×

Companii

Cand merg romanii la cumparaturi. Vineri e cea mai buna zi de shopping, luni cea mai slaba ca...

Cand merg romanii la cumparaturi. Vineri e cea mai buna zi de shopping, luni cea mai slaba ca vanzari

29.03.2024, 00:07 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Vineri este cea mai buna zi din saptamana ca vanzari pentru lanturile de supermarketuri si hipermarketuri, urmata la mica distanta de sambata. La polul opus, romanii au cel mai putin apetit de shopping lunea, arata o analiza a companiei de cercetare de piata RetailZoom. "Vanzarile din supermarketuri si magazine de tip hipermarket cresc progresiv in timpul saptamanii, pana la un maxim de aproximativ 16% (din total vanzari dintr-o saptamana - n. red.) in ziua de vineri. Apoi, incasarile scad usor in ziua de sambata - pana la 15,1%, iar duminica ating un nivel de 13,3% din totalul vanzarilor saptamanale, putin mai mare decat ziua de luni (sub 13%)", spun analistii RetailZoom. Executivii din comertul modern au spus frecvent ca romanii si-au schimbat comportamentul de consum in ultimii 10-15 ani. Mai exact, in urma cu un deceniu sau chiar mai bine, oamenii alegeau sa mearga in weekend la hipermarket (magazin mare, cu zeci de mii de produse la raft) si sa isi umple cosurile cu produse pe care sa le consume in saptamana de dupa. In anii mai recenti, clientii au inceput sa mearga mai des la shopping - in magazine mai apropiate de casa - si sa cumpere mai putin. Iar datele de la RetailZoom arata fix asta. Desi cele mai mari vanzari se intampla vinerea si sambata, cel mai probabil dupa ce se termina programul de munca si incepe weekendul, diferentele nu sunt considerabile de la o zi la alta.

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare