×

Accesează
contul existent

Eveniment

Patru directori de scoala au atras peste 9 milioane de euro si au transformat scolile lor prin...

Patru directori de scoala au atras peste 9 milioane de euro si au transformat scolile lor prin digitalizare, inovare si incluziune

21.10.2025, 15:00 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Patru directori de scoala au fost premiati in cadrul celei de-a IX-a editii a Galei Premiilor pentru Directorii Anului, organizate de Asociatia pentru Valori in Educatie (AVE). Impreuna, cei patru directori premiati de AVE au gestionat mai mult de 9 milioane in proiectele implementate in scolile lor.

Titlul de Directorul Anului 2025 a fost castigat de Mariana Stan de la Scoala Gimnaziala nr. 1 din Dor Marunt, judetul Calarasi. La categoria inovare, a fost premiat Marius-Cosmin Pintea, directorul Liceului Teoretic Teius din judetul Alba, iar la categoria antreprenoriat, Iulian-Ninel Nicolae, directorul Scolii Gimnaziale "Gheorghe Magheru" din Caracal, judetul Olt. Titlul de Directorul Anului 2025 pentru Egalitate de Sanse i-a revenit Sorinei Marinela Persinaru de la Centrul Scolar de Educatie Incluziva nr. 1 din Bucuresti.

"Castigatorii de anul acesta sunt exemple care pot fi urmate de alte scoli: de la atragerea eficienta de fonduri europene si organizarea de mobilitati pentru elevi si profesori la desfasurarea de ore remediale sau utilizarea de surse de energie regenerabila. Sunt directori care au actionat cu curaj si viziune, iar AVE urmareste ca prin aceasta Gala sa le recunoasca contributia la transformarea educatiei din Romania", sustine Simona Pavelescu, director executiv al AVE.

Mariana Stan, directoarea Scolii Gimnaziale nr. 1 din Dor Marunt, judetul Calarasi, a implementat proiecte care au transformat dinamica scolii, oferind elevilor o voce si un spatiu autentic de exprimare, iar profesorilor o oportunitate de inovare didactica.

Prin initiativa "Pastila de dimineata", a introdus in programul scolii cate 15 minute zilnic pentru invatare interdisciplinara si formarea gandirii critice atat la elevi, cat si la cadrele didactice.

Profesorii sunt sustinuti sa creeze resurse educationale deschise, iar elevii au invatat sa utilizeze aplicatii educationale si sa creeze continut digital propriu (podcasturi, reviste scolare online, infografice). Participarea elevilor la activitati extracurriculare si proiecte a crescut cu 40%, iar profesorii sunt implicati activ in grupuri de lucru sau crearea de resurse in proportie de peste 80%.

De asemenea, ea a construit un ecosistem digital adaptat nevoilor reale ale scolii, toate clasele au fost dotate cu echipamente IT la standarde europene. A atras fonduri europene (POCU, PNRAS, PNRR), gestionand un buget de aproximativ 2 milioane de euro.

Marius-Cosmin Pintea, directorul Liceului Teoretic Teius din judetul Alba, a dezvoltat un model integrat de interventie, axat pe modernizare digitala, imbunatatirea infrastructurii, educatie incluziva si bunastare socio-emotionala.

Procesul educational a fost complet digitalizat prin dotarea tuturor elevilor si profesorilor cu tablete si echipamente IT. Peste 90% dintre acestia utilizeaza in mod activ tehnologia la clasa.

Finantarea necesara implementarii interventiilor din scoala a fost obtinuta printr-o combinatie de programe europene (FEDR, PNRR), buget national si local, parteneriate cu ONG-uri si comunitatea si resurse proprii ale unitatii de invatamant. Valoarea totala a bugetului gestionat se ridica la aproximativ 2,6 milioane de euro. Iulian-Ninel Nicolae, directorul Scolii Gimnaziale "Gheorghe Magheru" din Caracal (judetul Olt), a reusit sa repozitioneze scoala ca un exemplu local de dezvoltare durabila si educatie moderna. Prin implementarea proiectului de Crestere a Eficientei Energetice Moderate, in valoare de peste 2 milioane de euro, scoala a devenit un exemplu de buna practica in ceea ce priveste utilizarea surselor de energie regenerabila.

Sorina Marinela Persinaru, directoarea Centrului Scolar de Educatie Incluziva nr. 1 din Bucuresti, a infiintat singurul liceu special autorizat din Capitala pentru elevii cu dizabilitati intelectuale, asigurand implementarea unui model de interventie integrat si functional, care conecteaza educatia, terapia, formarea profesionala si dimensiunea europeana.

Liceul a fost creat pentru a asigura continuitate educationala intr-un cadru adaptat, dupa finalizarea invatamantului gimnazial, si le ofera tinerilor din grupurile vulnerabile sansa sa urmeze calificari profesionale relevante in regim liceal tehnologic, cu sprijin educational, terapeutic si social integrat.

Scoala are, din anul 2021, dubla acreditare Erasmus (in domeniul educatiei scolare si al formarii profesionale VET), iar, in 2025, a obtinut pentru a treia oara consecutiv certificatul national de Scoala Europeana. A trecut de la statutul de beneficiar punctual la lider de consortiu educational pentru formare profesionala, promovand principiul incluziunii, diversitatii si egalitatii de sanse in cadrul proiectelor ErasmusA, cu peste 30 de mobilitati pentru elevi si 46 pentru profesori in ultimii doi ani, in opt tari europene. A atras fonduri europene prin proiecte din cadrul programului ErasmusA de peste 2,4 milioane de euro.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare