×

Business international

Prima victorie a velorevolutiei franceze: in centrul Parisului, bicicletele devanseaza masinile ca...

Prima victorie a velorevolutiei franceze: in centrul Parisului, bicicletele devanseaza masinile ca mijloc de transport. Guvernul pune la bataie 55 milioane euro pentru cresterea productiei locale de biciclete

29.04.2024, 00:06 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Cu cinci ani in urma, masinile erau cele care monopolizau Rue de Rivoli, o artera principala a Parisului. Acum, bicicletele sunt cele care domina, transportul pe doua roti castigand teren, favorizat de o schimbare de paradigma in mobilitatea urbana, scrie El Pais.

Iar velorevolutia, promovata de autoritatile locale, incepe sa dea fructe. Un studiu recent realizat de Paris Region Institute releva ca bicicletele devanseaza deja masinile ca mijloc de transport in centrul Parisului, reprezentand 11,2% din deplasari comparativ cu 4,3%. Un trend similar se observa in deplasarile intre suburbii si centrul orasului: 14% sunt cu bicicleta si 11,8% cu masina.

Din nord pana in sud si din est pana in vest, harta capitalei abunda in infrastructura care confera bicicletei un loc privilegiat. Parisul are peste 1.000 de km de facilitati adaptate pentru biciclisti.

Pana in 2026, oficialii locali vor ca intregul oras sa fie potrivit pentru transportul pe doua roti. In acest sens, acestia au alocat 250 milioane de dolari, cu 100 de milioane de dolari mai mult decat in primul mandat al primarului Anne Hidalgo. Jocurile Olimpice din vara vor servi drept catalizator al acestui nou "plan pentru biciclete".

Viceprimarul pentru transport al Parisului, David Belliard, admite ca sunt unele intarzieri, dar ramane increzator. Progresele sunt vizibile. Intre 2022 si 2023, utilizarea pistelor pentru bicicleta s-a dublat in orele de varf, de exemplu. Obiectivul este de a se crea o retea de piste care merg de-a lungul celor mai aglomerate linii de metrou pentru a debloca tranzitul public si a oferi o alternativa la fel de rapida si sigura pentru navetisti.

Planul Parisului include si cresterea numarului de locuri de parcare pentru biciclete. Tinta priveste construirea a inca 130.000 de noi locuri. Ideea este ca oamenii care traiesc in suburbia si iau trenul zilnic catre munca sa foloeasca bicicleta odata ce ajung in Paris. Aceasta este una din principalele provocari din anii urmatori, impreuna cu facilitatea unor deplasari continue intre capitala si suburbiile acesteia.

Procesul este unul de durata si se loveste de o oarecare opozitie, insa morfologia orasului se schimba, adaptandu-se la bicicleta.

Candva o mare producatoare de biciclete, Franta a inceput sa le importe masiv odata cu procesul de dezindustrializare. Acum, insa, tara vrea sa-si incurajeze productia locala.

Guvernul francez a lansat recent un apel de proiecte de 55 milioane de euro pentru a stimula industria franceza a bicicletelor, noteaza Le Figaro.

Pentru relansarea productiei, apelul lansat in cadrul planului "Franta 2030" ii va ajuta pe producatori sa finalizeze investitii in modernizarea sau extinderea fabricilor.

Guvernul si-a stabilit un obiectiv foarte ambitios: 1,4 milioane de biciclete asamblate pe an pana in 2027 si cel putin 2 milioane de biciclete pe an pana in 2030.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare