×

Business Hi-Tech

Comitetul european pentru protectia datelor: Facebook si celelalte platforme ar trebui sa le ofere...

Comitetul european pentru protectia datelor: Facebook si celelalte platforme ar trebui sa le ofere utilizatorilor si alternativa de a folosi serviciul fara plata si fara a li se livra reclame pe baza monitorizarii activitatii lor online

17.04.2024, 22:25 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Facebook (Meta) si alte platforme online de mari dimensiuni ar trebui sa le ofere utilizatorilor optiunea de a utiliza serviciile lor in mod gratuit, fara publicitate comportamentala, a anuntat miercuri Comitetul european pentru protectia datelor , organismul de supraveghere a confidentialitatii datelor din UE (European Data Protection Board - EDPB).

Opinia EDPB vine dupa ce autoritatile nationale de reglementare in materie de confidentialitate din Olanda, Norvegia si Germania i-au cerut sa analizeze modelele de consimtamant sau de plata adoptate de marile platforme online precum Meta.

"EDPB considera ca oferirea doar a unei alternative cu plata la serviciile care implica prelucrarea datelor cu caracter personal in scopuri de publicitate comportamentala nu ar trebui sa reprezinte calea implicita pentru operatori. Atunci cand dezvolta alternative, marile platforme online ar trebui sa ia in considerare posibilitatea de a oferi persoanelor fizice o "alternativa echivalenta" care sa nu implice plata unei taxe. In cazul in care operatorii opteaza sa perceapa o taxa pentru accesul la "alternativa echivalenta", acestia ar trebui sa ia in considerare in mod semnificativ oferirea unei alternative suplimentare. Aceasta alternativa gratuita ar trebui sa fie fara publicitate comportamentala, de exemplu, cu o forma de publicitate care sa implice o prelucrare mai mica sau deloc a datelor cu caracter personal. Acesta este un factor deosebit de important in evaluarea consimtamantului valabil in temeiul GDPR.

EDPB subliniaza faptul ca obtinerea consimtamantului nu il absolva pe operator de respectarea tuturor principiilor prezentate la art. 5 GDPR, cum ar fi limitarea scopului, minimizarea datelor si corectitudinea. In plus, marile platforme online ar trebui sa ia in considerare si respectarea principiilor necesitatii si proportionalitatii, iar acestea sunt responsabile pentru a demonstra ca prelucrarea lor este, in general, in conformitate cu GDPR", conform EDPB. Presedintele EDPB, Anu Talus, a declarat: "Operatorii ar trebui sa fie atenti in orice moment pentru a evita transformarea dreptului fundamental la protectia datelor intr-o caracteristica pentru care persoanele trebuie sa plateasca. Persoanele ar trebui sa fie pe deplin constiente de valoarea si consecintele alegerilor lor."

Facebook pune in prezent utilizatorii in fata a doua optiuni: fie platesc un abonament (pornind de la 40 de lei pe luna in Romania), fie accepta reclame personalizate pe baza monitorizarii activitatii lor.

Publicitatea comportamentala sau afisarea de reclame pe baza comportamentului consumatorilor, se bazeaza pe colectarea de date precum istoricul de navigare, interogarile de cautare sau interactiunile cu site-urile si aplicatiile. Aceasta implica utilizarea datelor colectate despre activitatile online ale unei persoane pentru a crea anunturi personalizate care au mai multe sanse de a fi relevante pentru acel utilizator specific.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare