Comerțul trece printr-o profundă transformare, cauzată de 3 factori principali:
- extinderea lanțurilor de retail modern cu tipologii de locații tot mai variate
- presiunea comerțului online
- profilul digital tot mai sofisticat al consumatorilor
Inovația bazată pe tehnologie nu doar va crea contexte noi de cumpărare, experiențe memorabile de utilizare și diferențiere, ci va fi cea care va asigura succesul comercianților în următorii ani.
90%
din totalul vânzărilor în retail încă au loc în magazine fizice
Sursa: US Census Beaureau / Business Insider, mai 2018
Tranziția către magazinul digital al viitorului
În ciuda creșterii semnificative a importanței comerțului online, magazinele fizice rămân un punct cheie în obiceiurile de cumpărare, generând între 80 și 90% din totalul vânzărilor. Cu o concurență tot mai mare generată de extinderea lanțurilor de comerț modern și diversificarea formatelor de magazin prezente în piață, experiența de cumpărare și loializarea clienților care trec pragul magazinului devin critice pentru creșterea vânzărilor și dezvoltare.
Orange Business sprijină comercianții în efortul lor de diferențiere prin oferirea tehnologiilor pentru servicii cu valoare adaugată precum conectivitate Wi-Fi de mare viteză gratuită sau soluții de interacțiune digitală cu clienții, astfel încât aceștia să aibă o experiență de cumpărare optimă și acces permanent la informațiile de care au nevoie.
Informațiile digitale stau la baza optimizărilor de planificare și permit oferirea de servicii personalizate
Atunci când intră în magazin, 98% dintre consumatori au un smartphone. 40% dintre aceștia folosesc rețelele Wi-Fi publice și oferă în mod anonim informații despre frecvența vizitelor, durata de vizitare, căile de acces, zonele de interes frecventate. Iar atunci când se conectează la rețeaua Wi-Fi a magazinului sau utilizează aplicațiile mobile dedicate pentru interacțiuni de marketing, oferă informații valoroase despre profilul personal și obiceiurile de consum.
Analizând astfel de informații statistice în timp real sau istoric sau cunoscând în detaliu clienții și așteptările acestora în relația cu magazinul, pot fi optimizate și îmbunătățite constant procesele de vânzare, tipul de produse și amplasarea lor în magazin, comunicarea cu clienții, precum și fluxurile de marfă, personal și clienți.
40%
din totalul vânzărilor în retail încă au loc în magazine fizice
69%
dintre managerii IT consideră că infrastructura curentă reprezintă o barieră în transformarea digitală a organizației
Sistemele IT flexible asigură un răspuns rapid la schimbările de piață
Fiind un domeniu extrem de competitiv caracterizat prin volume mari și adaosuri comerciale mici, companiile ce activează în retail trebuie să găsească mereu echilibrul optim între capacitatea de a reacționa rapid la schimbările de piață și investițiile necesare pentru implementarea schimbărilor și crearea de noi modele de business. Transformarea digitală a comerțului trebuie abordată într-un mod integrat pentru a asigura optimizarea resurselor, diferențierea pe termen lung și creșterea cotei de piață:
- optimizarea resurselor – spațiu, timp, utilități (apă, curent electric, gaz), angajați, oportunități de vânzare, informații și date
- eficientizarea fluxurilor – mărfuri și servicii, angajați / merchandiseri / promoteri, chiriași / distribuitori, clienți, activități și activări, plăți
- acoperirea tuturor punctelor de contact – în magazin, din parcare până la casă; în depozit; pe tot parcursul clientului, de acasă până în magazin
Pentru toate aceste obiective, Orange Business asigură infrastructura și aplicațiile IT necesare pentru crearea de conexiuni rapide, flexibile și sigure între locații, echipamente, sisteme, angajați și clienți, în soluții de business complete și personalizate.