×

Business Hi-Tech

Arthur Radulescu, CEO al platformei de e-commerce MerchantPro: Piata locala de e-commerce a ajuns...

Arthur Radulescu, CEO al platformei de e-commerce MerchantPro: Piata locala de e-commerce a ajuns la varsta maturitatii- de la an la an, cresterile nu mai sunt spectaculoase, asa cum eram obisnuiti. Cu toate acestea, piata creste constant

16.04.2024, 10:55 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Piata de e-commerce creste in continuare, insa ritmul de crestere este lent, arata o analiza realizata de MerchantPro - platforma locala de solutii Saas pentru e-Commerce - pe datele inregistrate de magazinele online active in platforma. Astfel, potrivit MerchantPro Compass, piata de e-commerce a crescut cu 5,4% in tranzactii pentru magazinele online din platforma MerchantPro in primul trimestru al anului 2024 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta se aliniaza la nivelul de crestere lenta inregistrat de indicatorul MerchantPro Compass la numarul de tranzactii si in 2023 comparativ cu anul anterior (+5,5%).

"Piata locala de e-commerce a ajuns la varsta maturitatii- de la an la an, cresterile nu mai sunt spectaculoase, asa cum eram obisnuiti. Cu toate acestea, piata creste constant. Concurenta, in schimb, creste vertiginos, in special de la concurenti internationali puternici, inclusiv jucatorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a caror ascensiune este accelerata la nivel global. In acest context, comerciantii trebuie sa mizeze pe o abordare agila, pe tehnologii noi precum automatizari, AI, solutii de personalizare si sa isi extinda operatiunile atat pe orizontala, cat si cu verticale noi. Concomitent, loializarea clientilor, construirea brandului si optimizarea operatiunilor interne trebuie sa devina un focus pentru a sustine o dezvoltare strategica pe termen lung", a spus Arthur Radulescu, CEO al MerchantPro.

Potrivit analizei realizate de MerchantPro pe datele inregistrate de magazine online active atat in 2023, cat si in primul trimestru al lui 2024, in perioada ianuarie - martie s-a inregistrat o crestere medie a vanzarilor cu 5,9%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Din punct de vedere al numarului comenzilor plasate de clienti in acest trimestru, cresterea ramane moderata, +5,4%, cea mai mare crestere inregistrandu-se in luna februarie 2024 cand s-au plasat cu 14% mai multe comenzi decat in februarie 2023.

"Valoarea medie a comenzii inregistrate de magazinele din platforma MerchantPro in primul trimestru al anului variaza cu +0,5% si ramane la 54 de euro, similar cu aceeasi perioada a anului trecut dar si cu valoarea medie la nivel de an 2023."

La nivel de domenii, dinamica pozitiva se pastreaza pe segmentele emergente de vanzari online, precum Bijuterii, Produse de Frumusete si Ingrijire, dar si segmentul Farma, unde exista o adoptie ridicata care atrage tot mai multe farmacii catre retailul online.

"Segmentul farma are nevoi speciale, dictate de reglementarile legale de comercializare a medicamentelor, insa este o nisa cu un potential urias si aflata intr-o zona mai mare de siguranta, nefiind afectata de concurenta din partea marilor retaileri non-UE. Am dezvoltat pe MerchantPro functionalitati specifice acestui segment de piata, precum integrari cu sisteme ERP dedicate Farma si module care asigura comercializarea conforma de medicamente fara prescriptie medicala - OTC. Acestea, alaturi de functionalitatile extinse din platforma, ne-au permis sa atragem mai multe farmacii in acest an", a adaugat Arthur Radulescu.

De asemenea, contextul general, marcat de inflatie si concurenta puternica din partea jucatorilor non-UE, a caror strategie se bazeaza intr-o mare masura pe preturi foarte mici, influenteaza puternic dinamica pietei e-commerce in acest an, au mai transmis reprezentantii MerchantPro.

Astfel, comerciantii din Romania, dar si la nivel european, investesc tot mai mult in zonele care le pot diferentia real business-urile si le pot face mai adaptabile si capabile sa faca fata provocarilor externe. Zonele pe care se concentreaza cei mai multi comercianti in acest an sunt imbunatatirea experientei de achizitie prin servicii superioare complete, loializarea si programe de fidelizare, automatizari ale proceselor interne care sa creasca viteza de procesare a comenzilor si reducerea erorilor umane, integrare AI si diversificarea canalelor de vanzare prin abordarea marketplace-urilor, internationalizare sau omnichannel.

"Factorii majori care influenteaza piata in 2024 sunt inteligenta artificiala, automatizarea, concurenta crescuta si schimbarile din digital marketing. Fiecare dintre acestea necesita flexibilitate si o capacitate ridicata de adaptare din partea comerciantilor, de aceea cred ca anul acest succesul va apartine jucatorilor care reusesc sa mentina o abordare agila", a mai spus Arthur Radulescu.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare