenzii universale pentru comenzi TV
Termeni si Conditii aplicabile tuturor serviciilor si echipamentelor
Conditii generale pentru utilizare site
Termeni si conditii achizitie produse si servicii online
Contract serviciu aplicație (fix) – clienti GBM
Contract serviciu aplicație (fix) – clienti Corporate
Anexa 1 - Contract serviciu aplicație (fix) - clienti Business
Ghid serviciu factura electronica – clienti Business
Clientul are acces nerestricționat la serviciile de urgență - prin apel la numărul unic 112 - iar informația de localizare este transmisă în conformitate cu prevederile legale.
În cazul serviciilor de voce fixă care permit utilizatorului modificarea locației echipamentului terminal căruia i-a fost atribuită numerotație independentă de locaţie de 10 cifre, din subdomeniile 0ZA = 037, 038 şi 039, fără suportul tehnic Orange Romania Communications și utilizarea acestora în afara ariei declarate la instalare, în cazul unui apel la 112, localizarea apelantului va fi realizată de către SNUAU (Serviciul Național Unic pentru apeluri de Urgență), în special pe baza informațiilor existente, furnizate de către apelant.
Pentru ca informația de localizare să poată fi transmisă corespunzător la apelarea serviciului de urgenta 112, Clientul este primul interesat sa actualizeze orice modificare a schimbării locatiei, în cel mai scurt timp, pentru fiecare număr fix alocat.
În acest scop, Clientul poate anunța modificarea adresei de instalare a echipamentelor terminale care utilizează servicii independente de locație, trimițând un e-mail la:
- clientibusiness@orange.com, pentru clienții persoane juridice;
- infoclienti@orange.com, pentru clienții persoane fizice,
urmând ca Orange Romania Communications să raporteze aceste informaţii către SNUAU.
Clientul va fi informat lunar, fie prin e-mail, fie în cadrul facturii, fiind rugat sa confirme primirea informării și să actualizeze orice modificare a schimbării locației, în cel mai scurt timp. Modificarea adresei de instalare a echipamentelor terminale se poate face răspunzând la notificarea trimisă prin e-mail, urmând ca Orange Romania Communications să raporteze aceste informaţii către SNUAU. Pentru informaţii suplimentare clientul poate apela la 300 - Serviciul Clienți, gratuit din rețeaua Orange sau la numărul +40 374 300 300 (tarif standard).
Decizia Ancom (nr. 1112/2017) are ca obiect stabilirea indicatorilor de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet şi publicarea parametrilor acestora , precum şi de a include nivelurile de calitate pentru serviciul furnizat în contractele semnate cu utilizatorii finali şi în condiţiile generale de furnizare a serviciului.
Aceasta decizie stabileşte un set relevant de indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet, precum şi condiţiile şi modalităţile de publicare de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului a parametrilor aferenţi acestor indicatori, astfel încât clienţii să beneficieze de informaţii complete, comparabile şi uşor accesibile.
Decizia se aplică ofertelor comerciale de servicii de acces la internet destinate publicului, cu excepţia ofertelor individuale propuse în cadrul negocierilor directe.
Linkuri utile parametri de calitate internet Orange Romania Communications:
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul I 2023
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul II 2022
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul I 2022
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul II 2021
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul I 2021
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul II 2020
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul I 2020
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul II 2019
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul I 2019
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul II 2018
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Semestrul I 2018
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Trim IV 2017
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Trim III 2017
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Trim II 2017
- Indicatori de calitate pentru furnizarea serviciului de acces la internet Trim I 2017
- Procedura privind calcularea indicatorilor de calitate pentru internet
Cerere schimbare titular in vigoare din 28.03.2022
Formular cerere de desfiintare servicii in vigoare de la 28.03.2022
Procedura de selectie pentru noi distribuitori de produse si servicii postplatite
Procedura privind mutarea serviciilor
Procedura privind mutarea serviciilor la alta adresa persoana fizica
Procedura privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali
Servicii reglementate în reţeaua operată de Orange Romania Communications S.A.
1. Servicii de Interconectare
La nivel Wholesale, serviciile de interconectare reglementată oferite de Orange Romania Communications S.A. operatorilor naționali/furnizorilor de servicii de comunicații electronice sunt cele menționate mai jos:
Serviciul de terminare Voce Național
- Serviciul de terminare a apelurilor de voce la puncte fixe
Servicii auxiliare interconectării pentru Voce Național
- Serviciul de colocare reglementată
- Serviciul de implementare şi folosire a capacităţii de interconectare
- Serviciul de linii închiriate în vederea realizării interconectării
- Alte servicii auxiliare interconectării
Detaliile aferente serviciilor de interconectare reglementată se regăsesc în linkurile de mai jos, după cum urmează:
- Ofertă de referință pentru Interconectare cu rețeaua publică de telefonie fixa operată de Orange Romania Communications S.A. valabilă din 01.08.2023
- Oferta de referință pentru interconectare (ORI)
2. Servicii de Acces reglementat la infrastructura rețelei RO-NET
Detaliile aferente serviciului de acces la infrastructura rețelei RO-NET se regăsesc în linkurile de mai jos:
- Oferta de referință privind accesul operatorilor de telecomunicații la infrastructura rețelei RO-NET
- Avizul conform al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii privind condiţiile tehnice şi economice în care se realizează accesul furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicare
Politica sistemului de management integrat al Orange Romania Communications
Noi, în ORANGE ROMANIA COMMUNICATIONS, animați de VIZIUNEA, MISIUNEA și PRIORITĂȚILE noastre STRATEGICE, ne străduim să îmbunătățim filosofia noastră de succes orientată către client, poziționarea competitivă și furnizarea de produse și servicii avansate din punct de vedere tehnologic.
Fiind o organizație responsabilă, ne propunem să oferim valoare partenerilor noștri și considerăm calitatea, sănătatea și securitatea în muncă, eficiența energetică și mediul înconjurător ca fiind aspecte cruciale integrate în cultura Companiei noastre. În acest context, ne așteptăm ca managementul de la cel mai înalt nivel să conducă prin exemplu.
Urmărind Excelența în Afaceri, noi ne luăm angajamentul să:
- Îmbunătățim continuu operațiunile și performanța prin stabilirea, monitorizarea și revizuirea obiectivelor noastre, cu intenția de a îndeplini și, acolo unde este posibil, de a depăși așteptările părților interesate,
- Acționăm anticipativ și ne conformăm cerințelor legislației aplicabile sau chiar în plus față de acestea, acolo unde este posibil,
- Acționăm cu integritate, suntem adepţii practicilor legale şi nu tolerăm corupţia sau practicile ilegale de orice fel,
- Asigurăm un nivel înalt de integritate prin implementarea programelor de conformitate și evitare a corupției,
- Asigurăm un nivel înalt de securitate și protecție a datelor,
- Adoptăm o abordare integrată de gestionare eficientă a serviciilor IT,
- Asigurăm un nivel înalt al continuității afacerii,
- Solicităm angajaților, contractorilor și furnizorilor noștri să participe activ la îndeplinirea obiectivelor noastre în ceea ce privește calitatea operațiunilor, sănătatea și securitatea în muncă, consumul sustenabil de resurse și protecția mediului, prin implementarea tuturor regulamentelor și programelor relevante adoptate,
- Urmărim abordarea inovativă a operațiunilor, produselor și serviciilor noastre, adoptând identificarea riscurilor pentru a limita și reduce impactul asupra mediului, a îmbunătăți eficiența energetică și a elimina posibile răniri sau îmbolnăviri ale angajaților noștri, partenerilor și publicului larg,
- Asigurăm condiții de lucru sigure și sănătoase pentru prevenirea traumatismelor și bolilor determinate de muncă,
- Ne conformăm în totalitate cerințelor Sistemului nostru de Management Integrat și îmbunătățim în mod continuu eficacitatea acestuia,
- Consultăm și implicăm lucrătorii și reprezentanții lor, în aspecte referitoare la sănătate și securitate în muncă,
- Dezvoltăm o cultură puternică de management al riscurilor care să permită luarea deciziilor în cunoștință de cauză, luând în considerare recunoașterea și înțelegerea riscurilor care ar putea pune în pericol atingerea obiectivelor Companiei.
Orange Romania Communications integrated management system policy
We, at ORANGE ROMANIA COMMUNICATIONS, inspired by our VISΙON, MISSION and STRATEGIC PRIORITIES, strive to enhance our successful customer-oriented philosophy, our competitive positioning and the provision of technologically advanced products and services. As a responsible organization, we aim at delivering value to our stakeholders and believe that quality, occupational health-safety, energetic efficiency and environment, constitute crucial concerns embedded in our company’s culture. In this context, we expect our senior management to act as role models.
Aiming at Business Excellence, we therefore commit ourselves to:
- Continually improve our operations and performance by setting, monitoring and reviewing our objectives with the intent to meet and, where possible, to exceed the expectations of our stakeholders
- Act with foresight and in compliance with the requirements laid down by applicable legislation, or even exceeding these, where we can.
- Act with integrity, adhere to legal practices and do not tolerate corruption or illegal practices of any kind.
- Ensure a high level of integrity by implementing compliance and corruption prevention programs.
- Ensure a high level of security and data protection.
- Adopt an integrated approach to the efficient management of IT services.
- Achieve a high level of Business Continuity.
- Require our personnel, and our contractors and suppliers, to actively participate in achieving our objectives, regarding the quality of our operations, occupational health & safety, rational energy consumption and environmental protection, by implementing all relevant regulations and programs adopted.
- Strive to find innovative approaches for our operations, products and services, adopting risks identification to limit and reduce environmental impact, to improve energy efficiency and eliminate potential injury and illness of our personnel, partners and the general public.
- Provide safe and healthy working conditions in order to prevent injuries and illnesses caused by work.
- Fully comply with the requirements of our Integrated Management System and continuously improve its effectiveness.
- Consult the workers and their representatives in matters relating to occupational health and safety.
- Develop a strong risk management culture to enable informed decision-making with considered acknowledgement and understanding of the risks that might jeopardize the achievement of company objectives.
Declaraţia Politicii de Gestiune a Continuităţii Afacerii
Ca furnizor important de servicii de telecomunicaţii, pentru Orange Romania Communications este esențială menţinerea abilităţii de a dezvolta şi furniza produsele şi serviciile sale cheie în concordanţă cu aşteptările principalelor părţi interesate.
Prin urmare, politica Orange Romania Communications este de a menţine capabilităţi de Continuitatea Afacerii pentru a asigura o recuperare promptă şi eficientă a operaţiunilor esenţiale din orice incident sau dezastru fizic apărut în orice punct propriu de activitate.
Sistemul de Gestiune a Continuităţii Afacerii al Orange Romania Communications se bazează pe standardul ISO 22301:2012.
Gestiunea Incidentelor/Crizelor – uneori denumită Gestiunea Incidentelor - este un proces general care prevede conducerea, procesul decizional şi gestionarea adecvată a impactului extins al unei crize, incluzând comunicarea în timpul crizelor și coordonarea relațiilor cu media.
Scopul Sistemului de Gestiune a Continuităţii Afacerii Orange Romania Communications, ca răspuns la o întrerupere semnificativă (fie actuală, fie iminentă), va fi întotdeauna să:
- Asigure siguranţa angajaţilor Orange Romania Communications şi a celorlalţi ocupanţi sau vizitatori ai clădirilor;
- Răspundă obligațiilor față de angajați, clienți, acţionari şi alte părţi interesate;
- Minimizeze întreruperile de servicii care afectează clienții şi să protejeze şi păstreze activele şi reputaţia companiei;
- Faciliteze reluarea operaţiunilor normale imediat ce este posibil;
- Asigure continuitatea afacerilor.
Obiectivele cheie ale Sistemului de Gestiune a Continuității Afacerii Orange Romania Communicatiosn sunt:
- Asigurarea disponibilității produselor, serviciilor și funcțiunilor cheie ale organizației, în conformitate cu așteptările părților cheie interesate și cu obiectivele afacerii;
- Menținerea certificării organizației ca o cerință de bază pentru contracte sau participarea la licitații, precum și pentru menținerea unei bune reputații pe piață.
Mediul înconjurător
Acționăm cu responsabilitate față de mediul înconjurător. Încurajăm acest comportament și în rândul angajaților, respectiv clienților noștri. Descoperă cum, în cele ce urmează.
Obiectivul nostru este să reducem cât mai mult impactul negativ asupra mediului și, în paralel, să încurajăm membrii comunității, începând cu angajații și clienții noștri, să acționeze responsabil față de mediu.
Protejarea mediului înconjurător
Ne implicăm activ în protejarea mediului înconjurător, aplicând un Sistem de Management al Mediului, certificat în conformitate cu ISO 14001. În acest cadru, analizăm principalele noastre activități și operațiuni din punct de vedere al impactului lor asupra mediului și încercăm să ne îmbunătățim performanța de mediu stabilind obiectivele, determinând indicatorii și implementând respectivele programe de mediu. Principiile protejarii mediului înconjurător sunt incluse în Politica sistemului de management integrat Orange Romania Communications.
Iniţiativele noastre în domeniul mediului mai cuprind programe interne destinate angajaţilor pentru menţinerea unui „birou verde”, prin care se urmăreşte reducerea consumului de resurse şi colectarea deşeurilor reciclabile. Pentru publicul extern, se derulează periodic programe de informare şi educare a părţilor interesate pentru protejarea mediului înconjurător şi reducerea amprentei de carbon - cum ar fi programele de plantări Adoptă o pădure sau Pădurea Copiilor.
Colectarea deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, de baterii şi acumulatori portabili
Tu ce faci cu telefoanele vechi ascunse prin sertare? Dar cu alte echipamente, acumulatorii portabili sau bateriile vechi? Protejarea mediului înconjurător este foarte importantă pentru o dezvoltare globală sustenabilă și pentru o mai bună calitate a vieții. Orange Romania Communications se implică activ în demersurile de reducere a impactului pe care tehnologia îl are asupra mediului, derulând o campanie de colectarea a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, bateriilor şi acumulatorilor portabili prin intermediul magazinelor proprii, în colaborare cu organizaţii colective. Pentru mai multe detalii, vizitaţi cel mai apropiat magazin.
Protejarea mediului în birou
Grija noastră pentru mediu începe chiar din birourile noastre. Programul intern care vizează reducerea, reutilizarea şi reciclarea resurselor în activităţile de birou se concentrează pe educarea şi implicarea angajaţilor companiei privind protecţia mediului, începând cu propriul lor loc de muncă. Angajaţii companiei beneficiază de formare profesională în domeniul protecţiei mediului; în acelaşi timp, au fost instalate containere de colectare în toate departamentele, astfel că hârtia, plasticul, deşeurile electrice și electronice, becurile sau alte materiale pot fi colectate separat.
Politica sistemului de management integrat
Calitatea, sănătatea și securitatea în muncă, eficiența energetică și mediul înconjurător sunt aspecte esențiale integrate în cultura companiei noastre.
Vezi detalii
Reciclează pentru un mediu mai curat
Ştiaţi că...?
- Fiecare român produce, în medie, puţin peste 1 kg de deşeuri zilnic, adică aproape 280 kg pe an, ceea ce înseamnă peste 1 metru cub pe an?
- Dacă reciclăm 1 tonă de hârtie, salvăm de la tăiere cam 17 copaci maturi (1.41 tone de lemn masiv)?
- Dacă reciclăm 1 tonă de deşeuri de plastic, economisim cel puţin jumătate de tonă de petrol brut şi cel puţin 0.2 tone de gaz natural?
- Dacă reciclăm 1 tonă de sticlă, economisim cel puţin 0.66 tone de nisip şi 0.1 tone de calcar?
- Prin reciclarea corectă a DEEE sunt recuperate o serie de materii prime secundare pe care le vom regăsi în produse noi?
- Dacă reciclăm 1 milion de telefoane mobile recuperăm 250 kg de argint, 24 kg de aur, 9 kg de paladiu şi 9 tone de cupru?
- Dacă reciclăm 10.000 televizoare, recuperăm 130 tone sticlă, 30 tone de plastic, 25 tone de fier şi 10 tone de cupru?
- Prin reciclarea corectă a DEEE sunt recuperate materii prime secundare pe care le vom regăsi în produse noi?
- Sunt baterii şi acumulatori care, aruncaţi la întâmplare, pot cauza incendii?
- DEEE conţin substanţe toxice precum mercur şi alte metale grele sau diverse bromuri şi că toate acestea, chiar şi în cantităţi mici, poluează solul, apa şi aerul?
- Dacă stingem lumina la părăsirea unei incinte, salvăm energie electrică, dar şi bani?
- La fel se întâmplă şi dacă stingem calculatorul, televizorul şi alte echipamente când nu le mai folosim.
- Fiecare gest al fiecăruia dintre noi contează PENTRU UN MEDIU CURAT!
Ce sunt deşeurile?
Orice substanţă sau orice obiect pe care deţinătorul le aruncă sau are intenţia sau obligaţia de a se debarasa de ele.
Cum colectăm separat deşeurile?
În România, există obligaţia colectării separate a deşeurilor reciclabile. Obligaţia aceasta o avem atât acasă, cât şi la serviciu sau la şcoală. Colectarea trebuie să se facă în recipiente separate.
Aţi întâlnit cele 3 containere destinate colectării selective în România?
Ele sunt colorate în:
- Albastru - Hârtie
- Galben - Plastic și Metal
- Verde – Sticlă
Ce înseamnă DEEE?
DEEE înseamnă deşeuri de echipamente electrice şi electronice. Exemple de DEEE: frigidere, maşini de spălat, televizoare, computere, radiouri, roboţi de bucătărie, jucării care au mecanism acţionat electric, etc.
Ştiaţi că atunci când cumpărăm un echipament nou putem preda la magazinul respectiv echivalentul vechi?
Dacă magazinul face livrări la domiciliu, atunci echipa de livrări este obligată să preia echipamentul vechi, în cazul în care clientul doreşte. De exemplu, dacă avem acasă un fier de călcat vechi, care nu mai funcţionează, mergem cu el la magazinul de unde vrem să achiziţionăm unul nou şi îl predăm acolo pe cel vechi. Acesta se numeşte schimb 1 la 1 şi este detaliat în HG 1037/2010, legea care se referă la gestionarea corectă a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice.
În fiecare echipament electric sunt înglobate o serie de elemente chimice. În momentul în care echipamentele respective devin deşeuri, aceste elemente au un mare potenţial în a polua mediul şi deci afecta sănătatea oamenilor, plantelor şi animalelor.
Totodată, o gamă largă de componente pot fi recuperate şi refolosite din aceste deşeuri, dacă sunt colectate şi reciclate corect. Poţi contribui la stoparea poluării şi la o reutilizare corectă şi eficientă a resurselor dacă predai deşeurile de echipamente electrice şi electronice la punctele de colectare special destinate. Poţi afla cel mai aproape punct de colectare accesând această pagină.
Ce înseamnă DBA?
Deşeurile de baterii şi acumulatori, pe scurt DBA, sunt o altă categorie importantă de deşeuri, deoarece acestea contaminează solul, apa şi aerul prin conţinutul lor. Este esenţială predarea lor către colectori autorizaţi. Cel mai apropiat punct de colectare îl găsiţi aici.
Cine este ECOTIC?
Organizaţia ECOTIC este o organizaţie non-profit ce are drept misiune protejarea mediului înconjurător prin preluarea responsabilităţilor ce le revin producătorilor şi importatorilor de echipamente electrice şi electronice. ECOTIC şi-a început activitatea în urmă cu 8 ani, având drept rezultate organizarea a peste 100 campanii de conştientizare/colectare şi peste 57.000 tone DEEE gestionate în sistemul propriu. Vă invităm să vizitaţi site-ul ECOTIC www.ecotic.ro pentru a fi la curent cu ceea ce se întâmplă în domeniul colectării şi reciclării DEEE şi pentru a afla cele mai apropiate puncte de colectare DEEE şi DBA.