×

Cum și de ce să îți asiguri telefonul?

Pierderea telefonului, furtul sau avarierea lui iremediabilă sunt situații pe care niciunul dintre noi nu ni le dorim. Dar dacă se întâmplă, este util să ai alternativa de a-l înlocui cu costuri cât mai mici. Vorbim așadar astăzi despre oportunitatea și utilitatea asigurării, ce să alegi și ce trebuie să faci ca să beneficiezi de avantajele ei atunci când ai nevoie.

articol
Asigurarea în general și asigurarea pentru telefon, în particular, intră în categoría lucrurilor pe care e mai bine să le ai decât să le simți lipsa. Mă voi referi în cele ce urmează doar la asigurarea pentru telefon, dar trebuie să știți că ea se aplică și pentru tablete și modemuri.

Este adevărat că garanția standard a unui telefon mobil acoperă o mare parte din defecțiunile tehnice care pot apărea în timpul utilizării (cum ar fi înlocuirea unor componente, înlocuriea procesorului, a memoriei, etc), dar nu și furtul sau avarierea accidentală. Pentru astfel de situații, asigurarea este soluția potrivită.

Service-ul poate repara un telefon în astfel de situații, dar nu în baza garanției, ci contra cost. Înlocuirea display-ului la un telefon Samsung Galaxy S8, de exemplu, poate ajunge până la 1000 ron pentru că presupune o comandă specială la producător, iar la costul pieselor de schimb se adaugă și costul manoperei.

Câte tipuri de asigurare există la Orange?

Ai posibilitatea să alegi între o asigurare Basic sau una Premium, emise de Chubb European Group Limited, chiar în momentul achiziției sau în maximum 30 de zile de la cumpărare.

Asigurarea Basic acoperă deterioarea accidentală a telefonului. Astfel de situații nu sunt acoperite de garanția standard, dar pot să beneficiezi de reparație gratuită în baza asigurării sau chiar de înlocuirea lui în cazul în care el nu mai poate fi reparat.

Asigurarea Premium acoperă daunele în cazul accidentelor, la fel ca și cea Basic dar, în plus, acoperă și situația în care telefonul a fost furat  și acoperă despagubirea în urma utilizării neautorizate ca urmare a furtului în limita a 500 euro.
Mai exact, dacă ți s-a furat telefonul, prin asigurarea Premium compania de asigurări îți oferă înlocuirea telefonului cu un model identic, iar dacă acesta nu mai este disponibil la producător, ți se oferă un alt telefon cu caracteristici similare celui furat.

Cât costă asigurarea la Orange?

Valoarea lunară a primei de asigurare depinde de valoarea standard a telefonului achiziționat și se situează între 2 și 12 euro pentru asigurarea Basic și între 3 și 14 euro pentru cea Premium. La această sumă se adaugă și valoarea frașizei. Franșiza reprezintă suma pe care trebuie să o plătești pentru oricare dintre evenimentele menționate mai sus atunci când faci cererea de despăgubire. Lista completă a costurilor pentru primele de asigurare și valoarea franșizei o găsești aici.

Ce trebuie să fac ca să beneficiez de asigurare dacă telefonul a suferit un accident?

Pentru a beneficia de  serviciul de Asigurare telefon, tabletă sau modem (vezi și imaginile de mai jos), trebuie înainte de toate să semnezi  cererea de aderare și certificatul de asigurare în orice magazin Orange în maximum 30 de zile de la achiziționarea dispozitivului.

Apoi, dacă te afli într-una dintre situațiile de mai sus, primul lucru pe care trebuie sa îl faci este să anunți brokerul de asigurări în termen de 7 zile lucrătoare de la data evenimentului, la numărul de telefon 0374 290 029, între orele 9 și 18. Dacă ai o asigurare mai veche, la compania Cardif, anunțul trebuie făcut în 5 zile lucrătoare.

Dacă telefonul a fost avariat, pe baza informațiilor pe care le oferi tu, broker-ul de asigurări deschide un dosar de daună și îți comunică pe loc sau în cel mult 48 de ore dacă dauna este acoperită de asigurare sau nu. Dacă dauna este acoperită, trebuie să trimiți telefonul în service prin intermediul oricărui magazin Orange. 

La service, tehnicienii evaluează defecțiunea și anunță brokerul de asigurări despre natura avarierii și ce presupune ea. Dacă telefonul poate fi reparat, aceasta se va face doar cu plata franșizei și în limita sumei asigurate, așa cum este ea menționată în contractul de asigurare. Dacă telefonul nu mai poate fi reparat, vei primi un alt telefon, același model sau un altul, cu caracterisitici similare.

Ce trebuie să fac ca să beneficiez de asigurare dacă telefonul mi-a fost furat?

În plus față de ce am menționat mai sus, în cazul în care telefonul a fost furat, este necesar să anunți poliția în termen de 48 de ore de la momentul furtului. După ce l-ai declarat furat, poliția face un raport în care este absolut necesar să menționeze seria IMEI a telefonului asigurat. O copie a acestui raport trebuie apoi trimisă brokerului. Codul IMEI se găsește pe cutia telefonului, în cazul în care nu îl ai notat.

Pe baza acestui document, brokerul deschide un dosar de daună și, în cel mult 15 zile poți merge într-un magazin Orange pentru a-ți ridica noul telefon, același model, iar dacă acesta nu mai este disponibil, un altul cu caracteristici similare. Singura sumă pe care trebuie să o achiți este franșiza care, așa cum spuneam, variază în funcție de valoarea telefonului.



În final, revin asupra ideii de oportunitate a asigurării și spun, din nou, că merită.

De ce? Iată doar 3 motive:
  1. Avariile accidentale sunt foarte comune, iar reparația unui telefon în astfel de situații este destul de costisitoare
  2. Costul franșizei este semnificativ mai mic decât costul reparației, în cazul avariei sau costul unui telefon nou, în cazul în care ți-a fost furat
  3. Procedura de asigurare este foarte simplă, formularele sunt foarte ușor de completat, iar mecanismul de solicitare a despăgubirii nu este deloc complicat.

Descoperă și alte informații despre acest topic sau împărtășește experiența în Comunitatea Orange.

Intreabă comunitatea, află ce se discută, răspunde la intrebări și vezi ce beneficii poți câștiga.

Intră în comunitate
Orange comunitate


Poți să fii primul care citește următorul articol. Lasă-ne adresa ta de e-mail.

articol
By Alina Dumitrescu
Salut! Sunt la Orange de foarte mulți ani, din care 14 în Customer Service. Pasiunea mea pentru digital și tot ce înseamnă online m-au făcut să ma indrept către Divizia Online. Aici îmi dau seama, în fiecare zi, că a fi digital înseamnă că poți să îți simplifici viața foarte mult. Și am decis să împărtășesc asta cu voi.