×

Economic

Unul dintre cei mai mari angajatori din Romania inchide o fabrica de componente auto

Unul dintre cei mai mari angajatori din Romania inchide o fabrica de componente auto

02.05.2024, 19:42 Sursa: mediafax.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Circa 200 de angajati din cadrul fabricii Leoni din Ludus au protestat joi, 2 mai 2024, in urma deciziei de a inchide punctul de lucru.

De partea cealalta, compania da vina pe cererea scazuta din piata, determinata de reducerea subventiilor pentru masini electrice, decizie care a dus la vanzari mai putine pentru acestea, dupa ce Comisia Europeana a pus presiune pe toti constructorii sa investeasca in noi tehnologii, fara a impulsiona investitii si in retele de incarcare pentru acestea.

"Dupa cum stiti, economia mondiala a suferit transformari semnificative in ultima perioada din cauza situatiei geo-politice globale. Toate aceste evenimente au determinat contractii economice in mai multe sectoare. Piata producatoare de masini este si ea afectata din punct de vedere al rutelor de distributie, dar si al scaderii productiei, ceea ce duce la o cerere scazuta a partilor componente. De asemenea, producatorii auto sunt nevoiti sa faca tranzitia de la motoarele pe benzina si motorina la cele hibride si electrice, dar subventiile pentru masinile electrice au scazut in toate tarile europene, ceea ce nu incurajeaza vanzarea lor", au spus reprezentantii Leoni intr-un comunicat de presa.

In martie 2024, potrivit datelor ACEA - Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, inmatricularile masinilor electrice au scazut cu peste 11% fata de martie 2023, la circa 134.000 de unitati, iar cota lor de piata s-a redus de la 13,9% la 13%. Dar declinul a fost cauzat de Germania, unde inmatricularile electricelor a scazut in martie cu aproape 30%, in timp ce in Belgia sau Franta acestea au continuat sa creasca. Mai mult, per total, in T1, electricele au urcat cu aproape 4% la nivel european la un total de 333.000 de unitati. Pe de alta parte, autoritatile europene recunosc ca sunt necesare de opt ori mai multe puncte de incarcare a fi instalate anual pana in 2030 pentru a atinge targetul. Daca acum sunt instalate in Europa 3.000 pe saptamana, sunt acum necesare 8.000 in acelasi interval.

Oficialii companiei explica faptul ca "in acest context, dar si in contextul economic general, la nivelul grupului Leoni, au avut loc o serie de analize amanuntite care au evaluat eficienta operatiunilor noastre. Dupa discutii indelungate, am identificat o nevoie de flexibilizare a modului in care lucram, astfel incat sa tinem pasul cu cerintele pietei auto. Decizia detasarii angajatilor nostri din Ludus catre alte fabrici Leoni din Romania, respectiv la fabricile din Arad si Bistrita, a fost luata ca urmare a reducerii drastice a comenzilor pentru fabrica din Ludus si avand in vedere dorinta noastra de a pastra toti acesti angajati valorosi in cadrul companiei".

Angajatii Leoni de la Ludus au drept optiune relocarea la Arad, in fabrica de acolo, la peste 300 km distanta, fie demisia, potrivit postarilor angajatilor pe retelele sociale.

"Din dorinta de a afecta cat mai putin salariatii nostri si pentru a pastra continuitatea in munca, le-am oferit acestora posibilitatea de a-si desfasura activitatea la fabricile din Bistrita. Pana cand fabricile de la Bistrita vor avea posibilitatea de a-i integra in procesele specifice, ne-am indreptat angajatii spre fabrica din Arad. Astfel, pentru o perioada de maxim 5 luni, angajatii au posibilitatea detasarii la fabrica din Arad. Sprijinim relocarea angajatilor nostri prin asigurarea cazarii, dar si prin oferirea unui bonus de relocare. Dupa aceasta perioada, activitatea angajatilor nostri se va relua la fabricile din Bistrita. Compania va pune la dispozitie transportul gratuit pana la locul de munca si retur", spun oficialii in comunicat.

Cu o forta de munca de aproximativ 12.000 de angajati in 2024, Leoni Romania este unul dintre cei mai importanti angajatori din tara.

Istoria companiei incepe odata cu deschiderea primei fabrici Wiring Systems Division la Arad in anul 2000. In anul 2002 a fost deschisa fabrica din Bistrita urmand ca 3 ani mai tarziu sa isi deschida portile si cea de la Pitesti. Am continuat sa ne extindem cu fabrici satelit in Beius, Ludus, Marghita si Bumbesti-Jiu. In 2016, a fost infiintat primul Shared Service Center LEONI (SSC) in Cluj-Napoca care coordoneaza 17 functii corporate distincte.

In prezent, compania opereaz un total de 10 fabrici in Romania, cu o suprafata totala de productie de 180.000 mp.

In cadrul operatiunilor din Romania, LEONI produce aproximativ 23.500 de produse, cu un accent major pe ansambluri LV (low-voltage) pentru vehiculele conventionale si HV (high-voltage) pentru vehiculele electrice. Aceasta gama diversificata de produse este furnizata celor mai importanti producatori auto din industrie.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare