×

Profesii

Cu ce provocari se confrunta companiile din Romania si din regiune care vor sa-si extinda...

Cu ce provocari se confrunta companiile din Romania si din regiune care vor sa-si extinda businessul la nivel global

08.05.2024, 13:14 Sursa: zf.ro

Aplicatia Orange Sport este gratuita si poate fi descarcata din Google Play si App Store

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.

Europa Centrala si de Est (CEE) devine o zona tot mai relevanta pentru expansiunea internationala a afacerilor, avand in vedere perspectivele economice favorabile, arata o analiza a iBanFirst , unul dintre cei mai importanti furnizori globali de servicii de schimb valutar si plati internationale pentru companii.

Insa, pentru a face pasul catre alte destinatii, companiile trebuie sa analizeze foarte bine pietele tinta si cerintele acestora, si sa adopte strategii prin care sa poata face fata mai usor riscurilor si provocarilor.

Astfel, in multe cazuri, brandurile din regiune sunt asociate cu o calitate scazuta si riscuri crescute, perceptie generata de preturile accesibile.

In acest context, analistii de la iBanFirst considera ca prin adoptarea unei strategii de promovare a produselor de inalta calitate, companiile pot combate aceste stereotipuri, isi pot imbunatati reputatia la nivel global si consolida oportunitatile de extindere internationala.

Pe de alta parte, lichiditatea joaca un rol esential in supravietuirea si dezvoltarea afacerilor, intrucat capitalul este adesea expus riscurilor semnificative, iar obtinerea finantarii reprezinta o provocare constanta pentru multe companii.

Desi exista variante oferite de angel investors, fonduri de capital de risc si fonduri de capital privat, pentru a accesa aceste finantari, companiile trebuie sa dezvolte propuneri de afaceri bine fundamentate si sa demonstreze capacitatea de a gestiona contextul financiar international.

In plus, pe masura ce companiile isi extind operatiunile pe noi piete, devine esential sa gaseasca si sa retina talentele adecvate care sa sustina aceasta crestere. Procesul implica nu doar recrutarea expertilor locali, care inteleg specificul pietei, ci si coordonarea eficienta a unei forte de munca diverse din tari diferite. In acest context, este nevoie de o strategie de management flexibila care permite adaptarea rapida la dinamica pietelor locale si la nevoile specifice ale fiecarei regiuni.

O alta cheie in reusita il reprezinta procesul de atragerea clientilor, care necesita o intelegere profunda a comportamentului si preferintelor consumatorilor locali, precum si adaptarea strategiilor de marketing si a ofertelor de produse pentru a satisface nevoile specifice ale fiecarei piete.

In acest fel, produsele si serviciile devin relevante din punct de vedere cultural si accesibile din punct de vedere lingvistic pentru consumatori.

Totodata, gestionarea optima a resurselor financiare este esentiala pentru companii, avand in vedere impactul semnificativ pe care fluctuatiile cursurilor de schimb il pot avea asupra profitabilitatii si fluxului de numerar. Adoptarea solutiilor fintech a simplificat anumite procese, contribuind la o mai buna adaptabilitate la volatilitatea de pe pietele valutare.

Cu toate acestea, complexitatea pietei financiare internationale continua sa reprezinte o provocare majora, concluzioneaza analistii de la iBanFirst

Legal disclaimer:

Acesta este un articol informativ. Produsele descrise pot sa nu faca parte din oferta comerciala curenta Orange. Continutul acestui articol nu reprezinta pozitia Orange cu privire la produsul descris, ci a autorilor, conform sursei indicate.


Articole asemanatoare