![]() |
17.07.2025, 08:49 Sursa: mediafax.ro
Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store
"Gen Z isi asorteaza sticlele de apa cu tinuta si stilul de viata", spune Matt Navarro, presedintele global al Stanley 1913, un brand de top in domeniu. Paharele lor sunt decorate cu stickere, brelocuri si alte accesorii. Unii isi cumpara curele, tavi pentru gustari si chiar rucsacuri dedicate pentru aceste recipiente, scrie The Economist. Pentru a profita de cererea crescuta, companii precum Owala si Yeti produc sticle intr-o gama larga de culori. Stanley a lansat colectii in colaborare cu vedete pop precum Olivia Rodrigo si Post Malone. Pe 14 iulie, brandul a anuntat o noua gama alaturi de fotbalistul argentinian Lionel Messi, intr-o nuanta de albastru inspirata de tricoul nationalei Argentinei. Obsesia pentru "ingrijirea de sine" contribuie la aceasta moda, multi crezand ca apa este secretul unei pieli stralucitoare si al unei minti agere. Astfel a aparut trendul numit "hidratare in exces" - Stanley, de exemplu, vinde cel mai bine un pahar care poate contine 1.200 ml de lichid. Aceasta isterie aduce si profit: in SUA, vanzarile de recipiente portabile pentru bauturi au ajuns la 4 miliarde de dolari in anul incheiat in mai 2025, cu 270 de milioane de unitati vandute - fata de 240 de milioane in urma cu doi ani. Apa imbuteliata a devenit "cool" Tendintele in materie de bauturi vin si pleaca. In anii 1970, apa imbuteliata a devenit "cool" in America, spune James Salzman, autorul unei carti despre apa potabila. Au aparut branduri de lux, iar in anii 2000, vedetele isi declarau preferintele. Se zvonea chiar ca Mariah Carey se scalda in apa minerala franceza (de fapt, ea face baie in lapte). Generatia Z este cunoscuta pentru preocuparea fata de mediu. Totusi, moda paharelor reutilizabile tine mai mult de estetica decat de sustenabilitate. Cererea este atat de mare incat a aparut o piata secundara: modelele in editie limitata ajung sa se revanda si cu 800 de dolari. O adevarata investitie lichida.
Legal disclaimer:
Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.