Responsabilitate socială la Orange - #PentruMâine

Ce înseamnă, de fapt, responsabilitate social corporatistă (CSR – Corporate Social Responsibility)? Cum și cât de mult ne implicăm? Vă propun să aflăm împreună în cele ce urmează.

articol
Conceptul de CSR are o definiție destul de academică, pe care nu am de gând să o reproduc aici, ci vreau să vă spun că responsabilitatea, în acest context, se referă la modul în care companiile contribuie și se implică în viața comunității unde au operațiuni. Înseamnă schimbări de mentalitate, inițiativă și acțiuni cu impact pozitiv în societate.

Orange este activă de multă timp prin proiecte și campanii responsabile, de aceea, am invitat-o astăzi pe colega mea Mădălina Puiu , Coordonator Programe CSR,  să ne povestească mai multe.

Bine te-am gasit, Mădălina.


Spune-ne, te rog, ce înseamnă responsabilitate socială pentru tine?

Definițiile cele mai bune sunt și cele mai simple. Pentru mine o companie responsabilă este cea care respectă regulile jocului (juridice, comerciale, de mediu etc.), este cinstită cu toți partenerii, clienții ei și îi mobilizează să devină și ei, la rândul lor, mai responsabili.  


Care a fost primul proiect pe care l-ai coordonat?

Primul proiect de responsabilitate socială pe care l-am coordonat la Orange a fost de fapt o serie de ateliere de educație digitală adresate seniorilor, “Părinți la școală”. Pe timpul unei veri, colegii noștri au făcut o caravană și au ținut ateliere în mai multe shop-uri Orange din țară. Am asistat și eu la câteva astfel de ateliere și țin minte că, pe lângă unele subiecte care apăreau de fiecare dată, majoritatea întrebărilor participanților erau diferite pentru că aveau multe curiozități despre cum pot folosi mai eficient telefonul mobil smart. Erau dornici să descopere și să afle cât de multe pot face cu telefonul care, de cele mai multe ori, poate că fusese cumpărat la îndemnul copiilor lor. A fost cu siguranță un început bun pentru mine, ca să înțeleg repede care este direcția principală a strategiei Orange de CSR – educația digitală.   


Ce este #PentruMaine și cum s-a născut acest concept?

Orange are de mult timp programe și campanii de responsabilitate socială.
În 1997, colegii noștri din Departamentul Tehnic au încheiat un parteneriat cu Universitatea Politehnică din București, pentru pregătirea studenților în vederea angajării. A fost un fel de CSR înainte chiar ca subiectul să existe la noi și cu siguranță colegii nu se gândeau că fac CSR, ci că fondează un program care răspunde unei nevoi de recrutare a companiei. Așadar, după mult timp și multe resurse investite în comunitate, ceea ce ne lipsea era un concept care să reunească angajamentele și promisiunile noastre. Așa s-a născut #PentruMâine, umbrela de comunicare pentru toate inițiativele noastre de bine pentru comunitate – fie că vorbim de campanii pentru reciclarea telefoanelor mobile, fie că povestim despre SuperCoders, ateliere și concurs național unde copiii învață să programeze, fie că menționăm programele Fundației Orange. Toate demonstrează viziunea noastră, că tehnologia ne ajută să construim un viior mai bun, pentru o planetă mai verde și pentru societate.
 

Un subiect care știu că îi preocupă pe foarte mulți părinți este cyberbullying-ul. Poți să ne vorbești puțin despre asta? Ce sfaturi ai pentru părinți și copii?

Cyberbullying-ul nu exista atunci când eram eu copil, bineînțeles, pentru că nu exista internet.  Este incredibil cum, pe măsură ce societatea se transformă, riscurile și amenințările merg în paralel cu noile oportunități care apar. Tehnologia în sine nu este bună sau rea, este un instrument care servește unui scop – un instrument care ne ajută foarte mult, aș adăuga.

Cyberbullying-ul este reversul medaliei pentru învățarea online a unei limbi străine – sigur că online există oportunități și riscuri, responsabilitatea noastră ca operator este de a crește gradul de conștientizare a clienților asupra amândurora. Cum însă până la o vârstă copiii sunt mai vulnerabili în fața amenințărilor, este rolul părintelui de a se informa și de a comunica clar și deschis către acesta care sunt lucrurile la care trebuie să fie atent. De exemplu, faptul că vorbitul cu persoane necunoscute și insistente este interzis și în mediul online, nu doar atunci când se întâmplă în realitate. Din acest motiv, părinții sunt unii dintre interlocutorii preferați pentru campaniile noastre de CSR - vrem să îi ajutăm să vadă beneficiile din online, dar și să fie precauți cu ce poate fi periculos pentru copilul lor.   


Pentru cei care vor să se implice mai mult și care ar vrea să ajute, poți să le spui cum ar putea să facă asta? Care este primul pas?

Sunt multe moduri prin care fiecare dintre noi poate contribui mai mult și cred că cel mai bun punct de pornire este chiar persoana proprie, iar tehnologia ajută mult în drumul fiecăruia spre performanță. Informează-te din surse sigure pentru a-ți menține judecata limpede, păstrează un echilibru între timpul în online și cel în offline, fii mai grijuliu cu mediul înconjurător – iar pentru toate acestea există aplicații gratuite de smartphone care te pot ajuta. Apoi, găsește acea cauză care este importantă pentru tine și înscrie-te ca voluntar într-o organizație – chiar și o dată pe an, pe timpul verii, dacă participi la o acțiune în folosul celorlalți și te vei simți extraordinar după. Avem o platformă online, care conectează fundații cu voluntari – invităm organizațiile să ne trimită acțiunile lor pentru care au nevoie de participanți. Mai mult decât atât, există mecanisme de debit direct și de donații prin SMS pentru asociații și fundații, soluții care sunt foarte ușor de activat și la îndemâna oricui.
Mai multe informatii despre programele Orange de responsabilitate socială se găsesc aici,  iar pentru mai multe detalii ne puteti scrie la csr@orange.ro  
 
Îți mulțumesc, Mădălina, că ai împărtășit cu noi experiențele tale pentru că, nu-i așa, tehnologia de azi ne ajută să construim un viitor mai bun.

Iată și un scurt video foarte sugestiv despre ce înseamnă să fii responsabil.
 



#PentruMâine!

Să aveți spor în toate!

 



Poți să fii primul care citește următorul articol. Lasă-ne adresa ta de e-mail.

articol
By Alina Dumitrescu
Salut! Sunt la Orange de foarte mulți ani, din care 14 în Customer Service. Pasiunea mea pentru digital și tot ce înseamnă online m-au făcut să ma indrept către Divizia Online. Aici îmi dau seama, în fiecare zi, că a fi digital înseamnă că poți să îți simplifici viața foarte mult. Și am decis să împărtășesc asta cu voi.

Părerea ta este importantă pentru noi, lasă-ne feedbackul tău

Feedback

sus