×

Accesează
contul existent

Opinii

Dragos Damian, Terapia Cluj: Ati auzit de Leon? Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz si...

Dragos Damian, Terapia Cluj: Ati auzit de Leon? Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz si Hunor Kelemen, pentru cateva clipe nu va mai ganditi la formarea guvernului si la pachetul fiscal. Ati auzit de Leon?

13.06.2025, 21:37 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Leon este cea mai buna veste a primei jumatati de an. Iata ce spun site-urile zf.ro si gadget.ro:

"Trenul automotor Leon, primul Diesel Multiple Unit (DMU) construit integral in Romania dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, este proiectat si realizat de Electroputere VFU Pascani, companie membra a Grampet Group, cu o traditie de peste 155 de ani in productia si reparatia de material rulant.

Proiectat si realizat impreuna cu 180 de ingineri si tehnicieni, trenul automotor Leon este compus din trei vagoane, are o capacitate de 155 de locuri pe scaune si este dotat cu aer conditionat, spatii pentru bagaje mari si biciclete, ferestre panoramice, izolatie fonica si toaleta ecologica adaptata persoanelor cu dizabilitati.

Fabrica de la Pascani, fondata in 1869, astazi membra a Grampet Group, este specializata in fabricarea, modernizarea si intretinerea vehiculelor feroviare de calatori si marfa.

Trenul automotor Leon a parcurs cu succes peste 30.000 de kilometri in diverse teste si pentru a primi certificarea CE obligatorie. Acesta foloseste Power-Pack-uri MTU eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, respecta normele de poluare III B si atinge o viteza maxima de 120 kilometri / ora.

Gandit pentru transport regional, Leon ar putea ajunge in curand si pe magistralele feroviare din Romania".

Asadar, ingineri, tehnicieni, maistrii si muncitori romani, dintr-o fabrica infiintata in 1869, un pic dupa Mica Unire (nu este ctitorie Nicolae Ceausescu, de data asta n-o sa ma injure nimeni ca sunt un mos comunist), au construit de la zero primul tren automotor romanesc de dupa 1945. In loc sa dea jos fabrica si sa inalte in locul ei un cartier cu blocuri, o cladire cu birouri sau un mall cu importuri, asa cum s-a intamplat cu zeci de fabrici, uzine si combinate din Romania care au fost puse la pamant, proprietarii au modernizat, tehnologizat si operationalizat compania.

Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz si Hunor Kelemen, suntem unde suntem pentru ca ne-am dezindustrializat, nu mai producem mai nimic in Romania, iar companii de genul celor care l-au construit de Leon nu sunt ajutate de nimeni. Daca Leon era construit in Germania Deutsche Bahn contracta fara licitatie primele 100 de garnituri si facilita exportul urmatoarelor 100.

Am mai spus asta si am s-o repet mereu. O tara nu poate fi puternica si respectata daca ea creste din inflatie si consum de importuri, imobiliare si divertisment.

O tara nu poate fi puternica si respectata daca a ramas fara fabrici, uzine si combinate.

O tara nu poate fi puternica si respectata cand se afla in top 10 tari cu cel mai mare deficit de balanta comerciala intr-o perioada in care chiar nu este bine sa fi intr-un un astfel de top.

O tara nu poate fi puternica si respectata daca nu investeste in educatia din licee si facultati tehnice. In inginerie.

In urmatorii 10 ani avem obligatia sa inversam acest parcurs al desertificarii industriale si sa lansam un proiect de reindustrializare, fabrici, uzine si combinate, cat vezi cu ochii. Mancare, chimie, energie si aparare - trebuie sa le fabricam in Romania.

Leon este cea mai buna veste a anului 2025, un an despre care se spune ca va avea putine vesti bune. De fapt exista foarte multe vesti bune, dar nu auzim despre ele din cauza zgomotului asurzitor produs de formarea guvernului si de pachetul fiscal.

Iata vestea buna, Sorin Grindeanu, Ilie Bolojan, Dominic Fritz si Hunor Kelemen, joi 19 iunie e o zi mare, se lanseaza Leon.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare